Spring naar bijdragen

3FM 30-11-2013 - Mega Top 50 #1 Top 100

Vincent

Aanbevolen berichten

De rest van de dag:

Please login or register to see this link.

En wat foto's

En de rest van de foto's: http://www.schriel.nl/evenementen/30-11-2013-mega-top-50-1-top-100/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige foto's Vincent. Het was weer gezellig. Heel veel mensen gezien en gesproken die ik uit het oog verloren was.

Leuk om nieuwslezer/redacteur André Koolen de hand te schudden, Hans Blauwbroek te ontmoeten en ook Bart "jingle maker" van Gogh. En Thorvald de Geus niet te vergeten.

En ook weer leuk om Martijn weer te spreken, tenslotte mocht ik hem begeleiden toen hij als puber van school kwam en stage liep bij de TROS.

Ook was het leuk om de andere "forum chef" Harmen de hand te schudden.

Het hitparade boek heb ik in één ruk uitgelezen. Op een paar heel kleine schoonheidsfoutjes is het goed dat die geschiedenis nu eindelijk eens op papier staat. En goed om te lezen dat Daniél Dekker complimenten uitreikt aan oud collega en producer Peter de Mooy ( † ), hij was tenslotte de man die heel veel jaren lang zorgde in de studio dat alles op rolletjes liep en twee weken voor z'n pensioen overleed een paar jaar geleden. En dat werd wel eens vergeten. M'n complimenten voor de makers van het boek.

En wat is de techniek verandert, geen draaitafel te bekennen. Was er wel, maar staat in een kast bekende de technicus mij. Alleen maar beeldschermen.

En een analoge band draaien is een echt probleem, want er is geen M15 meer te bekennen.

Kortom ik heb een mooie en leuke middag gehad als oud gediende..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was gisteren een mooie en goed verzorgde middag in de 3FM studio. Met de uitgave van het boek, de vernieuwde site en een bijzondere uitzending wordt een periode van veel werk afgesloten. Dank aan Bart Arens voor dit initiatief en Ed Adams voor het hitarchief.

NB. Het is wel een mannenwereld als je naar de presentatoren van de wekelijkse hitlijsten op de nationale radio luistert of kijkt. Carola Hamer is in 1993 de enige die beperkt haar steentje heeft bijgedragen. Ik kom zo snel niet op namen bij de 'buren'. Het is ook altijd een man als invaller tijdens een vakantie van de vaste dj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carola presenteerde de lijst in haar programma en aanvullend door Peter Plaisier en Sjors Fröhlich omdat door de TROS er per direct mee stopte omdat ze boos waren dat de lijst naar de VOO ging. Ze heeft de lijst 2x in die constructie gepresenteerd. Heb je toch nog een dame gevonden Hans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net de afgelopen zaterdag nog eens "door te nemen" en de prachtige foto's van Vincent te bekijken.

M'n oog viel natuurlijk op de foto's die Vincent maakte van m'n ontmoeting met oud collega Martijn. Hij kwam tenslotte als puber bij ons stage lopen en we hebben samen nogal wat mee gemaakt.

Eén van de eerste dingen die we Martijn lieten doen was tijdens een concert opname in theater Orpheus in Apeldoorn broodjes laten halen voor de complete ploeg. Ja, ook dat hoort erbij, tijdens een buiten opname leren dat je als "ploeg" werkt.

Vlak bij Orpheus is een prima broodjeszaak genaamd "Kokkie". ( ik fiets er nog wekelijks langs ) en we zeiden tegen Martijn daar ga jij dus heen, zoals hij dat noemde;"broodjes scoren...........". Ja, wij moesten even wennen aan het taal gebruik van de jeugd.

Als ik ook insuline aan het spuiten voor m'n diabetes was riep ie altijd;"zit je weer te scoren?"....

Snackbar "Kokkie" ......Marijn kwam terug en riep; "Voor de betere snack naar Kokkie".

En dat hield ie jaren vol. En ook nu weer tijdens onze begroeting afgelopen zaterdag, ik had 'em een paar jaar niet gesproken, riep Martijn als begroeting;""Voor de betere snack naar Kokkie".............

Ik zag een paar gezichten kijken en denken, wat is dat nu weer, missen we wat?

Inderdaad een soort code zin tussen Martijn en een aantal Tros collega's.

Ondertussen schreef ie in m'n Hitparade boek een aardige opdracht.

Enfin, Vincent was zo aardig om de bijbehorende foto's te maken. En afgelopen week dacht ik er weer aan, die middag in Apeldoorn in 1987 tijdens een digitale 48 sporen concert opname en het "Kokkie broodjes verhaal met Martijn".

foto's: © Vincent.

2u94bv7.jpg

24y0mch.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 10 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.