Spring naar bijdragen

Hoe je onschuldige smartphone bijna je hele leven doorgeeft aan de geheime dienst

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoe je onschuldige smartphone bijna je hele leven doorgeeft aan de geheime dienst.

https://decorrespondent.nl/528/hoe-je-onschuldige-smartphone-bijna-je-hele-leven-doorgeeft-aan-de-geheime-dienst/16239168-38d38a20

Geplaatst

Net als Juul heb ik nog een "ouderwetse" mobiele telefoon. Zo een waar je alleen mee kunt bellen en SMS'en (weten jullie nog)

Eigenlijk moet ik wel lachen om alle fratsen die nu boven water komen. Wat hadden jullie dan gedacht ? Hoe meer software, hoe kwetsbaarder je bent (want kraakbaar) zeg ik altijd maar en zie .....

Rien, die van vooruitgang houd maar wel alles kritisch bekijkt.

P.S. Dit doet mij denken aan de 'geweldige' vingerscan bij ons op de zaak ......

Geplaatst

Als je niet gevolgd wil worden zet je je internet verbinding uit, dan gaan alle apps ook uit, want die gaan via internet, Ach en de rest maakt niet veel uit, mijn telefoon gebruik ik als radio (internetstreams luisteren) en de sms ook over radio, tja de nsa denkt wat is dat voor "radio" gedoe. :-) En bellen tja dat gaat ook over radio.........

Geplaatst

we hadden niets te verbergen, toch?

wie niets verkeerds doet heeft niets te vrezen , toch?

straks met een chip en google glass verder in het leven.

wat was er mis met het leven van 100 jaar geleden?

Geplaatst

we hadden niets te verbergen, toch?

wie niets verkeerds doet heeft niets te vrezen , toch?

straks met een chip en google glass verder in het leven.

wat was er mis met het leven van 100 jaar geleden?

We hebben ALTIJD iets te verbergen, hoe onschuldig ook. Bij je werkgever vertel je niet alles wat je in je privesituatie doet. Met vrienden deel je niet alles wat je met je partner deelt enz. Daarnaast zijn die dingen waar we nu geen kwaad in zien over een paar jaar wel not done, verboden of wat ook maar en kun je er mee geconfronteerd worden. Iedereen die roept ik heb niks te verbergen praat echt onzin.

Geplaatst

daarom ook met sarcasme. iedereen riep om mij heen, je heb toch niets te verbergen?

misschien niet, facebook doe ik ook via TOR en eens per jaar 5 nieuwe email adressen onder verschillende namen.

verbergen misschien niet, maar wantrouwen wel.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    RADIOPIRAAT002
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.