Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

null_zpsa882d6ea.jpg

Presentatie: Willem Duys

Afkomstig van de originele studiotape, afgespeeld op een Telefunken M24, net als destijds.

http://www70.zippyshare.com/v/16592743/file.html

null_zps2735ac3d.jpg

Wat ik me wel afvraag: Gingen deze tapes aan boord, of werden ze in een uurtape gekopieerd? En waar, in welke studio, werden deze kwartiertjes opgenomen?

Hoe dan ook: Veel luisterplezier allen!

Geplaatst

Dank Rob voor het delen, het lijkt me dat dit ook via Radio Luxemburg te horen moet zijn geweest want aan het einde word duidelijk de stations naam in het midden gelaten.

Juul schrijft in het andere draadje op dit forum "Willem Duijs draaide "lichte muziek" uit de Phonogram stal" maar Martine Bijl zat bij Wilem Duys zijn label Relax, en Barbara Streisand bij CBS, dus dit hierbij even recht gezet.

Groet Nico.

Geplaatst

Dank Rob voor het delen, het lijkt me dat dit ook via Radio Luxemburg te horen moet zijn geweest want aan het einde word duidelijk de stations naam in het midden gelaten.

In de gidsen uit die periode is bij Luxy niks terug te vinden over dit programma.

Geplaatst

Juul schrijft in het andere draadje op dit forum "Willem Duijs draaide "lichte muziek" uit de Phonogram stal" maar Martine Bijl zat bij Wilem Duys zijn label Relax, en Barbara Streisand bij CBS, dus dit hierbij even recht gezet.

Groet Nico.

dag Nico,

het label Relax bestond net in 1966 dat klopt. Het was de platenmij Iramac. Maar Willem had een speciale relatie met Martine.

Ja de wereld van de showbiz bestaat veelal uit "vrinden". Toen en nu.

http://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/index.php/component/content/article/79-artikelen-popmuziek/194-47-henk-majoor-kijkt-terug-op-platenmaatschappij-iramac

Streisand klopt.

Ik ben het woord "veel" gewoon vergeten zie ik nu. Willem werkte daarvoor destijds bij Phonogram in Baarn, vandaar hé?

Geplaatst

Dag Juul,

De opname van Martine werd gemaakt door Eli Van Tijn, ik denk dan in de Artisound studio in Amsterdam, zijn studio, en Eli is de vader van Eric Van Tijn de bekende producer en componist.

En op het Relax werd ook van The Free Design met Kites Are Fun uit gebracht, ja Willem had er een neus voor, we missen hem!

Groet Nico.

Geplaatst

Ja "Kites are fun". Ze brachten dat uit nadat ze een licentie hadden verworven.

Prachtige jaren 60 en uit "The summer of love". Dat waren nog eens platen!

http://www43.zippyshare.com/v/69944402/file.html

Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.