Spring naar bijdragen

arend langenberg overleden

Featured Replies

Geplaatst

Vannacht is oud collega Arend Langenberg op 63 jarige leeftijd overleden. Arend was bij Radio Veronica, de zeezender, nieuwslezer vanaf 1 november 1970 en hij ging in november 1973 uit dienst. 

De Stichting Norderney en de oud Veronica collega's wensen de nabestaanden erg veel sterkte de komende periode. 

KgkMiY.jpg

Geplaatst

NOS Meld.

Radionieuwslezer en voice-over Arend Langenberg (63) is vannacht overleden. Hij was al geruime tijd ziek.

Geplaatst

Weer een stem die je herkende uit duizenden die ons verlaat.

De nabestaanden sterkte toe gewenst.

Ruud

Geplaatst

Ik leefde in de veronderstelling dat het na een lange ziekte periode beter was gegaan en dan toch op zo'n jonge leeftijd, een zeer markant radioman die ook de nodige humor had.

RIP.

Geplaatst

Veel te jong natuurlijk.

Hierbij een Goed Nieuws show, zoals uitgezonden op Veronica op 11 augustus 1972:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NR43QDVSYQU7.mp3

RIP

Jan-Fré

Geplaatst

Nieuwslezer Arend Langenberg is zaterdagnacht overleden.

Langenberg begon zijn carrière in 1970 bij Radio Veronica, dat toen nog vanaf zee uitzond. Later werkte hij ook bij het ANP, Radio 538 en Sky Radio.

In 2008 werd bekend dat Langenberg aan endeldarmkanker leed. Daar werd hij voor bestraald en hij kreeg chemotherapie, waarna hij zijn werk weer kon oppakken.

Langenberg is 63 jaar geworden.

Geplaatst
  • Auteur
  Citaat

Arend Langeberg tijdens "50 jaar Veronica" op 21 april 2010.

XJaf4v.jpg

Dag Harm,

Erg "mooi" gedaan zeg deze foto!

Ik ga 'em bewaren. (met je naam natuurlijk)

Juul

Geplaatst

Ontzettend triest nieuws.

Ik heb hem één keer mogen ontmoeten en was erg onder de indruk van zijn innemende persoonlijkheid.

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.

Geplaatst

Het nieuws van 16.00 uur op Sky Radio, met een hoorbaar aangeslagen Ad Valk:

http://www73.zippyshare.com/v/2162266/file.html

Om 14.00 uur is Arend op Sky Radio herdacht. Iemand dit opgenomen?

Martin

Geplaatst

Triest nieuws. Arend Langenberg, nieuwslezer aller nieuwslezers, overleden. Van hem hoorde ik als klein jongetje elk uur het laatste wereldnieuws via Veronica op zee. Hij hoort bij de soundtrack van mijn leven. Rust zacht, Arend.

DSC06371.JPG

Geplaatst
  • Auteur

Een mooie foto van Freek en Arend. Helaas zijn beiden nu overleden.

De foto is van 5 juli 2001. Gemaakt bij de start van Radio 192.

Foto: © Stichting Norderney

qNGia3gMh.jpg

Geplaatst

Verdrietig nieuws. Veronica had in die laatste jaren een aantal prima nieuwslezers aan boord, waaronder Arend. Zijn markante stem zal veel radioliefhebbers bij blijven.

Paul

Geplaatst

Triest bericht dat hij op nog jonge leeftijd is overleden. Zijn stem herkende je altijd meteen. Ik heb hem vooral veel gehoord bij Edwin Evers op Radio 538 aan het begin van dit millennium. Veel strekte voor de nabestaanden.

Remco

Geplaatst

Inderdaad een stem die je herkende uit duizenden andere, net als Philip Bloemendal.

Wens de nabestaanden veel sterkte toe met het verlies van hun geliefde.

Anne

Geplaatst

Schokkend, erg triest nieuws, veel te jong overleden.

Sterkte aan familie, nabestaanden en vrienden van Arend.

Hij was even mijn baas begin deze eeuw toen ik voor Sky (538 en ClassicFM) het nieuws las.

Altijd vrolijk en aardig, erg collegiaal, voelde zich nergens te goed voor.

Kwam s morgens altijd te laat om je af te lossen, maar dan belde hij steevast. Je vergaf het m meteen. Nu helemaal.

ruud poeze

Geplaatst

Arend was voor veel mensen nog volop aanwezig. Dat viel vandaag op bij het grote aantal reacties op internet (Facebook, Twitter).

Ad Valk maakte op Veronica een respectvol extra bericht, en bij NOS en Veronica was het ook een prominent onderwerp.

Arend was een opmerkelijke vakman, en een aardig mens.

Hans H.

Geplaatst

Ik wens de nabestaanden veel sterkte.

Nooit vergeet ik de stranding van de Norderney en hoe Arend Langeberg het weerbericht las op die avond

Hans Marijs

Geplaatst
  • Auteur

Is er hier iemand die een scan uit de Telegraaf van vanochtend kan maken van de overlijdens adv. van Arend. ?

Voor m'n archief.

Dank,

Juul ( geen Televaag lezer)

Geplaatst

Goh, hoor het nu pas. Verschrikkelijk bericht voor alle nabestaanden, vrienden en (ex)collega's.

Geplaatst
  Citaat

Is er hier iemand die een scan uit de Telegraaf van vanochtend kan maken van de overlijdens adv. van Arend. ?

Voor m'n archief.

Dank,

Juul ( geen Televaag lezer)

De Volkskrant liet Arend wel erg lang leven: tot 10112 of zo ........

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.