Geplaatst 16 oktober 201212 jr. Voor de mensen die er interesse in hebben: het kortegolf zendstation in Flevoland zal weer in gebruik worden genomen door defensie. Meer hierover: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/95545/defensie-neemt-zendstation-over http://www.blikopzeewolde.nl/nieuws/item/1593-defensie-koopt-kortegolf-zendstation
Geplaatst 16 oktober 201212 jr. Ik vroeg me al af "er zijn toch geen KG zenders meer". De masten dus wel. Dus defensie zet er z'n eigen zenders neer begrijp ik. Maar ja, dan moeten de antennes denk ik wel geschikt gemaakt worden voor de specifieke defensie frequencies denk ik..... En dan krijgen we weer de eindeloze discussies over straling........................Maar ja diezelfde mensen hebben wel allemaal een mobiele telefoon. Juul
Geplaatst 16 oktober 201212 jr. De vraag is nu of de antennes met bijbehorend bestemmingsplan en milieuvergunning nu vernietigd zijn voor Omroep, waar nog steeds vraag is om MG zenders in de lucht te brengen. Voor mensen die zeuren over straling dient er een wettelijk verbod te komen voor gebruik van mobiele telefoon. Indien hele wijken of gebieden gaan protesteren gaan als eerste de Mobiele Telecom masten uit, zodat er niet meer mobiel gebeld kan worden.
Geplaatst 16 oktober 201212 jr. Auteur In het verleden is er veel te doen geweest over de straling van die kortegolfzenders. Met name een aantal huisartsen maakten zich ernstig zorgen over het toenemend aantal gevallen van kanker in en rond het dorp. Er schijnen verschillende onderzoeken gedaan te zijn, maar de negatieve effecten zijn nooit echt aangetoond. Feit is wel dat het aantal nieuwe kankergevallen gedaald is sinds de zenders uitstaan. Toeval? Wie het weet mag het zeggen (ik heb er geen verstand van namelijk). Volgens een woordvoerder van defensie gaat men maar een fractie van het zendvermogen gebruiken als waar de wereldomroep zich van bediende. Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met de actievoerders. En die huisartsen zijn inmiddels ook allemaal al vertrokken :-)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.