Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een aantal maanden geleden kreeg ik van oud Veronica collega Ruud Doets t.b.v. ons archief tientallen kleuren dia's die hij maakte toen de Norderney op 11 augustus 1975 de sluizen van IJmuiden passeerde en ligplaats koos in de haven van Amsterdam.

Voor zover ik weet zijn er maar weinig kleuren foto's-dia's van deze reis.

Wel natuurlijk filmbeelden.

Hier een aardige foto gemaakt toen de Norderney de sluizen van IJmijden was gepasseerd.

Juul

foto: © Stichting Norderney.

9ljRqtK.jpg

Geplaatst

Op 31 augustus 1975 herdacht de Amsterdamse Radio Marex het verdwijnen van de Nederlandse zeezenders op 31 augustus 1974.

In het programma dat op onderstaande link kan worden gedownload zijn behalve toepasselijke platen ook flitsen te horen van een reportage die Ad Roberts maakte voor Stadsradio Capital.

Ik heb slechts één uur van deze uitzending die twee uur duurde.

Als iemand dit prigramma in zijn geheel heeft hou ik me graag aanbevolen.

Marex 1975-08-31 Flitsen van Stadsradio Capital met Ad Roberts in de haven van A'dam wacht op de komst van de Norderney

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FXNEGQLOCAYE.mp3

@Juul: Misschien is dit leuk voor het archief. Ik heb dit ooit uit de Nieuwsgroep opgepikt en weet niet meer wie destijds de "gever" is geweest.

Hartelijke groet,

Bart

Geplaatst

Dit is de repo die Tom Mulder maakte tbv TROS Aktua radio.

De inleidende tekst heb ik niet vandaar dat het lijkt dat het begin ontbreekt.

De Norderney wordt de haven van Amsterdam binnengevaren. Interview met een ietwat norse Bull Verweij en Rob Out door Tom Mulder. De VOO heeft het volgens Out gekocht voor zo'n FL. 50.000. Rob Out; Wellicht zendschepen museum op IJsselmeer. Bij binnen varen is er beslag gelegd door de politie ivm de zenders aan boord.

zie voor uitgebreide beschrijving boek Rob Out blz 232

Juul

opname: © TROS radio

http://www4.zippyshare.com/v/13478340/file.html

Geplaatst

Ik bezit ook nog een foto van het binnenlopen van de Norderney. Op de foto is de Norderney te zien toen het schip net achter het Centraal Stadion lag.

Ik heb de foto niet zelf gemaakt, ik weet ook niet meer hoe ik eraan kom. Hij komt niet van het Internet, ik heb dus een 'hard copy' van de foto!

veronicaamsterdam.jpg

Groet Hans

• 2 months later...
  • 1 month later...
Geplaatst

Zelfs dat machteloze gevoel zal nu dan toch wel verdwenen zijn , met de wetenschap dat de lady weer in Nederlandse wateren lig te dobberen .

wat gevoelens betreft , nu meer het gevoel over de vraag welke toekomst gaat ze tegemoet , er is nu toch wel lang genoeg met haar gesold, ja toch ?

Hopelijk weer geen rol uit financiéél oog punt , waarin ze alleen maar geld moet opbrengen !!

Mvg adiaan

Geplaatst

Ik bezit ook nog een foto van het binnenlopen van de Norderney. Op de foto is de Norderney te zien toen het schip net achter het Centraal Stadion lag.

Ik heb de foto niet zelf gemaakt, ik weet ook niet meer hoe ik eraan kom. Hij komt niet van het Internet, ik heb dus een 'hard copy' van de foto!

veronicaamsterdam.jpg

Groet Hans

Ik heb in een map nog een paar foto s van deze zelfde dag die denk ik door de zelfde persoon zijn gemaakt . Ook ik weet niet meer hoe ik er aan kom.

Op 1 foto zie ik de Norderney liggen bij een bord met Steiger 10 erop .

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.