Spring naar bijdragen

Arrow Jazz FM

Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Arrow Jazz is de enige zender op de FM band waar ik nog wel eens naar luister, het heeft een behoorlijk uitgebreide playlist en weinig irriterende dj's.

Natuurlijk valt er nog wel het een en ander aan het radiostation te verbeteren, maar wat de nieuwe algemeen directeur van Arrow Jazz FM (Petra Beyer) van plan is lijkt mij geen goed idee.

Ze wil allereerst een andere naam aan het radiostation geven. (vanaf 3 november)

Beetje stom, om dan de afgelopen maanden nog een dure reclamecampagne te voeren, om de naamsbekendheid nog meer te verhogen. ( die naamsbekendheid is trouwens al vrij hoog)

En hoe lang zal het wel weer niet duren voordat de nieuwe naam bij de (potentiële) luisteraar goed bekend is?

Op werkdagen overdag het format aanpassen en er een soort van zweverige lifestyle zender van maken.

Dan denkt ze dat ze daarmee het marktaandeel meer dan kan verdubbelen.

Dat gaat niet lukken natuurlijk.

Het blijft trouwens aanmodderen met de z.g.n jazz zenders in het verleden. (Jazz Radio, JFK en de verschillende versies van Arrow Jazz FM)

http://www.radiofreak.nl/nieuws/12030/Nieuwe-directeur-geeft-Arrow-Jazz-FM-een-nieuwe-naam/

http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/petra-beyer-directeur-arrow-jazz-fm/

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De muziek meer richting Northsea Jazz schuiven lijkt mij juist niet zo slecht.

Dat kan in principe goed uitpakken, maar ik vrees dat ze er weer een verkeerde mix van gaan maken.

Ik vrees wel de zweverige politiek correcte life-style (gesproken woord?) programma's. Vanwege de geldschieter Conclusion natuurlijk.

Ja gesproken woord (‘intelligent ochtendprogramma’, dat luisteraars op een positieve manier bijpraat over welke boeken, voorstellingen en gebeurtenissen de aandacht verdienen.)

Misschien kan zo'n programma met zweverig gebabbel wel op de zondagochtend, maar niet op werkdagen lijkt mij, dan wil je gewoon leuke muziek horen via zo'n zender.

Ondanks al die "wereldvreemd(heid)" gaat het goed met Conclusion (Exceed BV)

Maar met zuster bedrijf Exceed Jazz, een goed beluisterde Jazz zender opzetten, is denk ik een missie die niet gaat lukken

De pijltjes de deur uit. Is ook Ossendrijver aan de kant gezet?

Volgens mij al een tijdje geleden.

Kan in ieder geval niets terugvinden over (nog) enige betrokkenheid bij de zender

Ben wel benieuwd, wat Martijn Barkhuis (programma directeur) nu van al die toekomstige veranderingen vindt?

Ik vind dat hij vanaf het begin van het jaar het radiostation een stuk beter beluisterbaar heeft gemaakt en vooral wat gedaan heeft aan het verkleinen van die irritante herhalingsfactor.

Daardoor ben ik in ieder geval meer naar Arrow Jazz FM gaan luisteren.

Maar met mij helaas te weinig (nieuwe) andere luisteraars, want de luistercijfers zijn maar beperkt gestegen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me vooral over verbaas in het persbericht, is dit:

'Wat de programmering betreft wordt de doordeweekse dagprogrammering toegankelijker gemaakt. Beyer trekt de vergelijking met het North Sea Jazz Festival, dat naast jazz acts ook artiesten programmeert die een breder publiek aanspreken.'

Maar dat doen ze toch al jaren? Als ik Arrow Jazz FM opzet, hoor ik vooral veel (soft)soul en makkelijk in het gehoor liggende, funk-achtige instrumentaaltjes. Met echte jazz heeft het allemaal niet zo veel meer te maken. Ik vind het prima, hoor, en het klinkt best lekker, maar noem het dan geen jazz zender. En als ze die formule nu nog verder gaan verwateren, dan kunnen ze die naam inderdaad maar beter helemaal veranderen.

Voor echte jazz moet je op de Concertzender zijn en 's avonds op radio 6. Maar dat is per definitie voor een klein publiek, en voor de commercie niet interessant.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor echte jazz moet je op de Concertzender zijn en 's avonds op radio 6. Maar dat is per definitie voor een klein publiek, en voor de commercie niet interessant.

Via Internet is trouwens mijn favoriete zender in het Soul/Funk en Jazz genre een radiostation uit Frankrijk.

Echt geweldige non stop muziek, met heel af en toe ook iets wat buiten het genre valt

Soulful Bits: http://www.soulfulbits.com/NODE

http://www.shoutcast.com/Internet-Radio/soulful%20bits

Robin

Ik heb hem vaak op mijn werk aan staan. Maar wel in de afgelopen 3 weken wel 5x the world is a ghetto van War gehoord.

Kijk zoiets kan makkelijk verholpen worden als je goed programmeert.

Maar het is gelukkig niet meer zo erg als in het verleden bij een eerdere versie van Arrow Jazz FM en JFK, dat je vrijwel elke dag dezelfde platen

(moest) beluisteren van b.v. Sade.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.