Spring naar bijdragen

2013-05-29 / Radio 10 Gold via DAB+

Peter Vrakking

Aanbevolen berichten

Leuk! Bedankt Peter. Opgenomen met de portable Sangean?

Toevallig begin van de avond de discussie gehad over Radio 10 op DAB+. Omdat ze op het 2e kanaal van 538 of Slam gaan uitzenden is er geen verplichting om de 828 aan te laten staan. Ben daarom benieuwd of en wanneer die uitgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke discussie. Mijn vermoeden is dat dat nog een tijd zal duren, eerst moeten ze de luisteraars lokken naar DAB (= nieuwe radio's laten kopen of weggeven).

Misschien een leuke slogan "50 pop of een DAB radio voor nop"

Dus jij hebt al een Dab+ radio en woont in de buurt van Hilversum :)

Ik heb nog een oude DAB radio en ben heel benieuwd welk nieuw toestel je hebt en of die bevalt. Ik wil er ook een kopen zodra er hier in Dordrecht ontvangst is.

groet

Hans Marijs

Zeg het maar, ik heb een Revo Heritage (omdat hij zo verschrikkelijk mooi is en ook internet kan streamen), Pure Highway (voor in de auto) en de Sangean DRP36 (op aanraden van Vincent)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vincent Tja.....

Groet Hans

Gemengd gevoel hoor Hans. Het wordt het steeds stiller op de middengolf, een beetje fatsoenlijke muziekzender is er (bijna) niet meer te vinden. Dat is jammer, ik mag in de avonduren graag luisteren naar 10. Aan de andere kant betekent het voor een dx-er meer ruimte om andere, verder af gelegen zenders te ontvangen. Maar de 828 maakt het mij daarmee moeilijk, zeker omdat ik active antenne's gebruik. Kom de 828 zeker in de avonduren op veel plekken tegen waar ze echt niet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als de middengolf zenders een voor een uitgaan, wat valt er dan te dx'en?

Persoonlijk zou ik het ook jammer vinden al de 828 (& 747) uitgaan, het is erg prettig als in de UK, Duitsland of Frankrijk bent en je kan even nederlands nieuws horen.

Toen ik nog regelmatig naar Bydgoszcz moest, kon ik 's-avonds de 1008 en 1512 goed ontvangen.

Was RNW er nog maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.