Geplaatst 13 februari 201312 jr. Hier weer een oude opname die ik op mijn cassettes vond. Het is de overgang van het toenmalige Hilversum 3 van mono naar stereo. Compleet met nieuws uitzending van 3 september 1975, de vacature bank die er achteraan kwam en zoals gewoonlijk bij Hilversum 3 destijds gebruikelijk was....... Veel.... héél veel gepraat. Mijn verontschuldigingen voor de slechte kwaliteit, maar het is toch een stukje radio geschiedenis wat ik jullie niet wilde onthouden. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PDYSQZ4CJTHQ.mp3 veel plezier er mee.
Geplaatst 13 februari 201312 jr. Dit vind ik echt leuk, bedankt!. Na 23 minuten geeft Joost aan dat Van Oekel nog een toespraak gaat houden. Die volgt direct na de plaat die hij instart: http://www.mediafire.com/?lb0n880rb140adi
Geplaatst 14 februari 201312 jr. Er is toen in zeer beperkte oplage een speciale LP uit gekomen met alle namen van de medewerkers. Ik zal eens opduikelen. Juul
Geplaatst 14 februari 201312 jr. Het fragment begin met het slot van de Vincent van Engelen show en de laatste plaat die dus in mono is gedraaid, Can't give you anything van de Stylistics. Edwin
Geplaatst 15 februari 201312 jr. Auteur Wat overigens ook nog een leuke bijkomstigheid is betreffende bovenstaand fragment. Op de site van 3 FM staat in de geschiedenis van dit station dat de eerst gedraaide plaat op Hilversum 3 in stereo "Spirits In The Night" van manfred Mann's Earth Band is. Zie hier het stukje geschiedenis: http://www.3fm.nl/historie/1965-1975 Terwijl op het fragment toch duidelijk na de NOS pingel als eerste plaat "A Hard Days Night" van The beatles te horen is. Zo blijkt maar eens te meer........ niet alles geloven wat er geschreven staat op ht wereld wijde web.
Geplaatst 15 februari 201312 jr. Ik was erbij maar kan mij er niets meer van herinneren........(naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen). Wat ik nog wel weet is dat er gewoon een band mee liep in de ECK, dus als ie bewaard is dan zal die uitsluitsel moeten geven denk ik. Juul
Geplaatst 15 februari 201312 jr. Auteur ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk hoe het nu precies zit. volgens mijn fragment klopt dus de site van 3 fm niet of..... als de site correct is.......klopt mijn fragment niet. (hoewel dat laatste mij vrij onwaarschijnlijk lijkt.)
Geplaatst 15 februari 201312 jr. Ik was erbij maar kan mij er niets meer van herinneren........(naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen). Wat ik nog wel weet is dat er gewoon een band mee liep in de ECK, dus als ie bewaard is dan zal die uitsluitsel moeten geven denk ik. Juul En van die opname heeft men alleen de gesproken tekst bewaard.
Geplaatst 15 februari 201312 jr. Joost begon zijn programma op H3 altijd met een gouwe ouwe, met daarna zijn tune. Precies zoals je kunt horen op deze opname. Van de tweede plaat hoor je alleen het intro, maar ook dat is niet 'Spirits in the Night', als je het mij vraagt. Trouwens wel ironisch: de eerste plaat in stereo op H3 was dus kennelijk A Hard Days Night, een plaat die oorspronkelijk (in 1964) in mono was uitgebracht. Sterker nog, tot 1969 bemoeiden The Beatles zelf zich nooit met de stereomix van hun platen. De echte fans zweren dan ook bij de monoversies... En ik kan ze geen ongelijk geven. Sgt. Pepper, bijvoorbeeld, klinkt in mono echt beter dan in stereo.
Geplaatst 16 februari 201312 jr. Dit is de LP die erbij hoort. En m'n achternaam was ook weer verkeerd geschreven......... Juul
Geplaatst 16 februari 201312 jr. Let even op een klein detail helemaal rechtsonder op de achterkant van de hoes. Niels
Geplaatst 17 februari 201312 jr. Van mono naar stereo daar mag deze testplaat http://www65.zippyshare.com/v/68710116/file.html niet ontbreken. Vr gr Jan
Geplaatst 18 februari 201312 jr. Let even op een klein detail helemaal rechtsonder op de achterkant van de hoes. Niels Dat is toch heel sympathiek richting de nieuwe collega's die zonodig de 'bijl' an de wortels van H3 wilden zijn. Anno 2013 is 3 FM het popstation en weet vrijwel geen kind van onder de 15 wat Veronica was.
Geplaatst 18 februari 201312 jr. en weet vrijwel geen kind van onder de 15 wat Veronica was. Je bent nog erg optimistisch met die leeftijdsgrens. Robin
Geplaatst 18 februari 201312 jr. Dat is toch heel sympathiek richting de nieuwe collega's die zonodig de 'bijl' an de wortels van H3 wilden zijn. Anno 2013 is 3 FM het popstation en weet vrijwel geen kind van onder de 15 wat Veronica was. Haha.. Dezelfde kinderen van onder de 15 weten ook niet wat Hilversum 3 was.
Geplaatst 20 februari 201312 jr. Haha.. Dezelfde kinderen van onder de 15 weten ook niet wat Hilversum 3 was. Maar eerlijk gezegd weet ook niemand waarom 538 538 heet.
Geplaatst 11 maart 201311 jr. Maar eerlijk gezegd weet ook niemand waarom 538 538 heet. Ik vrees dat zelfs een aantal medewerkers van 538 dat niet weten ...
Geplaatst 11 maart 201311 jr. Maar eerlijk gezegd weet ook niemand waarom 538 538 heet. Ik vrees dat zelfs een aantal medewerkers van 538 dat niet weten ...
Geplaatst 12 maart 201311 jr. Ik vrees dat zelfs een aantal medewerkers van 538 dat niet weten ... Dat zou zo maar kunnen. Bij de TROS was het niet anders. Ik werd een keer "verrast" toen onze bedrijfsjuriste mij vroeg;' de REM begonnen en toen de TROS, dat was toch een booreiland het REM eiland?" En pas geleden zag ik een variant in een krant voorbij komen: REM= Radio Exploitatie Maatschappij.................
Geplaatst 12 maart 201311 jr. Ik vrees dat zelfs een aantal medewerkers van 538 dat niet weten ... Dat zou zo maar kunnen. Bij de TROS was het niet anders. Ik werd een keer "verrast" toen onze bedrijfsjuriste mij vroeg;' de REM begonnen en toen de TROS, dat was toch een booreiland het REM eiland?" En pas geleden zag ik een variant in een krant voorbij komen: REM= Radio Exploitatie Maatschappij.................
Geplaatst 12 maart 201311 jr. Als je op REM-eiland gaat eten en "schijnheilig" vraagt wat de geschiedenis van dit platform eigenlijk is, dan hoor je dat het gebouwd is door de TROS. Douwe
Geplaatst 12 maart 201311 jr. Als je op REM-eiland gaat eten en "schijnheilig" vraagt wat de geschiedenis van dit platform eigenlijk is, dan hoor je dat het gebouwd is door de TROS. Douwe
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.