Geplaatst 15 december 201311 jr. Toen Meister en Bollier hadden besloten een concurrent van Veronica op zee te brengen, schaften ze een schip aan. Het verhaal gaat dat ze het al helemaal in de bekende kleuren hadden geschilderd tegen de tijd dat duidelijk werd dat het schip te klein zou zijn, waarna een tweede, veel groter schip werd aangeschaft. De eerste, de Mebo, werd later weer (saai) overgeschilderd, maar ik heb nu twee foto's op mijn site geplaatst uit de tijd dat-ie er nog net zo sensationeel uitzag als de Mebo 2. http://www.renevandenabeelen.net/index.php/radio-veronica-de-zeezender/mebo-1
Geplaatst 15 december 201311 jr. En hier ook met nr 2: http://www.marinebroadcasters.com/mebo%202%20deel%201/mebo2.jpg Robin
Geplaatst 15 december 201311 jr. Deze is eigenlijk veel leuker en mooier. Rechts zien we Freek Simon films maken en die hebben we ook. ( gelukkig ). foto:© Stichting Norderney-Ruud Doets
Geplaatst 16 december 201311 jr. Weet iemand wat er uiteindelijk met de MEBO (1) gebeurd is? Gr. Thijs
Geplaatst 16 december 201311 jr. Samen met de Mebo II verkocht aan Khadaffi en vermoedelijk ook aan flarden geschoten. Zoiets was het toch?
Geplaatst 16 december 201311 jr. Op 5 april 1978 werden de Mebo II en Angela (Mebo I) eigendom van Libië. De boten werden voorzien van een nieuwe naam. De Mebo II werd El Fatah en de Mebo I werd Almasira. Ergens in 1980 werden beide boten gebruikt schietobjecten voor oefeningen door Libische airforce en zijn ze gezonken Groet, Peter
Geplaatst 16 december 201311 jr. Auteur Ik stel voor, als iemand hier Libisch spreekt, contact op te nemen met het archief van het Libische leger en te vragen of ze foto's of films hebben van die oefeningen.
Geplaatst 16 december 201311 jr. Libisch?? Gewoon in Arabisch kan ook. Maar vraag dan ook even waar de zenders zijn gebleven die op het schip stonden.
Geplaatst 16 december 201311 jr. Hé René, Jij denkt dat ze daar in Libié daarop ingaan? Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd. Juul
Geplaatst 17 december 201311 jr. Citaat Libisch?? Gewoon in Arabisch kan ook. Maar vraag dan ook even waar de zenders zijn gebleven die op het schip stonden. En dan met name die Continental Electronics 316C Rob V.
Geplaatst 18 december 201311 jr. Auteur Citaat Hé René, Jij denkt dat ze daar in Libié daarop ingaan? Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd. Juul Ben je gek. Desnoods gooien we het gewoon op 'in het belang van het bevordering van toerisme'. Dat schijnt altijd te werken Maar zonder gekheid... ik denk dat er best beelden zouden kunnen bestaan. En die zijn wel rete interessant!
Geplaatst 18 december 201311 jr. Zou inderdaad prachtig zijn als er ooit beelden boven water komen, René! Martin
Geplaatst 25 december 201311 jr. Ik wil het niet zien hoe die mooie MEBO 2 aan flarden geschoten werd. Groet Hans
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.