Spring naar bijdragen

10-10-1994 - Holland FM

Vincent

Aanbevolen berichten

Ruim 12 uur Holland FM met Jan van Zanten, Yvonne Keeley, Frans van der Drift en Peter de Groot.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, een gedenkwaardige dag! De Communicator werd versleept van IJmuiden naar Lelystad, oorspronkelijk om vanaf daar de programma's van Holland FM te gaan uitzenden. Maar op dat moment was al bekend dat Holland FM zou stoppen, en zou worden getransformeerd tot Hitradio Veronica. De Veronicavlag wapperde al vanaf het schip! Het zaal dus een dubbel gevoel hebben gegeven bij de medewerkers van Holland FM.

Zelf ben ik die hele dag het schip gevolgd, met een geleende videocamera in de aanslag. Het was zeker voor oktober prachtig weer, en de tocht verliep sneller dan gepland. Daarom werd voor de sluizen bij Lelystad lang gewacht om de opgetrommelde pers en bobo's de gelegenheid te geven op de afgesproken tijd in de sluis aan boord te gaan. Eenmaal aangekomen in de Trintelhaven ging het ook niet helemaal soepel, het kostte erg veel moeite de Communicator aan de speciaal hiervoor gebouwde houten aanlegsteiger te parkeren.

Gedenkwaardig dagje dus!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer regelmatig rij ik over de dijk naar Enkhuizen en ook weer terug, niets herinnert nog aan het feit dat de Communicator daar vele jaren afgemeerd lag aan die steiger die ook niet meer aanwezig is. Regelmatig koffie gedronken aanboord en ontmoette daar Nico Volker en Martin? , schip werd toen prima onderhouden, alles zag er tiptop uit.

Zie hier

http://www.marinebroadcasters.com/laser558/laser_558_all_europe_radio.htm voor foto's uit die tijd aan de dijk en natuurlijk uit de Laser periode.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer regelmatig rij ik over de dijk naar Enkhuizen en ook weer terug, niets herinnert nog aan het feit dat de Communicator daar vele jaren afgemeerd lag aan die steiger die ook niet meer aanwezig is. Regelmatig koffie gedronken aanboord en ontmoette daar Nico Volker en Martin? , schip werd toen prima onderhouden, alles zag er tiptop uit.

Zie hier

http://www.marinebroadcasters.com/laser558/laser_558_all_europe_radio.htm voor foto's uit die tijd aan de dijk en natuurlijk uit de Laser periode.

Paul de Haan.

Inderdaad, nu is er niets meer van te zien!

Ook wij zijn eens op een zondag naar IJmuiden gereden om De Communicator te zien.

De mast lag toen nog op de kade en het was er druk.

Velen maakten foto's en de mast kon men van dichtbij bekijken (aanraken!).

Naar Holland fm heb ik wel geluisterd, Veronica vanaf die boot vond ik niet zo...

Later heb ik wel naar Q fm (Q the Beat) 1224 khz geluisterd en ben nog eens naar Amsterdam gereden.

Om bij Pampus? De Communicator nog eens te zien dobberen.

Groet,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie hier

Paul de Haan.

Ook wij zijn eens op een zondag naar IJmuiden gereden om De Communicator te zien.

Naar Holland fm heb ik wel geluisterd, Veronica vanaf die boot vond ik niet zo...

Later heb ik wel naar Q fm (Q the Beat) 1224 khz geluisterd en ben nog eens naar Amsterdam gereden.

Groet,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groet,

Hotel Amigo

Tja, kort heette het ook nog BigL van dhr Jansen die het schip totaal vernielde. Later Q bij de Pampuslocatie, zo werd het genoemd, schip was toen al verloren.

Hoe het afliep met de Communicator weten we inmiddels.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.