Spring naar bijdragen

Jerney Kaagman

Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb het genoegen gesmaakt om Jerney al vanaf haar Earth en Fire tijd te mogen kennen. Ook in m'n TROS tijd heb ik vaak met haar gewerkt, diverse radioprogramma's gemaakt en concerten opgenomen.

Ik schrok erg van het bericht dat ze lijd aan de ziekte van Parkinson. En mooi dat ze zoals dat tegenwoordig heet een "rol model" wil zijn, of te wel een voorbeeld als je dat zo kan noemen voor anderen.

Vanavond, 18 oktober is ze te zien in het tv programma Pauw en Witteman.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-detail.1575.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=27607&cHash=dae0c2b25a05fb1d48b569ecf2ce66b3

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Earth & Fire was 'mijn band' zeg maar, in de seventies. Song Of The Marching Children, Atlantis, To The World Of The Future... helemaal goed. En de singles heb ik ook allemaal in de collectie. Daarbij was Jerney natuurlijk ook niet echt een straf om naar te kijken.

Ik heb heel wat optredens van de band bezocht, in de verschillende samenstellingen.

Het lukte me uiteindelijk om een keer bij haar thuis in Leidschendam een interview te doen voor een aflevering van mijn programma, in 75 of 76 zal dat geweest zijn. Denk dat ik anderhalf uur met een hoogrood hoofd tegenover haar heb gezeten :)

Jaren later lukte het me in het Steunfonds van Frits Spits één van haar singles nog een dag te behouden.

Na de release van het laatste album, Phoenix, heb ik Jerney en Bert geïnterviewd in de lobby van hotel Jan Tabak voor een special in mijn uren op Hofstad Radio.

Later werden we collega's bij Radio Noordzee Nationaal, waar zij zich de eerste tijd vooral bezig hield met het bewerken van de kabelboeren om RNN door te geven. Was een slimme zet van opperhoofd Guus Jansen.

65 is ze nu, want we schelen tien jaar. En ze lijdt dus aan Parkinson. Wat een afknapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi, en wat een lef van Jerney om zo open op televisie over haar ziekte te praten. Gesteund door neuroloog Bas Bloem. Ik hoop dat ze de kans krijgt om de gevolgen van deze ellendige ziekte over het voetlicht te brengen. Velen zijn er namelijk helaas onbekend mee. Ik wens haar, en haar man Bert Ruiter, alle goeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi, en wat een lef van Jerney om zo open op televisie over haar ziekte te praten. Gesteund door neuroloog Bas Bloem. Ik hoop dat ze de kans krijgt om de gevolgen van deze ellendige ziekte over het voetlicht te brengen. Velen zijn er namelijk helaas onbekend mee. Ik wens haar, en haar man Bert Ruiter, alle goeds.

Daar sluit ik mij van harte bij aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop (en denk) dat Jerney in de moeilijke periode die voor haar ligt (of waar ze wellicht al in zit, getuige enkele citaten in het P+W-interview) veel profijt heeft van haar jaren als voorzitter van de Stichting Popmuziek Nederland. Toen heeft ze namelijk geleerd rolmodel te zijn voor de branche waar ze jarenlang deel van had uitgemaakt, de popmuzikanten. Dat deed ze volgens mij heel goed.

Nu wordt ze dus opnieuw boegbeeld van iets dat haar na aan het hart ligt.

Zolang lijf en geest het toelaten, is deze klus haar wel toevertrouwd.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.