Spring naar bijdragen

Goed nieuws voor hele ouwe mensen

Gast

Aanbevolen berichten

Met ingang van 1-1-2014 gaat Radio 5 Nostalgie ook overdag op de zater en zondag uitzenden.

Lezers die allergisch zijn voor Myrna Goosen en nog ouwer zijn dan heel ouwd hoeven dit bericht niet te lezen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met ingang van 1-1-2014 gaat Radio 5 Nostalgie ook overdag op de zater en zondag uitzenden.

Lezers die allergisch zijn voor Myrna Goosen en nog ouwer zijn dan heel ouwd hoeven dit bericht niet te lezen.

Paul de Haan.

Paul,

Dat kan goed nieuw zijn, mits...

Ze wel leuke programma's uitzenden...

Dan denk ik bijv. aan een oude RNI Top 50!

Groet,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad op zich goed nieuws, het was vreemd alleen gedurende de week. Maar inderdaad ook zeker geen oldies station voor muziekliefhebbers, geneuzel is belangrijker dan een echt oldiesformat. De easy listening waar het ooit mee begon is al lang verleden tijd, ik kan het in ieder geval niet opbrengen er nog naar te luisteren.

Ik betwijfel of ze ouwe top 40's etc gaan uitzenden, hoop ik ook niet, dat is inmiddels zo achterhaald die lijstjes gekte met alles nog een keer op een rijtje.

Feitelijk is wat mij betreft de rol van de "deejay" met een oldies format nu wel uitgespeeld en achterhaald, plaatje op plaatje af , dient geen nut meer.

Radio stations die oldies als format hebben moeten wat mij betrefteen keus maken tussen wat ik voor het gemak maar 'mannenoldies' of 'vrouwenoldies noem. Draai het non stop met goede productieelementen en laat een presentator/deejay alleen inbreken als hij relevante info heeft die een algemeen nut hebben.Jaartallen, rangen, standen, wie is de drummer......das echt voorbij.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar de playlist van vandaag kijkt, komt er toch redelijk wat muziek uit de zeezendertijd voorbij:

• 17:37: Michael Murphey - Wildfire

• 17:29: Maywood - Rio

• 17:25: The Babys - Everytime I think of you

• 17:17: Gene PItney - Looking thru the eyes of love

• 17:14: Benny Neyman - 'k Zal je heb

• 17:11: The Searchers - He's got no love

• 17:04: Gary Shearston - I get a kick out of you

• 17:02: Freddie & the Dreamers - You were made for me

• 16:56: Johnny Cash - Orange blossom special

• 16:52: America - A horse with no name

• 16:49: The Cowsills - The rain the park and other things

• 16:41: The Outsiders - Summer is here

• 16:38: The Applejacks - Tell me when

• 16:31: Lee Towers - Frankie

• 16:28: Peter Noone - Oh you pretty things

• 16:23: Sam Cooke - Cupid

• 16:20: André van Duin - Als de zon schijnt

• 16:14: Steve Harley - Make me smile

• 16:10: Hollies, the - He ain't heavy he's my brother

• 16:05: Helen Shapiro - Queen for tonight

• 16:02: The O'Jays - Love train

• 15:55: Charles Aznavour - La mamma

• 15:47: Mac & Katie Kissoon - Sing along

• 15:43: Hedgehoppers Anonymus - It's good news week

• 15:41: Jimmie Rodgers - Kisses sweeter than wine

• 15:34: Majority One - Because I love

• 15:31: Ben Cramer - Zai zai zai

• 15:24: Colin Blunstone - I don't believe in miracles

• 15:10: France Gall et ses petits amis - Sacre Charlemagne

• 15:06: Stealers Wheel - Stuck in the middle with you

• 15:02: Elvis Presley - Such a night

• 14:56: Real Thing - Can't get by without you

• 14:52: Jackie Trent - The two of us

• 14:46: Kincade - Dreams are ten a penny

• 14:44: The Rolling Stones - As tears go by

• 14:36: Vicky Leandros - Die bazouki klang durch die sommernacht

• 14:33: Carole King - It might as well rain until september

• 14:30: Wim Sonneveld - Dora

• 14:25: Lee Towers - Winter in America

• 14:22: Jim Reeves - Blue boy

• 14:18: Barry Manilow - Can't smile without you

• 14:15: The Shadows - Dance on

• 14:09: Art Sullivan & Kiki - Et si tu pars

• 14:07: Wayne Fontana & the Mindbender - The game of love

• 14:02: Yvonne Keeley, Scott Fitzgeral - If I had words

• 13:55: Frank Sinatra - Nice 'n' easy

• 13:47: Gilbert O'Sullivan - Matrimony

• 13:44: Patty Pravo - La bambola

Geneuzel? Vind ik eigenlijk ook wel, al zal Tineke het 'gezelligheid' noemen. Er schijnt een publiek voor te zijn, en als ik dat lijstje zo zie, zijn dat geen tachtigjarigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vermoed dat Radio 5 Nostalgia wat meer richting vrouw zit, dat bedoelde ik ook met mannen of vrouwen oldies.

Hetzelfde zie je bij Radio 10Gold, je zou beide stations met gemak Radio Libelle kunnen noemen.

Maar ze hebben middengolf etherfrequenties, das mooi meegenomen. Mijn probleem is geworden dat sinds Seagull niet meer op 1395 zit ik de autoradio uit heb en alleen nog het cd en USB stick deel gebruik voor, het laat zich raden, de `betere oldies station`, en die vinden we dus niet meer op de middengolf in Noord Nederland.

Seagull kon ik voor 70% behappen, de overige 30 zelfs voor mij een beetje te Far Out.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vermoed dat Radio 5 Nostalgia wat meer richting vrouw zit, dat bedoelde ik ook met mannen of vrouwen oldies.

Hetzelfde zie je bij Radio 10Gold, je zou beide stations met gemak Radio Libelle kunnen noemen.

Maar ze hebben middengolf etherfrequenties, das mooi meegenomen. Mijn probleem is geworden dat sinds Seagull niet meer op 1395 zit ik de autoradio uit heb en alleen nog het cd en USB stick deel gebruik voor, het laat zich raden, de `betere oldies station`, en die vinden we dus niet meer op de middengolf in Noord Nederland.

Seagull kon ik voor 70% behappen, de overige 30 zelfs voor mij een beetje te Far Out.

Paul de Haan.

Radio Seagull had ik in de auto ook regelmatig aanstaan sinds ik het station "toevallig" een keer had opgezocht. Na achtereenvolgens Royksopp, Arcade Fire en M83 had gehoord op een dinsdagochtend had ik het station maar ingeprogrammeerd op mn autoradio. Maar misschien dat die muziek nou net jouw 30% is.... Wat dat betreft jammer dat ik er niet meer overdag naar kan luisteren in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt natuurlijk pas echt een probleem opgelost als Radio 5 's avonds kan gaan uitzenden, omdat er dan weer ruimte komt voor de 'betere popmuziek' van rond 1968-1972, die nu op Radio 2 in de ban is (niet meer bij Theater vh Sentiment bijvoorbeeld), maar die ook niet op andere zenders is te horen.

Hooguit kan ik me voorstellen dat er op een zondagmiddag een íets 'eigenwijzer' programma komt als het oude Steenen Tijdperk. Maar dan (helaas) niet niet specials over 1 artiest of genre waar het programma in de jaren 80/90 mee scoorde (stijl-TROS Poster).

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb van mijn vrouw de opdacht gekregen dat geneuzelte nuanceren, volgens mvr de Haan neuzelt Tinus beslist niet. Wie ben ik om zo'n opdracht te weigeren.

En ik kan me er ook in vinden. Sorry Tineke.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar de playlist van vandaag kijkt, komt er toch redelijk wat muziek uit de zeezendertijd voorbij:

• 14:07: Wayne Fontana & the Mindbender - The game of love

• 14:02: Yvonne Keeley, Scott Fitzgeral - If I had words

•

Geneuzel? Vind ik eigenlijk ook wel, al zal Tineke het 'gezelligheid' noemen. Er schijnt een publiek voor te zijn, en als ik dat lijstje zo zie, zijn dat geen tachtigjarigen.

Heb je de lijst electronisch overgenomen?

Typefoutje , Mindbenders.

Inderdaad wel hier en daar goede plaatjes, zelfs Cowsills, maar te veel zeurend-terkkende platen als If I had...

Smaken verschillen.

Qua muziek keuze kun je het niet iedereen naar de zin maken.

In de auto heb ik Radio 5 eigenlijk altijd aan staan.

Ik wordt alleen ontzettend moe van die achterlijke spelletjes, quizjes en ander langdurig geneuzel over niets.

Probeer eens Paradijs, geen geneuzel (Mits ontvangbaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister al heel lang tijdens mijn werk naar radio 5. Alleen waarderen mijn collega's dat niet ......

Sinds ongeveer een maand heb ik mijn eigen werkplaats en is dat probleem weg. Radio 5 heeft leuke momenten en minder leuke momenten waarvan de domme spelletjes wel de dieptepunten zijn. Gemiddeld genomen is het voor mij de beste zender, zeker gezien de rust waarmee het allemaal wordt gebracht. Wanneer je zo'n drukke baan hebt als ik dan wil je geen radio 538 e.d. tijdens je werk. Thuis luister ik er vrijwel nooit naar. Met Myrna Goossen heb ik geen moeite, wel met Leonie Sazias (schrijf ik dat goed ?) die een onhebbelijke eh eh eh in haar spraak had. Zeer vermoeiend ..... Wat wel een beetje storend is dat er vrijdag's een totaal andere programmering wordt gebracht, maar aan de andere kant zijn het weer wel interessant programma's voor mij. Dus wat zeur ik eigenlijk :)

Rien, die blij is dat het weekend is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de lijst electronisch overgenomen?

Typefoutje , Mindbenders.

Tja, dat was gewoon knippen en plakken. Ik voelde niet de behoefte om als corrector op te treden.

Bij 'geneuzel' moet ik trouwens eerder aan Edwin Evers en zijn companen denken. Daar kan ik zo vroeg op de dag echt totaal niet tegen. En de rest van de dag ook niet, nu ik er nog eens over nadenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.