Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben de scheepsgegevens van de MV Communicator aan het verzamelen en kom een paar dingen tegen die niet consistent zijn. Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen.

Allereerst het bouwjaar. Er wordt gesproken van 1954, maar ook van 1955

1954: zie [1]

1955: zie [2]

Dan de afmetingen en tonnage:

L 186,8 / B 29,3 / D 8,7 (omgerekend in meters: 50,4 / 8,79 / 2,61) zie link [1]

L 56.95 / 8.95 / D 3.17m zie link [2]

477 GRT, 190 NRT: zie link [1]

489 GRT / 218 NRT: zie link [2]

Site nummer [3] geeft verschillende informatie. Wat betreft tonnage komt het overeen met [2]; Als bouwjaar is zowel 1954 als 1955 vermeld.

Nog een bijzonderheid, wat ik nog niet wist. Misschien dat iemand dit kan bevestigen. De MV Communicator heette volgens site [3] tussen 9 september 1993 en 2 juni 1994 Albatross. Daarna zou het schip weer terug hernoemd zijn naar Communicator. Dit terug hernoemen kom ik echter weer niet tegen op link nummer [4]. Weet iemand hoe dit zit?

[1] Please login or register to see this link.

[2] Please login or register to see this link.

[3] Please login or register to see this link.

[4] Please login or register to see this link.

Geplaatst

De Communicator heette voordat ze naar Fort Lauderdale voer om te worden ingericht als zendschip Gardline Seeker (het was een survey ship). Daarvoor heette ze MV Tananger (van de eigenaar Stavangerske Dampskipselskap). Het vervoerde personen en vracht tussen Olso en Bergen.

Informatie uit: Hans Knot - All Europe Radio Laser 558.

Theo

Geplaatst

Dank Theo, maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Het schip schijnt in 93/94 een tijdje Albatross te hebben geheten. Daarvoor heette het dus Communicator (en als die andere namen), en daarna wederom Communicator. Er is dus een korte periode geweest dat het schip dus een andere naam had.

Andere bronnen zeggen dat het schip sinds 93 Albatross heet en officieel nooit meer van naam is veranderd, ondanks dat de geschilderde naam van het schip wel Communicator is.

Kun je daar ook nog iets over vertellen?

Geplaatst

Inmiddels een noorse site gevonden van scheepshistorie en daar kom ik de volgende levensloop tegen: Please login or register to see this link.

62) M/S TANANGER (I) (5351923) (5351923) (LLPV) (1955 – 1973)

Bygd av Abeking & Rasmussen, Lemwerder (# 4901)

477 brt, 190 nrt, 575 t.dw. 186.8 x 29.3 x 8.7

8cyl. 4T DM (KHD AG, Köln), 600 bHK

1955: Jan.: Levert som TANANGER for DSD, Stavanger

1973: Juli: Solgt til Gardline Shipping Ltd., Lowestoft, UK. Omdøpt CHARTERER

1976: Omdøpt GARDLINE SEEKER

1983: Solgt til Deka Overseas Inc., Panama. Omdøpt COMMUNICATOR

1988: Solgt til ukj. eier, Panama

1992: Solgt til ukj. eier, Honduras

1993: Solgt til Old Court Shipping Corp., Panama. Omdøpt ALBATROSS

1997: Står i Lloyds uten eier og hjemsted In mijn beste noors staat hier Ingeschreven zonder eigenaar en thuishaven

2003: Solgt til ukjent eier, Rotterdam, NL. Omdøpt COMMUNICATOR

2007: 09.05.: Rapportert hogd i UK

Dat het schip in 1993 tijdelijk Albatross heeft geheten lijkt me nu wel duidelijk. Blijft nog open wanneer dat schip precies terug hernoemd is in Communicator. Is dat daadwerkelijk pas in 2003 geweest? Het is in ieder geval de meest betrouwbare bron die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6638
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    GroningerFries
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.