Geplaatst 8 februari 201213 jr. Vandaag met het scannen van negatieven kwam ik deze foto tegen. De Norderney. Ik vermoed Maastricht in 1986/1987. Kan iemand dit bevestigen/
Geplaatst 8 februari 201213 jr. Citaat Vandaag met het scannen van negatieven kwam ik deze foto tegen. De Norderney. Ik vermoed Maastricht in 1986/1987. Kan iemand dit bevestigen/ uit mediapages.nl: 17 april 1987 De Norderney meert af aan de Hasseltkade in Maastricht. Er is een vergunning voor een half jaar afgegeven. 30 april 1987 Officiele opening als dicotheek in Maastricht. 3 februari 1988 Aan boord van de Norderney een optreden van de Veronica drive in show. Mei 1989 De Norderney vertrekt uit Maastricht met als bestemming Oostende in Belgie. Het is de bedoeling voor het zomerseizoen aan de Belgische kust te blijven. De Norderney komt echter niet verder dan Luik. Augustus 1989 De Norderney komt weer terug naar Maastricht. 9 juli 1992 Aan boord vindt een schietincident plaats, er valt een gewonde. 22 augustus 1992 Wederom een schietpartij aan boord, er valt een zwaargewonde. Tegen de dader wordt in augustus zes jaar celstraf geëist. 17 januari 1993 Na een bommelding wordt de discotheek aan boord van de Norderney door de politie oÂntruimd. Er wordt geen bom aangetroffen, na twee uur wordt het schip weer vrijgegeven. 5 november 1993 Als een dief in de nacht vertrekt de Norderney uit Maastricht. oÂnaangekondigd wordt ze naar Urk gebracht, waar het schip een grondige oÂnderhoudsbeurt oÂndergaat. JanDoet
Geplaatst 8 februari 201213 jr. Auteur Bedankt voor de info Jan. Ik weet inmiddels dat het 1988 was, vermoedelijk mei of juni.
Geplaatst 9 februari 201213 jr. MAASTRICHT - aan de Van Hasseltkade ter hoogte van de Wilhelminabrug en de bushalte Mosae Forum. Datum: zeker voor 30 december 1992 (closedown ASTRA satellite/shortwave transmissions of english service Radio Luxemburg)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.