Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hé.hé, regionaal nieuws. Hadden ze veel eerder moeten doen. Daar krijg je wel adverteerders mee denk ik.

Van de o.a. Waddeneilanden. En nog een stel billboards op de veerboten en de Waddeneilanden.

I.p.v. al die dj's die zichzelf de beste van de wereld vonden.

Goeie zet !

Sukses mannen!

Juul

Geplaatst

Klopt Vincent. En dat leverde niks op, dus schijnbaar op de andere formule overgestapt, nu weer terug naar de roots.

@Juul. I.p.v. al die dj's die zichzelf de beste van de wereld vonden.

En bij Veronica had je die niet...................(kuch)

Geplaatst

Klopt Vincent. En dat leverde niks op, dus schijnbaar op de andere formule overgestapt, nu weer terug naar de roots.

@Juul. I.p.v. al die dj's die zichzelf de beste van de wereld vonden.

En bij Veronica had je die niet...................(kuch)

Natuurlijk waren die er die in mijn optiek niet om aan te horen waren.

Maar er waren er ook een paar die waren gewoon prima. En dat was een heel andere tijd. meer dan 40 jaar geleden hé?

Wat ik jammer vind is dat je een beetje " jij-bak" doet. En Veronica erbij haalt, waarom niet de TROS? Waren die allemaal wel goed dan?Want daar ligt ook een stuk van mijn radioverleden. Of mag ik hier niet meer m'n mening geven over iets?

Bij Waddenzee was ik gewoon luisteraar, niet meer en minder, als ik daar niks meer over mag schrijven............

Prima hoor, dan weet ik dat tenminste.

Maar tegenwoordig met al die zenders en internet stations is er geen enkele vorm van "selectie" meer en da's jammer.

Ik denk altijd aan de opmerking van oud collega Lex die de laatste jaren wel eens zei;"een radiostation met vrijwilligers ?, als je ze een keer bijstuurt worden ze boos en komen ze niet meer.......Er moet bij een commercieel station altijd een z.g werkrelatie zijn".

Hij heeft gelijk volgens mij , want hij heeft bewezen er wel verstand van te hebben.

Waddenzee was de laatste tijd gewoon een hobby station waar in mijn beleving geen enkele "eenheid" in zat. Maar als je dat dan zegt worden de mensen boos.

En de muziekkeuze stond ook niet garant voor een grote luister schare en dus weinig sponsors.

De meeste mensen deden maar wat. En dat vond ik wel erg jammer want zo'n project had wel m'n warme belangstelling.

Hopelijk hebben ze nu de goede richting gevonden.

Geplaatst

Maar het valt mij op dat je steeds bij bijna elk station vind dat de presentatoren alleen voor zichzelf zitten. Het had ook de Tros kunnen zijn, en veel meer andere stations.

Er zijn nog genoeg mensen die niet voor zichzelf zitten, ook al zijn ze vrijwillig.

Dus de definitie vrijwillig is niet altijd slecht, vrijwillig is bij veel stations niet vrijblijvend!

En vrijwilligers kun je ook anders beoordelen, ze worden niet betaald omdat ze onbetaalbaar zijn. (hoop dat je hier de humor van kan begrijpen)

Geplaatst

Hé.hé, regionaal nieuws. Hadden ze veel eerder moeten doen. Daar krijg je wel adverteerders mee denk ik.

Van de o.a. Waddeneilanden. En nog een stel billboards op de veerboten en de Waddeneilanden.

I.p.v. al die dj's die zichzelf de beste van de wereld vonden.

Goeie zet !

Sukses mannen!

Juul

Waar het om draait is of er een consekwente en duidelijke publieksgroep wordt gekozen.

Waddenzee straalde iets uit van radio-traditie, er werden ook veel oudjes gedraaid, maar er waren te veel jonge dj's die te veel nieuwe muziek draaiden die niet aansloot bij de wat oudere groep.

Nieuws en info over Friesland lijkt me een goed idee voor de wat oudere groep, het is ook AM wat voor jongeren niks is, maar de muziek moet daar dan ook echt bij aansluiten. Dus geen eigentijdse hits zoals Radio 1.

(Ik las dat Wegener voor de regionale bladen gaat verjongen, jongere redactie en ik vermoed jongere doelgroep. Maar de jongere groep leest geen of weinig kranten dus het einde van de Wegener regio-kranten is nabij)

Geplaatst

Maar het valt mij op dat je steeds bij bijna elk station vind dat de presentatoren alleen voor zichzelf zitten. Het had ook de Tros kunnen zijn, en veel meer andere stations.

Er zijn nog genoeg mensen die niet voor zichzelf zitten, ook al zijn ze vrijwillig.

Dus de definitie vrijwillig is niet altijd slecht, vrijwillig is bij veel stations niet vrijblijvend!

En vrijwilligers kun je ook anders beoordelen, ze worden niet betaald omdat ze onbetaalbaar zijn. (hoop dat je hier de humor van kan begrijpen)

Je schrijft:

"Maar het valt mij op dat je steeds bij bijna elk station vind dat de presentatoren alleen voor zichzelf zitten.

Dus de definitie vrijwillig is niet altijd slecht, vrijwillig is bij veel stations niet vrijblijvend! "

Mag ik zo vrij zijn om te vragen met wat voor achtergrond jij mij dan "de maat neemt?"

Want meer dan "259" weten wij hier niet, helaas.......

Ik stel mij kwetsbaar op door te schrijven wie ik ben zo je ziet.

Juul

Geplaatst

Ik ben ook zo'n "zijlijner" op radiogebied, zo'n "hobbydeejay'" sinds dec 1970 en radioluisteraar sinds juni 64, beroepsmatig reeds 40 jaar bezig met formats,concepten, sales, marketing. Of je nu radiomaker bent of " in de pillen en poeiers " zit dat maakt echt niets uit.

Op 6 maart 2013 schreef ik op het AM forum het volgende over Radio Waddenzee:

http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=87&t=14959&start=300

even doordraaien naar beneden en je komt het tegen.

Uit het AM forum 6 maart 2013:

Dit probleem met de 1395 speelt al maanden, het lijkt toe te nemen. Het audiosignaal voor Seagull komt via een draadloze verbinding op een laptop in de Studio op de JB terecht, het draadloze signaal komt vanaf een locatie vlakbij de ligplaats. Het schijnt dat zodra er extra belasting op die draadloze verbinding komt de stream simpelweg uitvalt. De laatste weken zeker 2 x per dag. Ik vermoed dat iemand handmatig de laptop opnieuw op moet starten om de stream weer te krijgen. < Zou mischien op afstand kunnen, feit is dat er iemand ingrijpt, is dus nogal bewerkelijk> Feit is dat het de continuiteit van Seagull fors in de weg zit. Daarbij komt dat bijv nog steeds in het Duits en Frans en Engels de ontvangstmogelijkheden in Duitsland, Frankrijk en Engeland worden aangeprijsd. Dat is natuurlijk geen realiteit, anorak kwaliteit mischien in kuststreken van bijv the UK. Het maakt het hele gebeuren niet echt geloofwaardig, jammer want Seagull vind ik voor 75% van de tijd een prima station.

Nu de 1602 het nieuwe Waddenzee ten gehore brengt zien we dat het station zich positioneert als station voor Noord Nederland, andersgezegd Friesland, Groningen en grote delen van Noord Holland. Twee dingen vallen op: Noord Nederland kan men niet waarmaken, waarom niet de nadruk leggen op het Friese station met sublieme ontvangst in de cirkel Sneek, Bolsward, Harlingen, Franeker, Leeuwarden en Terschelling. De "gewone" radio luisteraar die nog middengolf luisterd zoekt naar een station dat een veldsterkte produceert dat gelijk is aan bijv Radio 5 747 khz. We hebben het dan over ontvangst op transistor of autoradio. Zogeheten tuners vallen af omdat de middengolf ontvangst daarop buitengewoon slecht is. Wees verstandig en kies voor een klein gebied waar dit haalbaar is ipv de grote gedachte. Het oude Waddenzee had in geringe< te weinig> mate een Friese sound, een gemiste kans vanaf het begin. Hierdoor kwam zelfs met die Friese achtergrond het station niet van de grond. Door te focussen op het gebied zoals boven omschreven had men het voorzichzelf ook een stuk overzichtelijker gemaakt. De genoemde plaatsen hadden de bakermat moeten zijn van een actieve verkoopstaf die achter de kleine en middelgrote adverteerders aan had moeten gaan en deze terplekke goede teksten in moeten laten lezen en tegen kleine prijzen op de zender. Ja, inderdaad de bakker in Sneek, de slager in Bolsward en ga zo maar door. Ik verwijs hierbij naar het succes van de zender WLNG in de VS, een kleine ex middengolf en nu FM zender die sinds 64 hetzelfde format hanteren, oldies,oldies en nog eens oldies. Het station verjongt haar playlist niet, wordt gewoon ouder met haar luisteraars, luisteraars die nu ouder geworden wel een beetje geld uit kunnen geven. Daarbij had men presentatie talent in Friesland zelf moeten zoeken en niet in het "Hollandse". De ex Unique en Monique mensen zijn prima, maar niet in Friesland of Groningen. In genoemde plaatsen in Friesland lopen genoeg radiomensen rond die de 1602 stem hadden kunnen en moeten geven. Bovengenoemde Frieze plaatsen hadden ook correspondenen kunnen leveren die 2a3 minuten items hadden kunnen leveren toegesneden op hoe de mensen daar leven, beleven en wonen. Langs elke strategisch belangrijke weg waren wel boeren te vinden die een 1602 bord< echt Fries station immers>een plekje in het weiland hadden willen geven.

Naast Oldies had er plaats voor Friestalige muziek moeten zijn en de voertaal van het station een goede mix van Fries en niet Fries. Nu, het nieuwe Wadenzee: Tja....elke binding met Friesland is weg, de Radio Fryslan medewerker die er naar informeerde duidde er al op. Ongetwijgeld hebben de Urkers zeer goede bedoelingen maar nadat ik een aantal dagen heb geluisterd om een idee te krijgen komt het geheel bij mij over als vlees noch vis. De tekst op de JB in Harlingen , Radio Waddenzee 1602, mist nu heel veel glans,letterlijk maar ook figuurlijk.

Als "Grunninger" vind ik dat jammer.

P.

Geplaatst

@Juul de maat die ik neem omdat ik in de (radio) media zit. Hoop voor je dat dit voldoende is. Want het maakt niet uit wat de achtergrond is van een ieder op dit forum.

Of het werk is, of voor de hobby. Hier zitten mensen met een passie voor radio, en daar draait het toch om in dit forum, of heb ik het verkeerd begrepen?

Geplaatst

@Juul de maat die ik neem omdat ik in de (radio) media zit. Hoop voor je dat dit voldoende is. Want het maakt niet uit wat de achtergrond is van een ieder op dit forum.

Of het werk is, of voor de hobby. Hier zitten mensen met een passie voor radio, en daar draait het toch om in dit forum, of heb ik het verkeerd begrepen?

"259", nee hoor heb je wat mij betreft goed begrepen. Passie voor radio.

Wat je nu wel ontgaan is, mijn opmerking cq vraag waarom je jezelf hardnekkig "259" blijft noemen en jammer genoeg zo "door het leven blijft gaan." Want dat je zoals jezelf schrijft "ik in de (radio) media zit".

Die mensen ben ik zo vaak tegengekomen.....................Pas nog, een Engelse meneer die schreef dat ie bij Veronica had gewerkt en talloze mensen die zeiden en schreven dat ze bij de TROS hadden gewerkt..............

Zullen we dan maar stoppen met onze "stekeligheden?".

Jij blijft je gewoon "259" noemen en ik denk dan "Oh ja, da's die meneer-mevrouw die schrijft dat ie in de "(radio) media zit".

Lekker anoniem, kun je van alles schrijven. Jammer. Het maakt nl wel wat uit of het een "collega" is zodat ik kan beoordelen hoe ik zijn of haar opmerkingen moet wegen.

Een Radio groet,

Juul ( ik doe daar niet moeilijk over, net als veel meer mensen hier. )

Geplaatst

@Juul de maat die ik neem omdat ik in de (radio) media zit.

Het reageren op het onderwerp 'dj' in combinatie met 'Radio Waddenzee' doet vermoeden dat je een (oud) dj van Waddenzee bent. Waarom niet gewoon onder je eigen naam? En wat doe je met radio/media? Dat kan iedereen roepen. Ik doe op het moment ook wat met radio: luisteren.

Maar laten we terug gaan naar het onderwerp. Commerciële radio maak je maar met 1 doel: geld verdienen. Als je geen winst maakt heb je geen bestaansrecht. Je maakt dus radio voor de adverteerders. En voor de adverteerders ben je pas interessant als je of een grote groep luisteraars bereikt en/of een interessante doelgroep hebt. Het je dat niet dan kan je de rekeningen niet betalen en is het over en sluiten. Hopelijk hebben ze geleerd van het verleden en pakken ze het nu anders aan. Vanaf Tweede Paasdag kunnen we horen of dat zo is.

Geplaatst

Waarom niet gewoon onder je eigen naam?

Daar zal hij zijn redenen voor hebben en het interesseert mij echt niet welke, wees blij dat hij (259) hier reageert , want van de 1.453 geregistreerde leden hier, reageren er honderden helemaal nooit.

Robin

Geplaatst

What's in a name, of ik nu Kees of piet heet, of 259.

Compleet nutteloos om mijn doopcel hier te plaatsen. Daar zijn andere fora voor, als ik daar behoefte aan zou hebben.

Juul, voor jou heet ik dan Henk!

Helaas gaat dit staartje een andere kant op.........het ging toch om Radio Waddenzee.........

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.