Geplaatst 23 oktober 201212 jr. Na 38 jaar, is het gebeurd met teletekst bij de BBC. Lees en kijk maar. http://www.bbc.co.uk/news/uk-20032882
Geplaatst 24 oktober 201212 jr. Jammer. Al kon ik het op de digitale kabel van Ziggo al niet meer ontvangen. Volgens NOS-teletekst zou dat ook betekenen dat 'we' de BBC niet meer zonder Engelse ondertitels kunnen zien; iets wat ik zou betreuren want ik vind dat ideaal. Vooral als er met heel wat lokale/regionale accenten wordt gesproken. Maar gister zag ik nog wel ondertitels op BBC 1 t/m 4. Wie weet hier meer over?
Geplaatst 24 oktober 201212 jr. De NOS gaat er nog wel mee door, alleen kun je je afvragen hoelang dit nog duurt. Twee jaar geleden ben ik gestopt met lezen van teletekst op de tv. Komt door de smartphone met app. Inmiddels heb ik de app al weer vervangen voor de NOS app. Zelfde nieuws info, maar dan uitgebreider.
Geplaatst 24 oktober 201212 jr. Citaat Jammer. Al kon ik het op de digitale kabel van Ziggo al niet meer ontvangen. Volgens NOS-teletekst zou dat ook betekenen dat 'we' de BBC niet meer zonder Engelse ondertitels kunnen zien; iets wat ik zou betreuren want ik vind dat ideaal. Vooral als er met heel wat lokale/regionale accenten wordt gesproken. Maar gister zag ik nog wel ondertitels op BBC 1 t/m 4. Wie weet hier meer over? Geen idee hoe dat op de (analoge?) kabel zit, maar via de satelliet heb je DVB ondertitels en komt er voor ondertiteling dus al geen teletekst meer aan te pas. (overigens zou het kunnen dat ze wel stoppen met de informatieve pagina's (die waren toch al lange tijd ingekrompen) maar nog wel doorgaan met ondertiteling) Maar ja ik praat nu uit mn gevoel... ik kijk geen tv meer, wat ik eventueel zou willen zien kijk ik wel via internet.
Geplaatst 24 oktober 201212 jr. Ceefax stopt omdat TV digitaal is geworden He???? Hier kijken we digitaal en we hebben teletekst............... BBC ondertiteling wordt via apart digitaal syteem geleverd en blijft dus werken (bij digitale kabelontvangst dus)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.