Spring naar bijdragen

mijn eerste e-boek gepubliceerd!

Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Sinds 1999 woon ik in Flevoland. Mijn vrouw en ik besloten toen een huis te kopen in Almere. Op dat moment woonden wij nog aan de andere kant van het Gooimeer; in Huizen.

In eerste instantie verliep het allemaal soepel maar plotseling begonnen de problemen met het verkrijgen van de hypotheek. Marian werkte op het hoofdkantoor van de bank waar die hypotheek was aangevraagd en zij kon dus soepel en snel op nieuwe ontwikkelingen reageren, maar ik werkte in die tijd thuis en zat me te verbijten over de problemen en tegenslagen.

Op een gegeven moment ging ik mijn frustraties van me afschrijven in een nogal humoristische, dagelijkse e-mail aan wat vrienden en bekenden. Dat gaf me zoveel lol dat ik uiteindelijk besloot het in diezelfde stijl uit te bouwen tot 'Het Hele Verhaal'.

'Ons Koppel en het Gevecht om het Koophuis' noemde ik het. Een geprinte versie circuleerde een hele tijd onder collega's en vrienden. Als omslagontwerp gebruikte ik de verhuiskaart die ik destijds had gemaakt.

Nu, in het tijdperk van de e-readers, leek het me best leuk om dat verhaal als e-boek uit te brengen. Afgelopen week is het gepubliceerd via Smashwords. Die heeft het nu op de eigen site beschikbaar en binnenkort zal het ook via de Apple iBookstore, Barnes & Noble, Amazon enzovoort in alle formats verkrijgbaar zijn. Uiteraard voor een zeer lage prijs, want dat kun je je veroorloven met e-books. Dit is, per slot van rekening, gewoon een grappig projectje en geen broodwinning.

Vanzelfsprekend kun je, net als in de boekenwinkel, een stuk lezen om te zien of het je wat lijkt. https://www.smashwords.com/books/view/244250#download

Tis maar een tip: misschien spreekt de humor je aan. In dat geval: veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!

Even een stukje gelezen.

Niet echt mijn ding, moet ik je zeggen. Maar.. Wel met humor en leuke woordspelingen ( "Vereniging van eigenaarlingen").

Ik denk dat er voldoende liefhebbers voor te vinden zijn. Tenslotte ben ik destijds bij "Kameleon Ahoy" blijven hangen, dus wat doet mijn mening ertoe? ;)

Ik wens je een succesvol schrijversbestaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schrijfwijze is onderdeel van de humor. Als die je niet aanspreekt, houdt het uiteraard op.

Da's duidelijke taal, René. Zoveel mensen, zoveel wensen! Jammer voor mij, want het feit dat je je beslommeringen van je af schrijft, spreekt mij zeer aan. Daar ben ikzelf ook een kei in. Werkt heerlijk relativerend!

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik me wel in verplaatsen, voor jezelf is dat duidelijk. Als je iets voor jezelf opschrijft is daar ook niets mis mee, echter als je het in een boek zet en je verwacht ook andere die het gaan lezen, dan is het net of je bezoek krijgt en daarvoor je huis opruimt :-) Ik persoonlijk heb grote moeite om dit zo te lezen.

Maar andere denken daar misschien heel anders over!

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik persoonlijk heb grote moeite om dit zo te lezen. Maar andere denken daar misschien heel anders over!

Groet Hans

Kan hoor, geen idee. De tijd zal het leren. Ik vind het ook wel een uitdaging om te proberen door ander gebruik van de geschreven taal een bepaald effect te bereiken. Dat zal bij de één goed aankomen en bij de ander niet. Dat is natuurlijk al net zo verschillend als humor op zich: waar de één schatert, moet de ander alleen maar glimlachen.

Hoi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Het kan wonderlijk lopen. Ik had mijn e-boek nog maar enkele dagen 'staan' toen een Nederlandse uitgever aangaf het als boekje (en als e-boek) te willen uitbrengen!

Eigen publicatie dus teruggetrokken en een contract aangegaan met die uitgever.

Inmiddels worden de laatste voorbereidingen getroffen en zo rond de jaarwisseling verschijnt Ons Koppel en het Gevecht om het Koophuis. (http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/3488/ons-koppel-en-het-gevecht-om-het-koophuis.html)

Erg leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.