Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedenavond vrienden van de radio,

Enkele jaren geleden las ik een discussie over de Veronica top 100 van 1967, uitgezonden op 31-12-1967. Die zou deels live van boord zijn gekomen, gepresenteerd door Lex. Ik begrijp dat er een aircheck van bestaat, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Heeft iemand die, en zo ja, zou hij hem willen plaatsen? Mijn dank zou groot zijn. 1967 was een topjaar in de popmuziek, en zo’n vroege opname van Lex lijkt me erg leuk.

Paul

Geplaatst

Hier is alles wat ik heb:

13:45-15:15 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YHNUAHQBDPKL.mp3

15:20-16:45 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3RBMK6L4LAAK.mp3

16:45-18:00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Z7VPFRQ8AAGH.mp3

Veel plezier ermee!

Jan-Fré

Geplaatst

Ik moet dat steeds eens afluisteren. Ik weet ook niet of het live was. Ik zal eens aandachtig luisteren en dan moet ik dat wel kunnen horen. Het gekke is dat Lex eigenlijk al in de studio werkte toen, we kwamen tegelijk.

Ik kom er op terug.

Juul

Geplaatst

Ook van 1968 en 1969 is zover ik weet niet alles compleet.

Tenminste van wat ik heb. Jan bedankt dat je weer een stukje

waardevolle historie heb willen plaatsen.

Groetjes Kurt

Geplaatst

Ik heb nu geluisterd tot 16.40 uur. Volgens mij is de Top 100 vanaf band en Lex live met beperkt sportuitslagen en toto. Deze moeten dus live zijn. Tineke live aan boord lijkt mij onmogelijk omdat zij meteen zeeziek werd.

Hoorde nu voor het eerst Lex als nieuwslezer!

Geplaatst

Ik heb eens geluisterd. In het programma vanaf 16.45 horen we Lex zeggen :"dit was sport uit zee....'

Dat was dus live en ook de plaatjes er voor dus, hij moet ze mee naar boord genomen hebben. Derhalve kunnen we constateren dat Lex zijn top 100 stuk live deed. De rest was echt band.

Juul

Geplaatst

Dat we deze uren nog ter beschikking hebben is voor een groot gedeelte te danken aan Jan Zwart. Jan werkte als archivaris bij het Veronica van de jaren 90. Daar was hij toevallig net bij de receptie toen zich daar iemand meldde met deze opnames op tape. Of ze daar bij Veronica nog iets aan hadden, hij hoefde ze niet meer. Neuh..., zei de receptioniste, daar hebben we geen belangstelling meer voor. Jazeker wel!!! zei Jan, het gesprek opvangend. En zo werd er weer en prachtig stukje historie veilig gesteld!

Grtz,

Evert

Geplaatst

Dat is nou een mooi verhaal achter deze historische uitzending.

Zo zie je maar dat al die uizendingen die er nog zijn niet zo vanzelfsprekend zijn.

Groetjes Kurt

Geplaatst

Zo is't !

Ik bewaar dit soort weetjes dan ook in iTunes bij het behorende uurtje. Doorenteren tijdens een afspelend uur geeft dit prachtig weer op de iPod.

Ook "onze" Juul geeft regelmatig uur-info als er weereens een uurtje besproken danwel gedoneerd wordt.

Geplaatst

Inderdaad een mooi verhaal. Ik vraag me weleens vaker af bij downloads waar ze precies vandaan komen, en hoe ze in het 'circuit' zijn terechtgekomen. Dat is lang niet altijd duidelijk.

Ik luister ook meestal via de iPod, die ik dan weer aansluit op mijn geluidsinstallatie, maar wat moet ik me voorstellen bij 'doorenteren', Eric?

Paul

Geplaatst

Zo is't !

Ik bewaar dit soort weetjes dan ook in iTunes bij het behorende uurtje. Doorenteren tijdens een afspelend uur geeft dit prachtig weer op de iPod.

Ook "onze" Juul geeft regelmatig uur-info als er weereens een uurtje besproken danwel gedoneerd wordt.

Ik zal vandaag danwel morgen weer wat uploaden op ons leden-donateur deel.. "Medische beslommeringen" zorgden dat ik niet altijd de "goesting" had zoals ze dat in Belgie altijd zeggen. Maar het gaat de goede kant op.

Juul

Geplaatst

maar wat moet ik me voorstellen bij 'doorenteren', Eric?

Wanneer je text in songtext (in iTunes) opslaat, kun je daarna als de mp3 speelt langzaam doorenteren naar de opgeslagen tekst

Graag gedaan Paul en de groeten aan Ringo

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.