Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Anderhalf uur Dave Chaney uit november 1984. Ook deze komt uit het archief van Martin van der Ven.

Please login or register to see this link.

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd ieder familielid van Martin die op vakantie wilde aangeraden dat vooral in de provincie Zeeland in Nederland te doen. Vervolgens werd dat familielid dringend verzocht vooral Caroline en Laser op te nemen vanwege de uitmuntende kwaliteit aldaar. Martin zorgde denk ik voor een kwalitatief zeer goede radiocass recorder die vooral goed op snelheid opnam, geen rommel ding dus van de Kwantum van het merk Yoko.

Klopt dit Martin?

Het zijn perfecte opnames van Laser en Caroline. Ga vooral door!

Paul de Haan

Geplaatst

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd ieder familielid van Martin die op vakantie wilde aangeraden dat vooral in de provincie Zeeland in Nederland te doen. Vervolgens werd dat familielid dringend verzocht vooral Caroline en Laser op te nemen vanwege de uitmuntende kwaliteit aldaar. Martin zorgde denk ik voor een kwalitatief zeer goede radiocass recorder die vooral goed op snelheid opnam' date=' geen rommel ding dus van de Kwantum van het merk Yoko.[/quote']

Je vergeet nog de uitstekende kwaliteit van de cassettes te vermelden.

Geplaatst

Inderdaad, moeten ook goeie zijn geweest, dus niet die 10 voor 10 Gulden van de Kwantum. Dat waren de Shamrocks onder de cassettes.

< de Kwantum verkoopt natuurlijk ook

wel goeie spullen...........toch?>

Geplaatst

Beste heren,

Paul heeft inderdaad gelijk. Ik heb een stapel cassettes opgenomen tijdens een vakantie in Zeeland (Zierikzee), maar ook mijn broertje Christian deed did twee keer voor mij. En ik heb mijn grote raamantenne (gekocht bij Anoraks UK) ook meegenomen naar Ameland en Vester Husby (vlak bij Ringköbing in Denemarken).

Met deze fantastische middengolfantenne heb ik zelfs in Münster (Nordrhein-Westfalen) nog kwalitatief goede opnames gemaakt van Laser Hot Hits en Caroline 558. Helaas veel te laat gekocht (begin 1987), toen was het bijna afgelopen met de zeezenders...

Groetjes,

Martin

Geplaatst

Zierikzee hebben we heel wat voetstappen liggen, Zeeland mijn vakantieland sinds 72, Zoutelande om precies te zijn. Mijn vrouw wer in 52 al naar Zoutelande "gesleept". De ontvangst van de zeezenders aldaar was fenominaal, zowel voor scheveningen als later weer voor de Britse kust. Er werd in de late 80er jaren wel getwijfeld of er nog "gewone" luisteraars op Caroline/ Monique afstemden, welnu dat gebeurde welzeker ej! Ik erinner me Boer Piet in Boudewijnskerke die een minicamping had waar wij een caravan huurden en 2 weken verbleven. Boer Piet had als hij op het land met zijn tractor aan het werk was in de cabine een transistorradio, ik vroeg wat hij beluisterde. Radio Monique ej! van die boot met die hoge mast ej! Zo luidde steevast zijn antwoord en hij ploegde voort.

Oja..."ej" daar besluit elke Zeeuw zo ongeveer elke zin mee. Bij Grunningers is het stopwoordje " dus" veel in gebruik.

Ej dus! Nou moi he luu.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6645
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Eppo
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.