Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik bewaar nogal veel. Zo ook m'n mail.

Ik stopte met werken in 2004 en tot die tijd had ik een TROS mailadres. Daarna kreeg ik andere mailadressen.

Net keek ik eens en het aantal mails dat ik betreffende Veronica bewaard heb is nu vanaf 2004 27.170 mails.

Privé is dat ruim 35.345 mails.

De niet interessante zijn er wel tussenuit.

Hoe doen jullie dat?

En omdat ik niks wil "verliezen" heb ik ook nog eens 3x een backup.

Juul

Geplaatst

Sinds een jaar of twee bewaar ik al mijn mail en tekstdocumenten niet alleen op mijn computer, maar ook online, "in the cloud", zowel werk als prive. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe veilig dat is, maar dat geldt in feite voor alles wat te maken heeft met computers en internet. Je kunt je niet overal tegen indekken. Hoe dan ook, het werkt in elk geval heel prettig.

Paul

Geplaatst

Vroeger gebruikte ik Outlook Express en die had een nogal rare manier van opslaan, vond ik. Na een crash was je vaak alles kwijt. Later stelde ik de mail bij de provider in dat daar alles bewaard bleef. Zo heb ik al bij diverse mensen de boel kunnen redden. Tegenwoordig gebruik ik Gmail waarbij alles in de cloud staat en daarom makkelijk toegankelijk. Gmail bewaart alles en sorteert het tegenwoordig op rubriek. Best handig. Wat het tot in de eeuwigheid bewaren betreft weet ik niet of ik daar ooit van zal gebruiken. Het geeft wel een goed gevoel dat het mogelijk is. Zakelijk staat alle mail op onze eigen server en is daardoor ook volledig toegankelijk. Belangrijke mailtjes zoals registratie van software sla ik als aparte tekstbestanden op zodat ik een backup heb. Maar sinds ik Gmail heb nooit meer nodig gehad. Een bewaar-freak ben ik absoluut niet en ook nooit geweest. Zelfs montages op mijn Revox van vroeger bewaarde ik niet en de mixen die ik tegenwoordig digitaal maak hebben voor mij weinig waarde. Dus het best mogelijk dat ik volgend jaar bijvoorbeeld alles wis omdat het geen enkele waarde voor mij heeft. Raar ? Misschien, maar ik ben meer een mens die vooruit wil dan terug wil kijken.

Rien

Geplaatst

De belangrijke wel, vandaar dat ik zoveel verhuisdozen heb. Waar denk je dat alle documenten over Veronica op onze website vandaan komen?

Ik heb zelfs m'n z.g. "GAK werkbriefje" nog toen we op 1 sept. 1974 "werkloos" werden nadat Veronica gestopt was. Ik ging toen free-lance bij de TROS werken en op 1 maart 1975 kwam ik daar in vaste dienst.

126bs7t.jpg

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    RADIOPIRAAT002
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.