Geplaatst 3 juni 201212 jr. Vandaag met al die regen maar eens een oude band gedigitaliseerd. Het is een kopie band, dus kan zo maar via andere kanalen al eens aangeboden zijn geweest, maar ik kon het op de geeigende plaatsen zo gauw niet vinden. Radio Caroline - Brian Martin van 1900-2100 UK time. (na Ferry Eden-Mi Amigo) Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Marcel Oh ja: de datum is 17 Oktober 1978
Geplaatst 16 juni 201212 jr. Bedankt, leuk om dit weer eens te horen. Maar het roept meteen weer vragen op, in het begin van het uur 20.00-21.00 komen de "numbers" . Een soort code om berichten door te geven, iets te bestellen (denk ik). Bestaat er een overzicht van die "numbers" ? Ik bedoel de betekenis er van. Groet, Joma.
Geplaatst 18 juni 201212 jr. Citaat Bedankt, leuk om dit weer eens te horen. Maar het roept meteen weer vragen op, in het begin van het uur 20.00-21.00 komen de "numbers" . Een soort code om berichten door te geven, iets te bestellen (denk ik). Bestaat er een overzicht van die "numbers" ? Ik bedoel de betekenis er van. Groet, Joma. Op de Radio Caroline mailinglist heeft een paar keer een lijstje gestaan. Als ik me goed herinner ongeveer begin juni. Het lijstje was niet compleet. Theo
Geplaatst 19 juni 201212 jr. Citaat Theo, Kan jij ze nog achterhalen? Hallo Vincent Ik zal proberen ze te vinden. Heb nog geen berichten gedelete. Kan een paar dagen duren. Groeten, Theo
Geplaatst 19 juni 201212 jr. Er staat een foto van de ‘Code List for the Mi Amigo’ in 1980 op pagina 116 van Nigel Harris' boek, Ships in Troubled Waters: 10 TX PROBLEMS - ENGLISH 11 TX PROBLEMS- DUTCH 12 ELECTRIC MOTOR TO BE REPAIRED 13 TRANSFORMER TO BE REPAIRED 14 NEW STYLII FOR PLAYERS 15 SCOTCH LUBRICATED TAPE FOR CARTS 16 VHF NOT WORKING 17 SWNOT WORKING 18 VHF CONTACT URGENT 19 VHF AT 12 20 WATER CRITICAL 21 FUEL VERY LOW 22 LUB OIL FOR GEN 23 OXYGEN REQUIRED 24 ACETYLENE 25 NEW OX/ACT PIPES 26 NEW TORCH CUTTING 27 NEW CUTTING NOZZLES 28 BUTAINE COOKING GAS 29 FOOD SHORT 30 BULBS 60W BAYONET 31 QUARTZ 1KW FOR SPOTS 32 QUARTZ 500WFOR SPOTS 33 STEEL PLATES REQUIRED +/- 10mm THICK 34 STEEL PLATES REQUIRED +/- 5mm " 35 5cm BY 5cm TIMBER REQUIRED 36 SHEETS BLOCK BOARD +/- 2mm 600cm by 1m - 50cm 37 SELECTION BRASS WOOD SCREWS AND NAILS 38 IMPORTANT LIST AT 12 39 MIN OF 2 HEAVY DUTY BATTERIES FOR GENS 40 ONE MAN OUT OF ACTION Theo
Geplaatst 19 juni 201212 jr. Ik heb geprobeert en zo goed mogelijke vertaling te maken van deze lijst: http://www.radiopedia.nl/wiki/Radio_Caroline_codelijst Klopt het? Kan de vertaling beter? Zo ja, wat dan en hoe? Vincent
Geplaatst 20 juni 201212 jr. Auteur Bedankt Vincent. Blijkt maar weer dat er veel "lekkage" nummers waren tbv reparatie Transformer is uiteraard Transformator in mooi Nederlands.. Marcel
Geplaatst 21 juni 201212 jr. Citaat Bedankt Vincent. Blijkt maar weer dat er veel "lekkage" nummers waren tbv reparatie Transformer is uiteraard Transformator in mooi Nederlands.. Marcel Heren, kijk ook eens in mijn weblog over 'nummers': http://radiocaroline79.punt.nl/
Geplaatst 21 juni 201212 jr. Ik mis de (belangrijkste?) nummers: 59 en 60. Die werden de avond van het zinken steeds omgeroepen: http://www6.zippyshare.com/v/38008217/file.html Iemand enig idee waar ze precies voor staan? Martin
Geplaatst 22 juni 201212 jr. Nummers (of codes) wijzigden doorlopende in 1979 en 1980. Logisch, stel je voor dat de code voor brandstof is op steeds omgeroepen wordt als '25' is dat duidelijk voor de autoriteiten aan land. Daarom wisselden de nummers vaak. Zo ook bij de laatste wisseling zondagnacht 17 maart. Nieuwe codes aan boord en Peter de Vries nam de nieuwe lijst mee naar land. Op 20 maart werd vaak 59 en 60 omgeroepen. Aan land had men nog de oude lijst, want Peter had de lijst vergeten af te geven. In Den Haag dacht men dat de koffie o.i.d. op was. Wij weten nu wel beter. Ad Roberts vertelde mij een keer de opzet van de nummers samenstellling: vandaag is het de 13e (datum is belangrijk). Code 1: ‘crew change’ wordt op de 13e uitgezonden als 1+13+30= code 44, een dag later zelfde code: 45. Het is maar een voorbeeld hoe een van de vele lijsten werd samengesteld. Info met danbk aan Peter en Ad. Fons Winteraeken - http://radiocaroline79.punt.nl/
Geplaatst 22 juni 201212 jr. Maar nu weten we nog altijd niet wat die 59 en 60 van de fatale dag betekenden. Iemand? Martin
Geplaatst 23 juni 201212 jr. Citaat Maar nu weten we nog altijd niet wat die 59 en 60 van de fatale dag betekenden. Iemand? Martin Wat denk jezelf, wetende welke de gevolgen zijn geweest? Ik denk: 59 - groot lek en 60 - we zijn zinkende.
Geplaatst 23 juni 201212 jr. Citaat Wat denk jezelf, wetende welke de gevolgen zijn geweest? Ik denk: 59 - groot lek en 60 - we zijn zinkende. Ja Fons, dat kan ik zelf ook wel bedenken. Maar het intrigeert me gewoon wat er nou precies op het lijstje stond. Misschien heeft iemand contact met Tom Anderson? Martin
Geplaatst 23 juni 201212 jr. Citaat Ja Fons, dat kan ik zelf ook wel bedenken. Maar het intrigeert me gewoon wat er nou precies op het lijstje stond. Misschien heeft iemand contact met Tom Anderson? Martin Dat zal niet veel nut hebben want de Engelsen hadden een andere lijst voor hun organisatie in de UK. Er zijn volgens mij maar twee personen die - misschien - nog weten wat de exacte omschrijving is. Dat is Peter de Vries en/of Danny Vuylsteke. Zal eens navragen ben hun. Je hoort van me Martin.
Geplaatst 23 juni 201212 jr. Citaat Nummers (of codes) wijzigden doorlopende in 1979 en 1980. Logisch, stel je voor dat de code voor brandstof is op steeds omgeroepen wordt als '25' is dat duidelijk voor de autoriteiten aan land. Daarom wisselden de nummers vaak. Zo ook bij de laatste wisseling zondagnacht 17 maart. Nieuwe codes aan boord en Peter de Vries nam de nieuwe lijst mee naar land. Op 20 maart werd vaak 59 en 60 omgeroepen. Aan land had men nog de oude lijst, want Peter had de lijst vergeten af te geven. In Den Haag dacht men dat de koffie o.i.d. op was. Wij weten nu wel beter. Ad Roberts vertelde mij een keer de opzet van de nummers samenstellling: vandaag is het de 13e (datum is belangrijk). Code 1: ‘crew change’ wordt op de 13e uitgezonden als 1+13+30= code 44, een dag later zelfde code: 45. Het is maar een voorbeeld hoe een van de vele lijsten werd samengesteld. Info met danbk aan Peter en Ad. Fons Winteraeken - http://radiocaroline79.punt.nl/ Dan had Peter toch de organisatie kunnen bellen. Hij wist dus precies hoe het zat met de nieuwe lijst in zijn bezit. Theo
Geplaatst 23 juni 201212 jr. Waarschijnlijk wist Peter zelfs het tel.nr. van de studio in Den Haag niet eens. Hij is begin jan. 1980 aan boord van de MV gekomen toen in Den Haag de studio's nog ingericht moesten worden waar de Nederlandse service vanaf half febr. vandaan zou komen met opgenomen tapeprogramma's. Dus zo gemakkelijk lag dat niet. Ik heb nog even in mijn archief gekeken of meer info m.b.t. de nummers 59 en 60. Maar niets gevonden. Misschien wel meer aanknopingspunten waarom 'niet gebeld werd'. Dit vertelde Peter de Vries tijdens de zeezenderdag in sept. 2008 in Erkrath: Peter de Vries ging op maandag 17 maart van boord richting Engeland. Er waaide een windkracht 5. “Die dag hadden we net een nieuwe codelijst gemaakt. Op woensdag 19 maart kwam ik aan in Den Haag, met de nieuwe lijst. Ze wisten tot dan niet wat er aan de hand was. De MV zonk die avond bij een windkracht 7". Ben Bode zei over het voorval eens: Ik weet nog dat mijn 'goede vriend' Danny Vuylsteke (toen hij hoorde van de ellende - dat was trouwens in de vroege middag al) nog rap wat Belgische adverteerders langs ging om geld op te halen. Het is ‘m nog gelukt ook. En wij in de Haagse studio maar verbaasd in de codeboeken kijken. Ik geloof dat de uitgezonden codes bij ons te boek stonden als 'de doperwten zijn bijna op etc. Bleek dat de Engelsen (vreemd volk ha ha) de codes hadden aangepast. Nu was het natuurlijk niet moeilijk om te begrijpen wat er gaande was. Fons Winteraeken - http://radiocaroline79.punt.nl/
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.