Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vanochtend meldde mijn vrouw dat er was ingebroken in onze Fiat. Er was in de auto gerommeld en slechts een ding miste : de Telecard van de Kiltunnel ! Met die kaart betalen we draadloos de tol wanneer we door die tunnel gaan. Nu hebben we gelukkig het nummer van die kaart zodat we hem kunnen laten blokkeren en er stond een bedrag op van ongeveer twintig euro, dus de schade valt mee. Ik heb er eigenlijk wel om moeten lachen en als ze het Fiatje hadden meegenomen, had ik helemaal dubbel gelegen ! Op dit moment stinkt die auto naar de benzine vanwege een lekke tank, dus als ze die pakten waren ze niet ver gekomen en je kan hem op de geur terug vinden :) Waarschijnlijk heeft de rechter deur niet op slot gezeten. Gisteren heb ik onze twee oudste jongens naar school Rotterdam gereden met dit koekblikje en toen vergeten het portier op slot te doen, want ja, centrale vergrendeling is natuurlijk wel een uitzonderlijke luxe .... Bij onze Audi zullen ze ook wel een poging hebben gedaan om binnen te komen, maar dat is een stuk lastiger, plus dat daar een alarm in zit. Oh ja, volgens mij zijn ze nog vergeten de radio mee te nemen. Die werkte niet meer en dan konden ze hem gelijk bij de milieustraat inleveren. Scheelde me weer een rit (elk nadeel heb ze voordeel, zei een bepaalde voetballer ) Affijn beste leesvrienden, u ziet het, ik zit er niet mee.

Rien, die er smakelijk om kan lachen.

P.S. Deze Telekaart hapert nogal eens en dan moet je soms een halve minuut wachten voor de slagboom open gaat. Die dieven schrikken zich rot wanneer dat gebeurt !

Geplaatst

Nog even een update : Intussen is er bij de politie aangifte gedaan en is er ook met de Kiltunnel-beheerders contact geweest. Maandag a.s. wordt de kaart geblokkeerd en kan er dus niet mee worden betaald. Het nummer is ook al bekend bij de tolhokjes zodat er alarm wordt geslagen zodra iemand probeert de kaart te verzilveren. Kortom, ze hebben er geen bal aan :)

Rien, die net nog aan een Landrover stond te sleutelen met een kapotte achteras. Als een auto kapot is dan noemt men het een kolere ding en als een Engelse auto defect raakt noemt men dat charme .......

Geplaatst

Vandaag kregen we van de Kiltunnel-administratie een afschrift van wat er aan waarde op onze gestolen kaart stond en wat er mee is gebeurd.

Die zelfde nacht dat de kaart is ontvreemd werd er in de oplaadautomaat van de tunnel gekeken wat er op stond. De dief kwam dus uit de richting van Dordrecht.

Vanochtend is de kaart geblokkeerd en er is sinds de diefstal niet mee betaald.

De totale waarde inclusief statiegeld is 30 euro en nu nog proberen of we dat over kunnen zetten op de nieuwe kaart.

Hiermee is voor ons de zaak afgedaan.

Rien, die vanochtend een nieuwe benzinetank onder de Fiat heeft geschroefd. Want ja, lek en zo ....

Geplaatst

rien, die land-rover... steek as stuk?

gewoon een gokje ;)

Klopt Arjan !

De auto was gebracht door een klant met de melding dat hij zo raar reed. Nou was ik toevallig aanwezig en samen met Peter, oude vriend en tevens garage-eigenaar,heb ik gekeken wat er aan de hand was. Bij het op de brug rijden ging het al fout. Alleen in 4 wielaandrijving wilde de auto rijden. Met alleen achterwielaandrijving bleef hij staan en hoorde je wel een hoop geronk .... Toen was het duidelijk ! De auto was een tijdje geleden uitgeleend aan een kennis en die was er mee door het terrein gereden. Blijkbaar was die persoon vergeten de 4 wielaandrijving uit te schakelen bij het verlaten van het terrein en aangezien zo'n wagen geen middendifferentieel heeft, zoals bij Audi, kwam de aandrijving onder spanning te staan wanneer je een bocht maakte en ja ...... dan knapt er wel eens een steekas ! Wat je dan overhoud is een terreinauto die alleen voorwielaandrijving heeft op een ouderwetse starre vooras en dat rijdt als een krant. Terecht dat de klant klaagde :)

Rien

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    RADIOPIRAAT002
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.