Spring naar bijdragen

Mijn zeezenderminiaturen: Mebo 2 raakt op

Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Na verhuizing-nummer-zoveel-in-korte-tijd (zucht) ben ik weer zo ver op orde dat ik miniaturen kan afwerken. Eén en ander gaf me de gelegenheid eens te bepalen hoe het nu verder gaat.

Op dit moment ben ik weer bezig met het afwerken van een RS3. Als die verzonden is, resten van de meest recente oplage nog drie exemplaren. Aangezien ik denk dat de echte RNI-fans hun exemplaar inmiddels wel thuis hebben staan, ga ik niet meer bij-bestellen bij de gieter.

Ik zeg niet dat er nooit meer een nieuwe oplage van de Mebo 2 zal komen, maar die zal ik pas laten maken als er echt weer een stapeltje concrete bestellingen ligt. En of dat er nog van komt, kan ik natuurlijk niet zeggen. Misschien is RS3 dus de eerste van de zeezenderminiaturen die Niet Meer Leverbaar wordt. Ik heb nu eenmaal helaas (nog) geen 3D-printer in huis, waardoor ik probleemloos aan de slag zou kunnen voor het naleveren van één exemplaar...

Donaties hiervoor zijn overigens van harte welkom ;)

Over plannen voor RS5 volgt over niet al te lange tijd nieuws.

Oké; je bent weer bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de techniek schiet vooruit !

Bouwpakketten zijn er volgens mij al vanaf 300 euro, al moet je dan nog wel veel dingen zelf maken.

Voor de zaak heb ik er ook al aan zitten denken maar nog geen tijd gehad een en ander uit te werken.

En je moet uiteraard wel 3d kunnen tekenen.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie beginpagina op het web : http://reprap.org/wiki/RepRap (open source)

Klik op het filmpje aan de rechterkant en je leert wat 3D printen eigenlijk is.

De RepRap is de meest populaire 3D printer op dit moment, niet in de laatste plaats vanwege de lage prijs en goede ondersteuning.

mmmm, als ik er nou een bouw met een bereik van 5 x 2 x 2 meter zou maken, kan ik dan mijn eigen auto printen ? ;)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Die modellen zien er super uit :)'

Dank je wel! En ik ben het helemaal met je eens :)

'Moet je de miniaturen zelf in elkaar sleutelen ? of gedeeltelijk aan elkaar lijmen ? Mast op basis etc.. ?'

RS1 wordt 'af' geleverd, RS2 en 3 met losse grote mast die je met combikit of superlijm op zijn plaats kunt zetten, en RS4 bestaat uit 3 losse onderdelen, idem.

Heeft alles te maken met het feit dat ze anders niet in doosjes passen die als 'bus-stuk' verzonden kunnen worden en dus meteen een stuk duurdere 'pakjes' worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RS1 wordt 'af' geleverd, RS2 en 3 met losse grote mast die je met combikit of superlijm op zijn plaats kunt zetten, en RS4 bestaat uit 3 losse onderdelen, idem.

Heeft alles te maken met het feit dat ze anders niet in doosjes passen die als 'bus-stuk' verzonden kunnen worden en dus meteen een stuk duurdere 'pakjes' worden.

Rene, de MEBO II is besteld... en komt hopelijk zodra deze zendklaar is mijn haven binnen varen :)

Zal dan zeker een afbeelding ervan posten op het forum :) !

Ik zie er naar uit ... alvast bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.