Geplaatst 2 augustus 201212 jr. Een aantal maanden geleden kreeg ik van oud Veronica collega Ruud Doets t.b.v. ons archief tientallen kleuren dia's die hij maakte toen de Norderney op 11 augustus 1975 de sluizen van IJmuiden passeerde en ligplaats koos in de haven van Amsterdam. Voor zover ik weet zijn er maar weinig kleuren foto's-dia's van deze reis. Wel natuurlijk filmbeelden. Hier een aardige foto gemaakt toen de Norderney de sluizen van IJmijden was gepasseerd. Juul foto: © Stichting Norderney.
Geplaatst 2 augustus 201212 jr. Leuk Juul! Hier een opname van Radio Marex in Amsterdam van 31 augustus 1975 waarin aandacht wordt besteed aan het binnenslepen van de Norderney: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LPNKYCHRRM8M.mp3 Veel luisterplezier, Douwe
Geplaatst 2 augustus 201212 jr. Op 31 augustus 1975 herdacht de Amsterdamse Radio Marex het verdwijnen van de Nederlandse zeezenders op 31 augustus 1974. In het programma dat op onderstaande link kan worden gedownload zijn behalve toepasselijke platen ook flitsen te horen van een reportage die Ad Roberts maakte voor Stadsradio Capital. Ik heb slechts één uur van deze uitzending die twee uur duurde. Als iemand dit prigramma in zijn geheel heeft hou ik me graag aanbevolen. Marex 1975-08-31 Flitsen van Stadsradio Capital met Ad Roberts in de haven van A'dam wacht op de komst van de Norderney http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FXNEGQLOCAYE.mp3 @Juul: Misschien is dit leuk voor het archief. Ik heb dit ooit uit de Nieuwsgroep opgepikt en weet niet meer wie destijds de "gever" is geweest. Hartelijke groet, Bart
Geplaatst 3 augustus 201212 jr. Auteur Dit is de repo die Tom Mulder maakte tbv TROS Aktua radio. De inleidende tekst heb ik niet vandaar dat het lijkt dat het begin ontbreekt. De Norderney wordt de haven van Amsterdam binnengevaren. Interview met een ietwat norse Bull Verweij en Rob Out door Tom Mulder. De VOO heeft het volgens Out gekocht voor zo'n FL. 50.000. Rob Out; Wellicht zendschepen museum op IJsselmeer. Bij binnen varen is er beslag gelegd door de politie ivm de zenders aan boord. zie voor uitgebreide beschrijving boek Rob Out blz 232 Juul opname: © TROS radio http://www4.zippyshare.com/v/13478340/file.html
Geplaatst 4 augustus 201212 jr. Ik bezit ook nog een foto van het binnenlopen van de Norderney. Op de foto is de Norderney te zien toen het schip net achter het Centraal Stadion lag. Ik heb de foto niet zelf gemaakt, ik weet ook niet meer hoe ik eraan kom. Hij komt niet van het Internet, ik heb dus een 'hard copy' van de foto! Groet Hans
Geplaatst 6 augustus 201212 jr. Gek he , als ik dit na jaren weer zie , moet ik toch tranen bedwingen !!
Geplaatst 6 augustus 201212 jr. Gek he , als ik dit na jaren weer zie , moet ik toch tranen bedwingen !!
Geplaatst 13 oktober 201212 jr. Citaat Gek he , als ik dit na jaren weer zie , moet ik toch tranen bedwingen !! Tranen niet meer.. Maar ik voel nog steeds een beetje dat machteloze, boze van destijds...
Geplaatst 30 november 201212 jr. Zelfs dat machteloze gevoel zal nu dan toch wel verdwenen zijn , met de wetenschap dat de lady weer in Nederlandse wateren lig te dobberen . wat gevoelens betreft , nu meer het gevoel over de vraag welke toekomst gaat ze tegemoet , er is nu toch wel lang genoeg met haar gesold, ja toch ? Hopelijk weer geen rol uit financiéél oog punt , waarin ze alleen maar geld moet opbrengen !! Mvg adiaan
Geplaatst 30 november 201212 jr. Citaat Ik bezit ook nog een foto van het binnenlopen van de Norderney. Op de foto is de Norderney te zien toen het schip net achter het Centraal Stadion lag. Ik heb de foto niet zelf gemaakt, ik weet ook niet meer hoe ik eraan kom. Hij komt niet van het Internet, ik heb dus een 'hard copy' van de foto! Groet Hans Ik heb in een map nog een paar foto s van deze zelfde dag die denk ik door de zelfde persoon zijn gemaakt . Ook ik weet niet meer hoe ik er aan kom. Op 1 foto zie ik de Norderney liggen bij een bord met Steiger 10 erop .
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.