Spring naar bijdragen

Humor of niet?

Juul

Aanbevolen berichten

Is het nu echt zo moeilijk om je eigen presentatie te bedenken? Als je onderstaand vergelijk bekijkt dan lijkt het alsof er maar één manier is om een tablet te presenteren. En het enige moment dat geen vergelijk kent? Als de Surface vastloopt….

bovenstaande bron: www.macfreak.nl.

Er moet bij vermeld worden dat Steve Jobs (rechts dus) vorig jaar overleden is. En de presentatie van "het Windows ding" afgelopen dagen plaats vond. Om het zo te doen niet zo slim denk ik dan.

Juul

http://www.macfreak.nl/nieuws/24015/presentatie-microsoft-surface-vs-apple-ipad/#plaats-reactie

I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Douwe, dat gebeurt andersom ook.

Al zolang de mens bestaat vind de een iets beter, dan de ander.

Zo ging het tussen de Beatles en de Stones, met Veronica en Noordzee, om maar wat korte voorbeelden te geven.

Ieder moet dat gebruiken wat hij of zij zelf het prettigst vind, of het Apple of Windows is, mij om het even.

Cas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het alvaker gezegd: Apple liefhebbers lijken alleen maar te kunnen bestaan bij het afgeven op Windows. Get a life!

Douwe

(die plezier heeft van zowel zijn iPad als van zijn Windows desktop en laptop en Blackberry)

Ah, de klassieke kreet van de Windows-gebruiker.

Douwe, ik heb jarenlang met Windows gewerkt. Het was 1 groot drama. Telkens netjes de cd kopen met de nieuwe OS en telkens mankeerde er van alles aan. Unexpected Errors (overigens sowieso de domste omschrijving die je kunt bedenken om aan te geven dat er iets niet goed gaat in je machine), dingen die niet gevonden konden worden, noem maar op.

Uiteindelijk ben ik, min of meer ten einde raad, overgestapt op Apple.

Vanaf dat moment heb ik te maken met een computer en met software die gewoon doen wat de bedoeling is.

Mijn diverse werkgevers gebruiken Windows en dus kon ik de vorderingen binnen dat systeem nog steeds in de praktijk aanschouwen.

En tot mijn grote verbazing bleven het gewoon dezelfde tekortkomingen die ik al 10 jaar thuis niet meer ervoer. Steeds maar trager worden van het systeem, voor de zoveelste keer moeten defragmenteren, missende drivers, totale vastlopers... gewoon nog steeds de hele santekraam.

Als je nu toch alleen maar kijkt naar die giller tijdens de presentatie van de Sourface: wèèr een totale vastloper. Gewoon net als destijds bij Windows-nummer-zoveel met Bill Gates zelf.

Tis toch om je kapot te schamen. Je zal bij dat bedrijf werken.

Al met al, Douwe, hebben de Apple gebruikers alle reden om verbijsterd het hoofd te schudden over het knoeiwerk uit Redmond. En over het masochisme waarmee de Windows-gebruikers zich het allemaal laten welgevallen door jaar in jaar uit maar te accepteren dat hun dure software bitter weinig verbetering laat zien.

Wat dat betreft, Cas, kun je Apple - Windows dan ook niet vergelijken met Beatles - Stones en Veronica - Noordzee. Dat zijn 'smaak-kwesties'.

Dit gaat om het feit of een product faalt of niet.

De machines en de lay-out van de software vind ik van Apple mooier dan van Windows. Dat is smaak.

Dat mijn tegenwoordige hard- en software doet wat-ie moet doen, in tegenstelling tot mijn vroegere hard- en software, heeft niets met smaak te maken, maar met kwaliteit en het nakomen van beloftes.

En: 'Get a life'... ? Nou, dat heb ik hoor. Ik heb er zelfs één dat stukken aangenamer verloopt sinds ik mijn vele-uren-achter-de-computer met Apple producten doorbreng.

Nou doeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Juul ook ik was een vroege gebruiker van de ZX Spectrum. Was een van de drie personen die mocht experimenteren binnen de Faculteit Sociale wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Meerdere functies, zelf programmeren en maar klooien met de bandjes,. Minstens alles twee keer wegschrijven, tass word als programma en een brother typmachine omgebouwd tot printer. Ineens heb je me wakker geschud aan de dagen van toen

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Juul ook ik was een vroege gebruiker van de ZX Spectrum. Was een van de drie personen die mocht experimenteren binnen de Faculteit Sociale wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Meerdere functies, zelf programmeren en maar klooien met de bandjes,. Minstens alles twee keer wegschrijven, tass word als programma en een brother typmachine omgebouwd tot printer. Ineens heb je me wakker geschud aan de dagen van toen

Hans

Werkelijk ongelooflijk hoe snel dat allemaal is veranderd. Als je ziet wat wij in die paar decennia hebben zien ontstaan... verbijsterend.

Voor mijn Commodore 64 kocht ik maandelijks een magazine, waarin dan een pagina's-lange lijst stond: een stuk Basic software. Helemaal uittypen en dan was de kans groot dat je de volgende maand het nieuwe nummer moest kopen waar de fouten waren gerectificeerd, en dan had je eindelijk een programmaatje dat de meest simpele trucjes kon uithalen...

Van de cassettedrive naar de floppy, naar de kleine floppy...

En nu heb je een usb-stick ter grootte van een vingernagel waar je hele fonotheken op kwijt kunt.

Wat is over 50 jaar gewoon'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.