Spring naar bijdragen

Haags radioarchief

Harmen

Aanbevolen berichten

Vanaf facebook geplukt:

Het grootste radio-archief wordt binnenkort ontsloten.

Vanaf 1 oktober 2013 zal het radio archief van nagenoeg alle Haagse radiozenders vanaf de begin zeventiger jaren via internet worden ontsloten. Na een jarenlange voorbereiding worden vanaf binnenkort de cassettes en banden die in grote mate nog beschikbaar zijn gedigitaliseerd. Een monnikenwerk waar verschillende vrijwilligers zich mee gaan bezighouden. Daarbij wordt samengewerkt met verschillende media-opleidingen in de regio. Noodzakelijk ook want van de oudste banden is het verval inmiddels ingetreden. Als eerste tape zal een programma uit 1982 van Hofstad Radio worden gedigitaliseerd namelijk een programma van Jeroen van Inkel. Het project zal vele jaren beslaan, een voorzichtige schatting is een kleine 10 jaar.

Rond 1 oktober zal meer duidelijk worden gemaakt over de inhoud en de planning van het project

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf facebook geplukt:

Vanaf 1 oktober 2013 zal het radio archief van nagenoeg alle Haagse radiozenders vanaf de begin zeventiger jaren via internet worden ontsloten. Na een jarenlange voorbereiding worden vanaf binnenkort de cassettes en banden die in grote mate nog beschikbaar zijn gedigitaliseerd. Een monnikenwerk waar verschillende vrijwilligers zich mee gaan bezighouden. Daarbij wordt samengewerkt met verschillende media-opleidingen in de regio. Noodzakelijk ook want van de oudste banden is het verval inmiddels ingetreden. Als eerste tape zal een programma uit 1982 van Hofstad Radio worden gedigitaliseerd namelijk een programma van Jeroen van Inkel. Het project zal vele jaren beslaan, een voorzichtige schatting is een kleine 10 jaar.

Rond 1 oktober zal meer duidelijk worden gemaakt over de inhoud en de planning van het project

"Daro in Den Haag had je ook de Hiro".

Op 9 nov 78 hadden Hans Knot en ondergetekende daar twee uurtjes, weet ik als de dag van gisteren, ik maakte melding van het feit dat onze tweede zoon was geboren op 1 nov 1978, inmiddels is hij zelf vader van 3 kinderen.

En ik inmiddels opa van 7. De tijd gaat snel, gebruik.....

De Haagse piraten, Centraal, Hiro, Hofstad,de programma's uit die tijd klinken nog steeds als een klok, velezeer goede commercials.Maar ze hadden het ook met de paplepel ingekregen, de grote voorbeelden hadden 6 mile uit de kust de jeugd de weg gewezen.

Hopelijk komen er hele programma's in de aanbieding, we wachten geduldig af.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Harmen,

Is deze uitdrukking niet ietwat overdreven? ( Ik weet niet wie 'em bedacht heeft.......). Ik doe nl niet aan Facebook.

Laat ik nu denken dat het grootste radioarchief in Hilversum lag.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.