Geplaatst 16 januari 201213 jr. Enige tijd geleden haalde ik mijn 145mHz en 432mHz zend-ontvangers maar weer eens uit de verhuisdozen. Maar ja een antenne heb ik nog niet opgezet waar ik woon en ik wilde toch even snel luisteren of de apparatuur nog wel werkte. Ik heb effe snel een tweetal oscillatoren in elkaar gezet op de "houtje-touwtje" manier , in een doosje gezet en die in de tuin gelegd. En zie daar de twee ontvangers deden het nog. Gelukkig. Hier twee foto's van m'n knutsels. De eerste foto is van de 144.9 oscillator en de andere oscillator komt uit in de 432mHz band. Juul - PE0GJG
Geplaatst 16 januari 201213 jr. Juul, vrienden van mij noemen zo'n manier van bouwen de "dode vlieg" schakeling ! groet, Rien (die het nog koud heeft na een uur in een onverwarmde schuur achter de freesbank)
Geplaatst 16 januari 201213 jr. Auteur Citaat Juul, vrienden van mij noemen zo'n manier van bouwen de "dode vlieg" schakeling ! groet, Rien (die het nog koud heeft na een uur in een onverwarmde schuur achter de freesbank) Verwarming misschien hoog op het prioriteiten lijstje?....... Juul
Geplaatst 16 januari 201213 jr. Citaat Verwarming misschien hoog op het prioriteiten lijstje?....... Juul Nee, is niet nodig. Wanneer je metaal freest ontstaat er voldoende warmte. Aangezien ik alleen maar houten blokjes voor mijn oudste zoon aan het frezen was kwam er geen energie vrij ..... brrrr ! Hout frezen stelt niks voor, 't is net peperkoek. Geef mij maar metaal. Rien
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.