Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De oud Britse minister Tony Benn is overleden.

Volgens mij kennen we hem ivm de Britse zeezenders.

http://nos.nl/artikel/623019-labourkopstuk-tony-benn-overleden.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Benn

Geplaatst

De oud Britse minister Tony Benn is overleden.

Volgens mij kennen we hem ivm de Britse zeezenders.

http://nos.nl/artikel/623019-labourkopstuk-tony-benn-overleden.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Benn

Geplaatst

Misschien zat zijn BBC verleden hem destijds nog wel een beetje dwars?

Maar goed: Over de doden niets dan goeds.... Het is ook al lang geleden dat 'ie "fout" was.

Dat hij ruste in vrede.

Geplaatst

Misschien zat zijn BBC verleden hem destijds nog wel een beetje dwars?

Maar goed: Over de doden niets dan goeds.... Het is ook al lang geleden dat 'ie "fout" was.

Dat hij ruste in vrede.

Geplaatst

Doen de nieuwe ministers het dan goed? Nog steeds geen intrekking of versoepeling van de zeezenderwetgeving gezien.

Theo

Vind je dat een actueel onderwerp dan, met wat er tegenwoordig allemaal op radiogebied mogelijk is?

Geplaatst

Doen de nieuwe ministers het dan goed? Nog steeds geen intrekking of versoepeling van de zeezenderwetgeving gezien.

Theo

Vind je dat een actueel onderwerp dan, met wat er tegenwoordig allemaal op radiogebied mogelijk is?

Geplaatst

Intrekking anti zeezender wet zal gelukkig nooit gebeuren.

Want dat kan niemend meer fatsoenlijk zenden, immers als iederen zomaar de lucht in mag, al dan niet van een schip, zal iedreeen elkaar flink storen, want er wordt niets meer geregeld.

Het pikken van de frequentie is altijd de hoofdreden geweest van de anti-zeezender wetten, de rest was bijzaak zoals bommen en granaten. Die hebben het alleen maar iets makkelijker gemaakt de wet in te voeren.

Dat de zeezenedrs zoals Veronica geen legale frerquentie kregen heeft weer alles te maken met de publieke omroepen.

Geplaatst

Intrekking anti zeezender wet zal gelukkig nooit gebeuren.

Want dat kan niemend meer fatsoenlijk zenden, immers als iederen zomaar de lucht in mag, al dan niet van een schip, zal iedreeen elkaar flink storen, want er wordt niets meer geregeld.

Het pikken van de frequentie is altijd de hoofdreden geweest van de anti-zeezender wetten, de rest was bijzaak zoals bommen en granaten. Die hebben het alleen maar iets makkelijker gemaakt de wet in te voeren.

Dat de zeezenedrs zoals Veronica geen legale frerquentie kregen heeft weer alles te maken met de publieke omroepen.

Geplaatst

Intrekking anti zeezender wet zal gelukkig nooit gebeuren.

Want dat kan niemend meer fatsoenlijk zenden, immers als iederen zomaar de lucht in mag, al dan niet van een schip, zal iedreeen elkaar flink storen, want er wordt niets meer geregeld.

Wat hielp de anti zeezender wet in de jaren 80 in Nederland dan tegen de vele (ook storende) vrije radiozenders vanaf land?

Alleen met behulp van o.a. artikel 140 van het Wetboek van Strafrecht kon er een einde aan gemaakt worden.

En wat Engeland betreft, wat helpt de anti zeezender wet tegen de totale anarchie in de ether in Groot-Londen!?

Robin

Geplaatst

Intrekking anti zeezender wet zal gelukkig nooit gebeuren.

Want dat kan niemend meer fatsoenlijk zenden, immers als iederen zomaar de lucht in mag, al dan niet van een schip, zal iedreeen elkaar flink storen, want er wordt niets meer geregeld.

Wat hielp de anti zeezender wet in de jaren 80 in Nederland dan tegen de vele (ook storende) vrije radiozenders vanaf land?

Alleen met behulp van o.a. artikel 140 van het Wetboek van Strafrecht kon er een einde aan gemaakt worden.

En wat Engeland betreft, wat helpt de anti zeezender wet tegen de totale anarchie in de ether in Groot-Londen!?

Robin

Geplaatst

Vind je dat een actueel onderwerp dan, met wat er tegenwoordig allemaal op radiogebied mogelijk is?

Het gaat even om de opmerking dat Tony Benn de MOA regelde en dat hij daarom een nare man wordt gevonden. Maar er zijn nog meer nare mannen die niet het lef hebben om de zeezenderwetten in te trekken. Die worden niet genoemd. In de sixties waren er dan misschien frequenties ingenomen door de zeezenders, maar als je goed nagaat dan hebben de meeste Europese zenders zich niet gehouden aan de afspraken over toewijzing van frequenties en die doodgewoon ingepikt en ook met veel te groot vermogen uitgezonden. Die verstoren nog steeds de stations die zich wel aan die afspraken hielden. Dan moet je het niet meer hebben over die relatief kleine groep zenders die vanaf de Noordzee uitzonden en eigenlijk heel onschuldig waren. Dat is dan dubbel gepraat.

De MW komt door de DAB bijna geheel leeg en kan dan gerust worden gebruikt door MW stations. Daarom is er toch nog wel sprake van relevantie van het onderwerp.

Te zeggen dat zeezenders storingen veroorzaken is merkwaardig want waarom zouden zij hun frequenties niet net zo goed kunnen afstemmen als de landzenders? Kwestie van techniek. Doen al die landzenders het dan zo goed?

De moderne techniek is natuurlijk heel anders dan destijds (ook het scheepvaartverkeer) en nu kan iedereen wereldwijd luisteren naar ieder station dat maar uitzendt. Alleen als je via je telefoon luistert kost dat wel geld. Vroeger niet. Dan zette je gewoon je radio aan. Voor nop hoorde je de mooiste programma's. Dat is voor mij nog steeds DE manier van luisteren.

Theo

Geplaatst

Vind je dat een actueel onderwerp dan, met wat er tegenwoordig allemaal op radiogebied mogelijk is?

Het gaat even om de opmerking dat Tony Benn de MOA regelde en dat hij daarom een nare man wordt gevonden. Maar er zijn nog meer nare mannen die niet het lef hebben om de zeezenderwetten in te trekken. Die worden niet genoemd. In de sixties waren er dan misschien frequenties ingenomen door de zeezenders, maar als je goed nagaat dan hebben de meeste Europese zenders zich niet gehouden aan de afspraken over toewijzing van frequenties en die doodgewoon ingepikt en ook met veel te groot vermogen uitgezonden. Die verstoren nog steeds de stations die zich wel aan die afspraken hielden. Dan moet je het niet meer hebben over die relatief kleine groep zenders die vanaf de Noordzee uitzonden en eigenlijk heel onschuldig waren. Dat is dan dubbel gepraat.

De MW komt door de DAB bijna geheel leeg en kan dan gerust worden gebruikt door MW stations. Daarom is er toch nog wel sprake van relevantie van het onderwerp.

Te zeggen dat zeezenders storingen veroorzaken is merkwaardig want waarom zouden zij hun frequenties niet net zo goed kunnen afstemmen als de landzenders? Kwestie van techniek. Doen al die landzenders het dan zo goed?

De moderne techniek is natuurlijk heel anders dan destijds (ook het scheepvaartverkeer) en nu kan iedereen wereldwijd luisteren naar ieder station dat maar uitzendt. Alleen als je via je telefoon luistert kost dat wel geld. Vroeger niet. Dan zette je gewoon je radio aan. Voor nop hoorde je de mooiste programma's. Dat is voor mij nog steeds DE manier van luisteren.

Theo

Geplaatst

Van mij mogen ze de MW met zenders vullen (al vraag ik me af of daar veel luisteraars voor zijn), maar als je dat dan toch toestaat, waarom zou dat in hemelsnaam vanaf zee moeten? Dat is toch veel te duur en te omslachtig?

Jij spreekt als iemand die nog steeds in de jaren zeventig leeft. Voor latere generaties (en een flink deel van onze eigen generatie) speelt deze kwestie in het geheel niet meer. We worden van alle kanten omringd door oude en nieuwe media, publiek en commercieel. Zeezenders zijn een anachronisme.

En Tony Benn is in Engeland uitgegroeid tot een behoorlijk populair politicus, die nooit een blad voor de mond nam en bijvoorbeeld niets moest hebben van slapjanus Tony Blair. Die MOA bleek uiteindelijk maar een voetnoot in zijn levensverhaal.

Paul

Geplaatst

Van mij mogen ze de MW met zenders vullen (al vraag ik me af of daar veel luisteraars voor zijn), maar als je dat dan toch toestaat, waarom zou dat in hemelsnaam vanaf zee moeten? Dat is toch veel te duur en te omslachtig?

Jij spreekt als iemand die nog steeds in de jaren zeventig leeft. Voor latere generaties (en een flink deel van onze eigen generatie) speelt deze kwestie in het geheel niet meer. We worden van alle kanten omringd door oude en nieuwe media, publiek en commercieel. Zeezenders zijn een anachronisme.

En Tony Benn is in Engeland uitgegroeid tot een behoorlijk populair politicus, die nooit een blad voor de mond nam en bijvoorbeeld niets moest hebben van slapjanus Tony Blair. Die MOA bleek uiteindelijk maar een voetnoot in zijn levensverhaal.

Paul

Geplaatst

Van mij mogen ze de MW met zenders vullen (al vraag ik me af of daar veel luisteraars voor zijn), maar als je dat dan toch toestaat, waarom zou dat in hemelsnaam vanaf zee moeten? Dat is toch veel te duur en te omslachtig?

Jij spreekt als iemand die nog steeds in de jaren zeventig leeft. Voor latere generaties (en een flink deel van onze eigen generatie) speelt deze kwestie in het geheel niet meer. We worden van alle kanten omringd door oude en nieuwe media, publiek en commercieel. Zeezenders zijn een anachronisme.

En Tony Benn is in Engeland uitgegroeid tot een behoorlijk populair politicus, die nooit een blad voor de mond nam en bijvoorbeeld niets moest hebben van slapjanus Tony Blair. Die MOA bleek uiteindelijk maar een voetnoot in zijn levensverhaal.

Paul

Ik leef in het geheel niet in de jaren zeventig. Dan zou je dat tegen vrijwel iedereen hier moeten zeggen. Of tegen liefhebbers van stoomtreinen. Maar denk je nu werkelijk dat de regering een licentie zou verschaffen voor de MW? Die lopen meestal binnenkort af en worden waarschijnlijk niet verlengd i.v.m. de invoering van DAB. Waar zou je dan via de MW vandaan moeten uitzenden?? Of het financieel haalbaar is, dat is inderdaad de vraag nog.

Dat mensen zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren is alleen maar een commercieel gebeuren. Onzinnig eigenlijk. Wie wil er nu eigenlijk dat we naar hun stations luisteren? Dat deden we in de sixties e.d. ook, maar dan wel gratis. Ik merk hier nog dagelijks wat MW betekent als ik in de auto zit en gewoon kan afstemmen op 1602 (weliswaar vanaf land) zonder rimram van telefoontjes en dure abonnementen.

Dat Tony Benn populair is geworden is in dit verband niet belangrijk (als het toen een kerel was geweest had hij toen nee gezegd tegen de regeringsplannen). Hij blijft de MOA man, net zoals hier de PVDA minister Van Doorn (die elke aanvraag van Veronica voor een legale status tegen wilde houden). Denk er maar eens aan als je gaat stemmen wat voor partij dat is. In wezen net zo totalitair als de Russische tegenhanger (maar dat durven ze zelf niet hardop te zeggen...). De tijden zijn veranderd, maar niet alles...

Theo

Geplaatst

Van mij mogen ze de MW met zenders vullen (al vraag ik me af of daar veel luisteraars voor zijn), maar als je dat dan toch toestaat, waarom zou dat in hemelsnaam vanaf zee moeten? Dat is toch veel te duur en te omslachtig?

Jij spreekt als iemand die nog steeds in de jaren zeventig leeft. Voor latere generaties (en een flink deel van onze eigen generatie) speelt deze kwestie in het geheel niet meer. We worden van alle kanten omringd door oude en nieuwe media, publiek en commercieel. Zeezenders zijn een anachronisme.

En Tony Benn is in Engeland uitgegroeid tot een behoorlijk populair politicus, die nooit een blad voor de mond nam en bijvoorbeeld niets moest hebben van slapjanus Tony Blair. Die MOA bleek uiteindelijk maar een voetnoot in zijn levensverhaal.

Paul

Ik leef in het geheel niet in de jaren zeventig. Dan zou je dat tegen vrijwel iedereen hier moeten zeggen. Of tegen liefhebbers van stoomtreinen. Maar denk je nu werkelijk dat de regering een licentie zou verschaffen voor de MW? Die lopen meestal binnenkort af en worden waarschijnlijk niet verlengd i.v.m. de invoering van DAB. Waar zou je dan via de MW vandaan moeten uitzenden?? Of het financieel haalbaar is, dat is inderdaad de vraag nog.

Dat mensen zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren is alleen maar een commercieel gebeuren. Onzinnig eigenlijk. Wie wil er nu eigenlijk dat we naar hun stations luisteren? Dat deden we in de sixties e.d. ook, maar dan wel gratis. Ik merk hier nog dagelijks wat MW betekent als ik in de auto zit en gewoon kan afstemmen op 1602 (weliswaar vanaf land) zonder rimram van telefoontjes en dure abonnementen.

Dat Tony Benn populair is geworden is in dit verband niet belangrijk (als het toen een kerel was geweest had hij toen nee gezegd tegen de regeringsplannen). Hij blijft de MOA man, net zoals hier de PVDA minister Van Doorn (die elke aanvraag van Veronica voor een legale status tegen wilde houden). Denk er maar eens aan als je gaat stemmen wat voor partij dat is. In wezen net zo totalitair als de Russische tegenhanger (maar dat durven ze zelf niet hardop te zeggen...). De tijden zijn veranderd, maar niet alles...

Theo

Geplaatst

Theo, Van Doorn zat bij de PPR, niet bij de PvdA. En ook de christelijke partijen (de voorloper van het CDA) wilden toen geen commerciele radio en tv. Het waren vooral oude grijze mannen die het voor het zeggen hadden in de politiek, en die hadden geen enkele affiniteit met popcultuur en popmuziek.

Tegenwoordig is er geen enkele linkse partij in het parlement die er nog over piekert de commerciele radio en tv te willen verbieden. Dus het woord 'totalitair' slaat in dat verband echt nergens op. (Er is wel een rechtse partij die de publieke omroep wil muilkorven, maar dat is weer een ander verhaal.)

En ken jij mensen die zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren? Ik niet namelijk. Thuis heb ik wifi en kan ik een zee (!) aan radiostations ontvangen van over de hele wereld, en in de auto zet ik vaak een plaatje op of luister ik naar radio 1. En als er straks DAB-autoradio's komen, wordt het zenderaanbod misschien ook daar zelfs nog wel breder dan het ooit geweest is. Daar heb je geen middengolf voor nodig.

Het tijdperk van de zeezenders was een uniek stukje mediageschiedenis, en ik mag nog graag naar oude opnames daarvan luisteren. Maar de tijd daarvoor is definitief voorbij.

Geplaatst

Theo, Van Doorn zat bij de PPR, niet bij de PvdA. En ook de christelijke partijen (de voorloper van het CDA) wilden toen geen commerciele radio en tv. Het waren vooral oude grijze mannen die het voor het zeggen hadden in de politiek, en die hadden geen enkele affiniteit met popcultuur en popmuziek.

Tegenwoordig is er geen enkele linkse partij in het parlement die er nog over piekert de commerciele radio en tv te willen verbieden. Dus het woord 'totalitair' slaat in dat verband echt nergens op. (Er is wel een rechtse partij die de publieke omroep wil muilkorven, maar dat is weer een ander verhaal.)

En ken jij mensen die zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren? Ik niet namelijk. Thuis heb ik wifi en kan ik een zee (!) aan radiostations ontvangen van over de hele wereld, en in de auto zet ik vaak een plaatje op of luister ik naar radio 1. En als er straks DAB-autoradio's komen, wordt het zenderaanbod misschien ook daar zelfs nog wel breder dan het ooit geweest is. Daar heb je geen middengolf voor nodig.

Het tijdperk van de zeezenders was een uniek stukje mediageschiedenis, en ik mag nog graag naar oude opnames daarvan luisteren. Maar de tijd daarvoor is definitief voorbij.

Geplaatst

Theo, Van Doorn zat bij de PPR, niet bij de PvdA. En ook de christelijke partijen (de voorloper van het CDA) wilden toen geen commerciele radio en tv. Het waren vooral oude grijze mannen die het voor het zeggen hadden in de politiek, en die hadden geen enkele affiniteit met popcultuur en popmuziek.

Tegenwoordig is er geen enkele linkse partij in het parlement die er nog over piekert de commerciele radio en tv te willen verbieden. Dus het woord 'totalitair' slaat in dat verband echt nergens op. (Er is wel een rechtse partij die de publieke omroep wil muilkorven, maar dat is weer een ander verhaal.)

En ken jij mensen die zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren? Ik niet namelijk. Thuis heb ik wifi en kan ik een zee (!) aan radiostations ontvangen van over de hele wereld, en in de auto zet ik vaak een plaatje op of luister ik naar radio 1. En als er straks DAB-autoradio's komen, wordt het zenderaanbod misschien ook daar zelfs nog wel breder dan het ooit geweest is. Daar heb je geen middengolf voor nodig.

Het tijdperk van de zeezenders was een uniek stukje mediageschiedenis, en ik mag nog graag naar oude opnames daarvan luisteren. Maar de tijd daarvoor is definitief voorbij.

Inderdaad de PSP, daarin heb ik me vergist. Nog veel erger dan de toenmalige PvdA, die overigens wel voorstemde. Oude mannen waren het allemaal en andere rakkers die geen verstand hadden van radio en het liefst de radio wilden verbannen zo lijkt het, tenzij er een kerkdienst op kwam. Monopolisten. Commerciële radio is nu niet meer tegen te houden, hoewel ik vind dat de gewone Hilversumse zenders ook het nodige te bieden hebben. Niet alles wat commercieel is, is ook goed naar mijn idee. Toch vind ik de PvdA in veel zaken totalitair ('wij weten wel wat goed voor de mensen is'). Men wil teveel mensen laten leven naar hun wensen, ook de christelijke partijen hebben daar een handje van. Een echte democratie hoort (ontplooiings-)mogelijkheden te scheppen voor de burgers en geen beperkingen.

Ik ken wel mensen die betalen voor radio op hun telefoontje (zit in je bundel per maand). In de trein zie ik ze bij tientallen zitten met een koptelefoontje op. De meesten hebben denk ik niet in de gaten dat het vroeger anders was. Zelf heb ik een bedraad internet en enkele tienduizenden zenders, ook op satelliet (samen met 1200 tv zenders en helemaal gratis). Voor internet met wifi betaal je ook. DAB staat nog in de kinderschoenen, maar moet nog verder uitgerold worden. Het heeft inderdaad meer te bieden dan alleen maar MW of LW, ook lokale stations en b.v. Seagull kunnen dan landelijke dekking krijgen. En nog vele diensten komen erbij op, zoals het vinden van een vrije parkeerplaats via software in je autosleutel waar BMW en VW mee bezig zijn. Maar het houdt op bij de grenzen.

De zeezenders waren inderdaad uniek en boden naar mijn idee meer dan de zenders nu die vaak een soort brei van hetzelfde zijn (hoewel er ook wel andere zijn die zich meer onderscheiden). Maar helemaal weg zijn de zeezenders nog niet. Denk maar eens aan de uitzendingen van Radio Waddenzee. In mei gaat Radio 19 buitengaats voor een korte periode en er komt misschien nog meer. Ik weet heel zeker dat er, als de zeezenderwetten zouden worden ingetrokken, er nieuwe stations vanaf de Noordzee zouden gaan opereren, hoe duur dat ook is (en geen dure vergunning hoeven te kopen). Dat is nostalgie, dat weet ik wel, maar toch ...

Theo

Geplaatst

Theo, Van Doorn zat bij de PPR, niet bij de PvdA. En ook de christelijke partijen (de voorloper van het CDA) wilden toen geen commerciele radio en tv. Het waren vooral oude grijze mannen die het voor het zeggen hadden in de politiek, en die hadden geen enkele affiniteit met popcultuur en popmuziek.

Tegenwoordig is er geen enkele linkse partij in het parlement die er nog over piekert de commerciele radio en tv te willen verbieden. Dus het woord 'totalitair' slaat in dat verband echt nergens op. (Er is wel een rechtse partij die de publieke omroep wil muilkorven, maar dat is weer een ander verhaal.)

En ken jij mensen die zich laten verleiden tot het betalen van tientallen euro's per maand om naar een radiostation te luisteren? Ik niet namelijk. Thuis heb ik wifi en kan ik een zee (!) aan radiostations ontvangen van over de hele wereld, en in de auto zet ik vaak een plaatje op of luister ik naar radio 1. En als er straks DAB-autoradio's komen, wordt het zenderaanbod misschien ook daar zelfs nog wel breder dan het ooit geweest is. Daar heb je geen middengolf voor nodig.

Het tijdperk van de zeezenders was een uniek stukje mediageschiedenis, en ik mag nog graag naar oude opnames daarvan luisteren. Maar de tijd daarvoor is definitief voorbij.

Inderdaad de PSP, daarin heb ik me vergist. Nog veel erger dan de toenmalige PvdA, die overigens wel voorstemde. Oude mannen waren het allemaal en andere rakkers die geen verstand hadden van radio en het liefst de radio wilden verbannen zo lijkt het, tenzij er een kerkdienst op kwam. Monopolisten. Commerciële radio is nu niet meer tegen te houden, hoewel ik vind dat de gewone Hilversumse zenders ook het nodige te bieden hebben. Niet alles wat commercieel is, is ook goed naar mijn idee. Toch vind ik de PvdA in veel zaken totalitair ('wij weten wel wat goed voor de mensen is'). Men wil teveel mensen laten leven naar hun wensen, ook de christelijke partijen hebben daar een handje van. Een echte democratie hoort (ontplooiings-)mogelijkheden te scheppen voor de burgers en geen beperkingen.

Ik ken wel mensen die betalen voor radio op hun telefoontje (zit in je bundel per maand). In de trein zie ik ze bij tientallen zitten met een koptelefoontje op. De meesten hebben denk ik niet in de gaten dat het vroeger anders was. Zelf heb ik een bedraad internet en enkele tienduizenden zenders, ook op satelliet (samen met 1200 tv zenders en helemaal gratis). Voor internet met wifi betaal je ook. DAB staat nog in de kinderschoenen, maar moet nog verder uitgerold worden. Het heeft inderdaad meer te bieden dan alleen maar MW of LW, ook lokale stations en b.v. Seagull kunnen dan landelijke dekking krijgen. En nog vele diensten komen erbij op, zoals het vinden van een vrije parkeerplaats via software in je autosleutel waar BMW en VW mee bezig zijn. Maar het houdt op bij de grenzen.

De zeezenders waren inderdaad uniek en boden naar mijn idee meer dan de zenders nu die vaak een soort brei van hetzelfde zijn (hoewel er ook wel andere zijn die zich meer onderscheiden). Maar helemaal weg zijn de zeezenders nog niet. Denk maar eens aan de uitzendingen van Radio Waddenzee. In mei gaat Radio 19 buitengaats voor een korte periode en er komt misschien nog meer. Ik weet heel zeker dat er, als de zeezenderwetten zouden worden ingetrokken, er nieuwe stations vanaf de Noordzee zouden gaan opereren, hoe duur dat ook is (en geen dure vergunning hoeven te kopen). Dat is nostalgie, dat weet ik wel, maar toch ...

Theo

Geplaatst

Theo, als ik een frequentie (zelfs meerdere) kan krijgen, kunnen anderen dat ook en hebben dat ook gedaan. Alleen dan in een geregelde situatie, zoadat er geen onderlinge storing ontstaat.

Maar niemand wil meer, de 828 is ook terug op de plank.

En als er niemand vanaf land kan uitzenden, geld dus, dan is vanaf zee complete onzin.

(Het probleem vqn frequenties op de plank bij de overheid dat ze bijna niet loskomen. Het zou beter zijn alle MG vergunningen in een Stichting te stoppen die het dan op een juiste (is nog hele discusssie) verdeelt op het moment dat er vraag naar is)


Van Doorn = PPR = Politieke Partij Radicalen

en niet PSP (Pacifistisch Socialistische Partij) die als denk enige progressieve partij tegen de anti zeezenderwet stemde (CPN ook?).

Gewoon omdat ze niets met het bestel had, itt tot veel andere parrtijen (niet VVD dus) die allemaal tot over hun oren in het Hilversumse bestel zaten en voor eigenbelang gingen.

Geplaatst

Theo, als ik een frequentie (zelfs meerdere) kan krijgen, kunnen anderen dat ook en hebben dat ook gedaan. Alleen dan in een geregelde situatie, zoadat er geen onderlinge storing ontstaat.

Maar niemand wil meer, de 828 is ook terug op de plank.

En als er niemand vanaf land kan uitzenden, geld dus, dan is vanaf zee complete onzin.

(Het probleem vqn frequenties op de plank bij de overheid dat ze bijna niet loskomen. Het zou beter zijn alle MG vergunningen in een Stichting te stoppen die het dan op een juiste (is nog hele discusssie) verdeelt op het moment dat er vraag naar is)


Van Doorn = PPR = Politieke Partij Radicalen

en niet PSP (Pacifistisch Socialistische Partij) die als denk enige progressieve partij tegen de anti zeezenderwet stemde (CPN ook?).

Gewoon omdat ze niets met het bestel had, itt tot veel andere parrtijen (niet VVD dus) die allemaal tot over hun oren in het Hilversumse bestel zaten en voor eigenbelang gingen.

Geplaatst

Theo, als ik een frequentie (zelfs meerdere) kan krijgen, kunnen anderen dat ook en hebben dat ook gedaan. Alleen dan in een geregelde situatie, zoadat er geen onderlinge storing ontstaat.

Maar niemand wil meer, de 828 is ook terug op de plank.

En als er niemand vanaf land kan uitzenden, geld dus, dan is vanaf zee complete onzin.

(Het probleem vqn frequenties op de plank bij de overheid dat ze bijna niet loskomen. Het zou beter zijn alle MG vergunningen in een Stichting te stoppen die het dan op een juiste (is nog hele discusssie) verdeelt op het moment dat er vraag naar is)

Inderdaad PPR.

Waarom haken stations af? Is dat omdat de MW uit de gratie is, je op telefoontjes geen MW kunt ontvangen, omdat de MW onbekend geraakt is bij de luisteraars, of omdat het handenvol geld kost? Ik denk een combinatie.

Op zee heb je inderdaad wel veel andere kosten, maar geen licentiekosten. De grote stations maken weinig of geen winst doordat ze torenhoge bedragen moeten betalen voor de frequentie. Daar is al genoeg over geklaagd. Een internetstation is zo gemaakt en je hebt er geen vergunning voor nodig en je kunt het over de hele wereld beluisteren op je computer of telefoontje.

Veel luisteraars willen misschien 'luxe' luisteren, d.w.z. dat het hifi moet zijn. FM bijvoorbeeld. Dat zou een reden kunnen zijn. Maar als alles op DAB gaat, dan wordt het wel stil in de ether vrees ik. De meeste huidige stations kunnen dat niet opbrengen. Men investeert dus ook niet meer in MW. Maar er zijn genoeg MW luisteraars te vinden, b.v. voor Radio 5 Nostalgia. MW klinkt ook veel warmer.

Miljoenen mensen hebben een gewone radio met MW, LG en KG. Daarop wil men best wel luisteren als er maar stations op te ontvangen zijn. Maar zodra de overheid teveel vraagt voor de frequenties met als achterliggende reden dat men op DAB over wil gaan, dan stoppen de stations. Zie je overal. Daarom is MW hier in Nederland niet meer bezet en blijven de frequenties op de plank liggen. Als er niets te ontvangen is, dan haken de luisteraars ook af van de MW (een straat met maar een winkel loopt ook niet). Maar als je de middengolf weer vult met stations, dan komen ze wel terug (als het maar interessant is). Maar dan moeten de kosten wel fors naar beneden. De overheid geeft geen vergunningen meer voor MW, dus dan moet je als station op de middengolf wel buitengaats. Maar dan moet je dat wel willen. Of gewoon stoppen. Jammer voor de luisteraars en de programmamakers.

De tijd zal het leren hoe het gaat aflopen.

Theo

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6676
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    Everhart
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.