Spring naar bijdragen

Joost met Koelewijn gaat Out!


Eric Cheers!

Aanbevolen berichten

  • 7 months later...

Volgens mij werd de single 'Ome Sjakie' in die trein gepresenteerd; althans dat las ik in het boek 'Dit was Veronica' van Auke Kok. In datzelfde boek werd geschreven dat het over de intercom werd gedraaid en dat iedereen luidkeels mee zong.

Groeten,

Erik

Dan heb ik zeker niet opgelet.....................

En dat klopt want ik heb even in de "memoires" van Joost gekeken en hij schrijft:

".Ad Bouman had een soort drijf'-in discotheek in de trein gemaakt,en ik herinner me dat ªªOme Sjakieºº talloze malen en met groot succes gedraaid werd.Dat was toen een nieuwe -de eerste misschien wel-opname van de Praatpalen,een pretgroepje bestaande uit Peter Koelewijn,Freddy Haayen en ik. Jan van Veen stond heel hard mee te zingen,net als iedereen,maar 14 dagen later toen Ome Sjakie uitkwam vond hij ineens dat de tekst smerig was,en vond hij dat de plaat niet op Veronica gedraaid kon worden.Let wel de “smerigste†regel uit het hele lied was “het hele zakie liep in z’n nakie aan de Middellandse zeeâ€"

tekst © Willem van Kooten

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zegt dat Ome Sjakie tijdens een treinreis is ontstaan?

Juul

Oeps, ik bedoelde natuurlijk de presentatie en vervolgens het luidkeels meezingen van diverse aanwezigen waarvan bekend er één later spijt betuigde van deze actie en de plaat probeerde te weren van de Veronica-ethergolven :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik bedoelde natuurlijk de presentatie en vervolgens het luidkeels meezingen van diverse aanwezigen waarvan bekend er één later spijt betuigde van deze actie en de plaat probeerde te weren van de Veronica-ethergolven :-)

Inderdaad Jan van Veen. Allemaal door Joost uitgelegd in DWDD, heel toevallig zat ik dat van het weekend nog eens rustig te bekijken.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.