Spring naar bijdragen

Ook zo'n vieze auto ?

rien1959

Aanbevolen berichten

Vanochtend wilde ik de auto gaan wassen omdat het al weer twee weken geleden was.

De hele week zag hij er nog redelijk schoon uit maar vandaag was het om te huilen :(

Van onder tot boven was hij licht bruin van het stuifmeel.

Ik begon met een sproeibeurt om het eerste vuil er af te spoelen en alles los te weken, maar werken ho maar.....

Daarna alles afgesopt met autoshampoo maar zelfs dan sloeg het weer neer.

Tenslotte met de sproeier er op en dan met de spons wrijven en ..... jawel, daar kwam weer een mooi donkergroen parelmoer te voorschijn.

Ik heb geen idee waar al dat stuifmeel vandaan komt.

Aangezien we in een zeer bomenrijke wijk wonen zal dat de oorzaak wel zijn.

Een buurman klaagde dat er bij de wasserette een file stond ;)

Ach, met een beetje ellebogenstoom komt het allemaal goed en je bent van de straat ..... eh, oh nee, toch niet .

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rien,

De bomen zijn allang uitgebloeid en de bijbehorende pollen zijn gelukkig allang uit de lucht verdwenen. Nu zijn de grassen actief maar die zijn niet de oorzaak van jouw vuile auto. Wel van mijn verstopte neus en hoofdpijn, maar dat is een ander verhaal :)

Zand, waarschijnlijk uit de sahara in combinatie met hars uit de bomen. We hebben de afgelopen dagen een zuidelijke stroming gehad, vandaar dat het ook zo warm was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou mijn karretje eens moeten zien Rien, na een paar dagen aan de Duitse A31 te hebben vertoefd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_31

Maar het zijn vooral insecten, die mijn auto bevuilen. Al heb ik ze in feite vermoord op deze weg waar je zo hard mag als je kunt. ;-)

Opmerkelijk genoeg dwarrelde er zo vlak over de grens in Duitsland, waar het ook behoorlijk benauwd was, zo goed als niets van die bruine meuk neer. Terug in Breda bleek het hele huis een paar tinten donkerder te zijn geworden tijdens onze absentie.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd achterdochtig bij dat verhaal van het woestijnzand/stof.

Dan zou je het toch gewoon met de sproeier van de auto kunnen spuiten ?

Iets met hars uit de bomen kan ook niet want de eerste boom staat op 10 meter afstand.

Het blijft vreemd en smerig. Zojuist kwam ik terug van een verjaardag in Huizen en nogal wat regen onderweg gehad.

Deze keer is alles brandschoon. Gelukkig maar, alleen staat de auto nu wel vlak naast een boom (eik)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wind kwam niet uit het zuiden :P

Nou, dan kwam het misschien uit de zandbak van de kleuterschool ?

Intussen ben ik eens verder gaan speuren naar de achtergronden van dat woestijnstof.

Hier een mooie link met duidelijke satellietplaatjes : http://www.keesfloor.nl/artikelen/zenit/stof/swz.htm

En tenslotte Koot en Bie :

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.