Geplaatst 23 november 201311 jr. Ik ben wat minder actief met Veronica en het forum.............Dus als julie mij missen. Ik heb n.l. afgelopen weken m'n amateur zender maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Dat was heel erg lang geleden dat ik weer "aan het solderen en zenden was". Maar tegenwoordig moet je om over bepaalde relais zenders te "werken" continue een bepaalde toon meezenden anders werkt het niet. Dus ik moet een printje met die toongenerator nu gaan inbouwen. Want mijn zender uit 1978 heeft dat nog niet........ Dus het grote schema d'r bij en dan maar ergens de toon, in dit geval 77 Hz., invoegen. De aansluitingen op de print zijn af.......nu de zender open schroeven. Juul - PE0GJG
Geplaatst 23 november 201311 jr. Auteur Citaat Met een echte Weller Ja, en uit 1976 !!!!! Citaat Leuk Juul, en handig dat zo'n loup uitkomst biedt! Ja, dat moet wel hé?. Maar de echte loep met lamp zie je niet, die is wel heel erg handig! Net m'n bakenzendertje ( zie plaatje ) maar eens in het weiland gezet en de ontvanger van de zender werkt nog. En m'n antenne is ook OK. Het schiet op...... Oh ja, dit is de zender-ontvanger........
Geplaatst 23 november 201311 jr. Auteur Citaat Ga je nu al die ouwe Veronica programma's uitzenden? Gr. Bob Ik ben bang dat ik dan m'n vergunning kwijt ben. En terecht.. Juul
Geplaatst 24 november 201311 jr. Citaat Ik ben bang dat ik dan m'n vergunning kwijt ben. En terecht.. Juul Andersom kan ook, zogenaamd geen commerciel omroepprogramma uitzenden op een omroepfrequentie. Ben je ook je vergunning kwijt. Maar wie maakt uit wat een omroepprogramma is, staat nergens wettelijk omschreven. Sommige amateurzenders gaan tot 1500 kHz, ook met zenden. Heb ik wel eens gebruikt om legaal omroep mee te zenden.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.