Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nouja, qua luistercijfers, interactie met luisteraars, denk aan het weggeven van tickets en vaak bellen met luisteraars tijdens shows, over het algemeen de beste DJ's (naar mijn mening, natuurlijk ontbreken er een paar). Als ik aan mensen vraag welk radiostation ze 10 jaar geleden luisterden zeggen 9/10 mensen 3FM... Daarmee vind ik dat dit hun glorietijd was, maar ik respecteer zeker jouw mening.

Geplaatst (bewerkt)

Heren,

Ik archiveer mij de laatste 25 jaar rot.  En ook ik gooi vaak zaken weg. Voordat je maar in het wilde weg gaat archiveren-bewaren  moet je je de vraag stellen of het iets van "historisch" van belang is en of het wellicht iets toevoegt aan datgene dat er al is. Ook de kwaliteit is van belang maar dat moet je dan weer afzetten op de historische belangen.

Je ziet het hier ook. De meeste downloaden zich suf en de nodige HD's lopen vol. Wat gebeurd er dan? Afluisteren? Kom nou. Ja specifieke opnamen wellicht. Maar weer de 100ste opname van....................

Afgelopen week kreeg ik van de nabestaanden van een Veronica dj collega. 5 programma banden. Ik heb ze afgeluisterd en ik heb er maar 1 bewaard. Een erg grappig item met toen platen promotor Ron Brandsteder.  De rest is weggegooid - gewist.

En  Samba boy, je schrijft:

"Ik heb in de wandelgangen iets gehoord dat men ook bij Beeld & Geluid een beetje zat van 'ja hoi, kolerezooi, we missen nog hier en daar wat, dat stónd misschien nog daarop-maar-oh-nou-laat-nou-maar-zitten'. Maar pin me hier niet op vast."

Welke "wandelgang" was dat?

Nu schrijf je weer iets dat ongetwijfeld een eigen leven gaat leiden als je niet oppast.

Je ziet ik neem het op voor de omroep collega's van B&G. Je hebt geen idee hoeveel ze nog moeten doen en wat de aanwas is elke dag. En hoe is het met de informatie bij de opnamen?

Zo simpel is het allemaal niet! En ik ben best kritisch op de mensen daar, vinden ze niet altijd leuk.

bewerkt door Juul
Geplaatst
21 uur geleden zei Juul:

En  Samba boy, je schrijft:

"Ik heb in de wandelgangen iets gehoord dat men ook bij Beeld & Geluid een beetje zat van 'ja hoi, kolerezooi, we missen nog hier en daar wat, dat stónd misschien nog daarop-maar-oh-nou-laat-nou-maar-zitten'. Maar pin me hier niet op vast."

Welke "wandelgang" was dat?

Ik zeg ook 'pin me hier niet op vast', en vervolgens pin je me er op vast. Ik ben het met je eens dat zoiets niet een eigen leven moet gaan leiden, en misschien had ik het dan ook niet moeten zeggen (of heb ik het indertijd verkeerd begrepen, kan ook gerust), maar het blijft een feit dat we in een tijd leven waarin het geen kwestie moet zijn van 'je kan niet alles bewaren' naar 'je kan alles bewaren, maar je moet niet alles willen bewaren'. Het kan nu bést. Knal OCR-afluistering over de besproken teksten, en je hebt een hele grove vorm van big data die met CTRL-F en een trefwoord intypen zo te doorzoeken is. Luister je echt niet alles na, maar het ís er.

Als we nu alleen bewaren wat we nú interessant vinden, en over pakweg 10 jaar is iets anders interessant wat we toen wel hadden maar nu niet meer, dan geeft dat hoe dan ook een vertekend beeld van hoe iets nu is, of hoe iets toen was.

Ik sta dan zelf  meer te kijken van het feit dat je 5 programmabanden krijgt en dan besluit er 4 weg te gooien. Niet naar een ander die er wellicht meer aan heeft, nee, weggooien.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Dag "Bertus", dank voor je antwoord.

De 5 banden die ik heb gehad en afgeluisterd heb waren programmatisch van dien aard dat ze niets toevoegden aan datgene wat wij al hadden. Het waren programma's met "MULO humor". En om de dj te beschermen heb ik dat besloten.

Dit waren de banden.

1.  Een non stop uur

2. twee programma's met "MULO humor" en een vreselijk ongeinteresseerde dj.

3. Dezelfde dj maakte een programma over dieren die collega's en kennissen hadden op  dierendag

In dat programma zit de toen platen plugger Ron Brandsteder.En dat was leuk 

Da's bewaard en naar B&G gegaan.

4.  band van een uur waarin een collega met astroloog Ed Noordman praat omdat hij wil weten wat de beste datum is om te trouwen. Is geen programma maar gewoon geklets. Band gestart en hup laten lopen.

De banden waren ook nog eens niet gedateerd en dat heb ik met veel moeite moeten doen.

En dan wil jij graag dat ik dat "aan de wijde wereld" geef?   En dan? Wat moet de " de wijde wereld" er mee ?

"archiveren is keuze's maken en vaak ook weg doen".

In dit geval is band 3 bewaard en de rest dus niet.

En misschien begrijp je nu waarom ik zo gehandeld heb.

En dat heb ik de afgelopen ruim 20 jaar zo gedaan inzake ons Veronica archief.

(waren er maar meer mensen die hetzelfde doen over de andere zeezenders.)

En ik heb niet eens meer een bandrecorder om ze af te luisteren. Ze hebben bij B&G even snel mp3's gemaakt voor mij.

Dit is de non stop band met wat plaatjes en een Veronica jingle. Voegt niks toe aan de vele non stop banden die we al hebben.

ns.jpg

bewerkt door Juul
Geplaatst (bewerkt)

@Juul

In de categorie: Ik heb contact met B&G.

Heb je een idee hoeveel men bewaart van de uitzendingen van NPO Radio 1 tm 6 etc van 2006 tm 2020. Van de servers die ze hebben uitgezet?

Ik hoop dat ze veel bewaren, maar ik heb eerder de vrees dat ze ze gewoon bij het vuil hebben gezet.

bewerkt door henkjan2016
Geplaatst

Hoi Henk Jan,

IK heb geen idee.  Maar je latere vrees - conclusie deel ik niet. Waarom zouden ze dat doen?

Je kunt ook zoeken op hun website toch?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6670
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Rinus van de Velde
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.