Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben maar weer eens wezen wandelen met onze Dylan in Radio Kootwijk. Ik was er al een tijdje niet geweest en het is nu in bezit van Staatsbosbeheer. Dus van ons allemaal eigenlijk. En hond Bob van de meneer van de brandweer waar Dylan wel eens mee ravot was er even niet.....( Ze mogen niet loslopen maar we kennen boswachter Lennard dus dat scheelt.) En Lennard kent wel meer "media types" en weet daar handig mee om te gaan. ( http://veluwe.wordpress.com/2012/08/24/meneer-wijdbeens-op-bezoek-bij-staatsbosbeheer/ )

Sinds kort is Jan de Hoop "ingezetene" nadat ik meen Jeroen Kijk in de Vegte er ook al neerstreek.

Enfin, wie weet kom ik Jan nog eens tegen als ik er met Dylan wandel.

Hij gaat op een mooi plekje wonen heel erg achteraf weet ik toevallig omdat ik de buurt goed ken.

Zo dit was weer eens een bericht van het "buro voor nutteloze informatie"............

34xq0dk.jpg

nbyqdw.jpg

2wbz6he.jpg

e151sy.jpg

Geplaatst

Nog wat nutteloze informatie: op Bekende buren.nl staat een leuke foto van het huisje van Jan de Hoop.

Wat woonruimte betreft is hij er behoorlijk op achteruit gegaan. In het bijbehorende artikel staat dat hij misschien een ander huis op dezelfde plek laat bouwen.

Gr.thijs

Geplaatst

Nog een nutteloze kreet:

Daar in Radio Kootwijk, in dat monumentale zendergebouw, dáár zou nou eigenlijk het omroepmuseum horen te zitten! Samen met het Omroep Zender Museum zou dat daar prachtig op zijn plek zitten!

Geplaatst

De bewoners waren en zijn daar fel op tegen.

Mediaondernemer Harry de Winter had daar een heel mooi plan voor ontwikkeld maar o.a. mede door de bewoners die vreesden voor drukte is dat niet doorgegaan. En ook de politiek, daar heb je ze weer, deed een duit in het zakje.

http://radiokootwijk.free.fr/index.php?file=volkskrant_11.php

http://www.metronieuws.nl/nieuws/negatief-advies-plannen-radio-kootwijk/dYBffb!n56526/

En nu zijn er allerlei andere activiteiten:

http://www.hierradiokootwijk.nl/p/home-radio-kootwijk

Geplaatst

Er was vroeger al een zendermuseum, van beheerder Martin Nieuwenhuizen.

Maar niet openbaar.

Ik zag in Omroepzendermuseum in Lopik enekele dingen terug die in R Kootwijk stonden.

Helaas zijn de grote objecten, zoals een oude LG zender die in Kootwijk zelf heeft gefdraaid, en een 120 kW buizen MG zender op 675 die in Lopik dienst deed, niet meer terug te vinden, vernietiged vrees ik.

Geplaatst

Die langegolf zender was een machinezender... Een heftig apparaat!

machine_zender_foto2_big.jpg

machine_zender_foto1_big.jpg

Foto's: radiokootwijk.free.fr

Daar zal hoogstwaarschijnlijk niets meer van over zijn, nee...

Voor de mensen die er nog nooit van hoorden: Het verhaal achter de oorspronkelijke PCG kun je Please login or register to see this link. vinden, als je er meer over wilt weten.

Geplaatst

Er was eerst inderdaad een LG machine zender, voor de verbinding naar Indie, tegenstation Bandung.

Maar vlak daarna werd de KG ""uithgevonden"en was die LG zender niet meer nodig.

Maar daarna heeft er ook een LG omroepzender gestaan op 160 kHz, 1875 meter, dat was geen machinezender maar gewoon met buizen.

En veel kleiner, maar toch nog groot.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6694
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Yoni
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.