Spring naar bijdragen

Gezocht: top 100 van 1967


Paul

Aanbevolen berichten

Goedenavond vrienden van de radio,

Enkele jaren geleden las ik een discussie over de Veronica top 100 van 1967, uitgezonden op 31-12-1967. Die zou deels live van boord zijn gekomen, gepresenteerd door Lex. Ik begrijp dat er een aircheck van bestaat, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Heeft iemand die, en zo ja, zou hij hem willen plaatsen? Mijn dank zou groot zijn. 1967 was een topjaar in de popmuziek, en zo’n vroege opname van Lex lijkt me erg leuk.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens geluisterd. In het programma vanaf 16.45 horen we Lex zeggen :"dit was sport uit zee....'

Dat was dus live en ook de plaatjes er voor dus, hij moet ze mee naar boord genomen hebben. Derhalve kunnen we constateren dat Lex zijn top 100 stuk live deed. De rest was echt band.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat we deze uren nog ter beschikking hebben is voor een groot gedeelte te danken aan Jan Zwart. Jan werkte als archivaris bij het Veronica van de jaren 90. Daar was hij toevallig net bij de receptie toen zich daar iemand meldde met deze opnames op tape. Of ze daar bij Veronica nog iets aan hadden, hij hoefde ze niet meer. Neuh..., zei de receptioniste, daar hebben we geen belangstelling meer voor. Jazeker wel!!! zei Jan, het gesprek opvangend. En zo werd er weer en prachtig stukje historie veilig gesteld!

Grtz,

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een mooi verhaal. Ik vraag me weleens vaker af bij downloads waar ze precies vandaan komen, en hoe ze in het 'circuit' zijn terechtgekomen. Dat is lang niet altijd duidelijk.

Ik luister ook meestal via de iPod, die ik dan weer aansluit op mijn geluidsinstallatie, maar wat moet ik me voorstellen bij 'doorenteren', Eric?

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is't !

Ik bewaar dit soort weetjes dan ook in iTunes bij het behorende uurtje. Doorenteren tijdens een afspelend uur geeft dit prachtig weer op de iPod.

Ook "onze" Juul geeft regelmatig uur-info als er weereens een uurtje besproken danwel gedoneerd wordt.

Ik zal vandaag danwel morgen weer wat uploaden op ons leden-donateur deel.. "Medische beslommeringen" zorgden dat ik niet altijd de "goesting" had zoals ze dat in Belgie altijd zeggen. Maar het gaat de goede kant op.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6613
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    A3Kmp
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.