Spring naar bijdragen

Zo dat was het dan....

Featured Replies

Geplaatst

Gisteravond hielden we weer onze 5 jaarlijkse Veronica personeelsreünie. Gewoonte getrouw in Lapershoek.

We mochten vele oud collega's begroten waarvan sommige elkaar al 50 jaar ! niet meer hadden gezien.

Helaas waren er ook andere collega's helaas niet aanwezig.

Ad en ik hadden "forum baas" Vincent ( met z'n onafscheidelijke foto toestel ) en de medforumlid Harm, fotograferen is zijn beroep, uitgenodigd.

Het resultaat zullen vast wel zien de eerst komende tijd.

Zelf heb ik niet zo veel foto's want ja, Ad en ik waren "gastheer" dus ben je druk met begroeten en de muziek en de films.

Medeforum lid Alex liep de hele avond alles op video vast te leggen, wie weet.........

En het onvolprezen RockArt team was er voor de verzorging in vele opzichten.

Onze webmaster Per maakte tbv de uitnodiging mbv Photoshop een prachtige kop voor de uitnodiging.

Ook hadden we het plan opgevat om zoveel mogelijk alle promo mensen van de platenmaatschappijen uit te nodigen die toen actief waren en van wie wij al die platen voor niks kregen.

En er is voor Lapershoek een groepsfoto gemaakt.....van het personeel.

Hier zien we Harm druk in de weer om de promo-plugger mensen uit de 60-er en 70-er jaren op de foto te zetten.

Na afloop ging iedereen met een CD en de herinneringen van 14 jaar Veronica naar huis.

"Zal er ooit een volgende reünie komen?"

En nu maar afkicken. Dit was het dan.

2m6sktc.jpg

hv76ub.jpg

Geplaatst

Ja Juul, dat is een goede vraag. Ik zag het vrijdag ook al in HvH, sommige mensen beginnen broos te worden. Maar als jullie allemaal zo sterk zijn als Oom Bull kunnen er nog heel wat reünies komen ;)  Komen de foto's ook op dit forum?

Geplaatst

Ik ben reuze benieuwd naar de foto's. We wachten af :D 

Geplaatst

Tjaa...die wil ik ook wel zien, lijkt me gaaf!

Geplaatst
  Op 31-8-2014 om 08:21 zei Juul:

"Zal er ooit een volgende reünie komen?"

Dat MOET!

Hoe, waar en door wie? DAT is de vraag!

^_^

Geplaatst

Het is 31 augustus 2014.
Vandaag veertig jaar geleden gingen de zeezenders Veronica en Radio Noordzee Internationaal/Radio Northsea International uit de ether, om zes uur en acht uur 's avonds.
Als hartstochtelijk Veronica-fan bracht ik deze dag, in 1974 een zaterdag, door op mijn kamer. Mijn vader had mijn jongere broertje 's ochtends al gevraagd mij maar met rust te laten omdat hij wist wat een rampzalige dag het voor mij was. De hele dag zat ik gekleefd aan mijn transistorradiootje, uur na uur, minuut na minuut zoog ik die laatste uitzending in.
Pakweg een kwartier nadat het kristal uit de zender was getrokken en er alleen nog ruis en statisch gekraak op de 538 meter middengolf klonk, kwam mijn moeder mijn kamer binnen. Ze trok me van mijn stoel achter mijn bureautje vandaan en sleepte me naar de badkamer om mijn hoofd onder de koud waterkraan te houden.
Ik was volkomen kapot.
Een paar uur later haalde mijn vriend Frans Verweij, met wie ik tegenwoordig Freaks podcasts maak, me op om naar de Scheveningse haven te fietsen, waar we met een enorm aantal anderen de terugkerende Veronica medewerkers begroetten.

Het is 40 jaar later. Als ik op een verkeerd moment de Beach Boys met Let's Get Away For A While hoor, kan ik zomaar instorten. Dat geldt ook voor What's Love Suite en Past, Present And Future.
Sterker: die 'loop' met de meeuwen kan dan al genoeg zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat als psychologen de impact van de zeezenders op onze generatie zouden onderzoeken, zij resultaten zouden zien die veel mensen zouden verbazen. Niet in het laatst de medewerkers van de stations.
Geloof me: die zenders en het verbod op die zenders (alsof je in een Sovjet-staat woonde) hebben bij heel veel mensen duidelijke sporen nagelaten! Meer en ingrijpender dan de meesten zich kunnen voorstellen.
Afgelopen vrijdag zijn de gerestaureerde studio's van Veronica officieel opnieuw in gebruik genomen in Museum RockArt in Hoek van Holland.
Gisteren heeft de blijkbaar laatste reünie van oud-Veronica medewerkers plaatsgevonden.
Vandaag is er in Ahoij: The Day The Music Died.
Omroepen en kranten hebben aandacht besteed aan de 40e verjaardag van het verdwijnen van de zeezenders.

Hoeveel landen hebben te maken gehad met zeezenders? Niet veel, zeker wereldwijd gezien. In Nederland hebben we een station gehad dat het maar liefst 14 jaar achtereen vol hield en we maakten nog tal van andere zenders mee. En, zoals ik vrijdag in Rock Art zei, bij de overhandiging van mijn boordstudio miniatuur aan de Stichting Norderney: het was 14 jaar historie maar die historie is tot op de dag van vandaag verder geschreven!
We hebben ongelooflijk geluk gehad dat we dit volslagen unieke hoofdstuk in de radio historie hebben meegemaakt!

post-3212-0-65311400-1409496873_thumb.pn

Geplaatst

Mooi gesproken Rene !!

Geplaatst
  Op 31-8-2014 om 13:58 zei Annerob:

Dat MOET!

Hoe, waar en door wie? DAT is de vraag!

^_^

Rob, mocht het nodig zijn dan moeten wij als de "jongeren"  de "oudjes" maar even de helpende hand bieden. Maar op het moment dat dat moet gebeuren is de intimiteit van oud collega's onder elkaar natuurlijk wel weg. Maar mocht het ooit nodig zijn dan zijn we beschikbaar ;) net zoals in Rockart al is gebleken dat een nieuwe generatie de techniek van toen weer aan het werk krijgt......

Geplaatst
  • Auteur

Ik schreef al dat mede forum lid Harm ten Brink de "bedrijfsfotograaf" was gisteravond. En hij heeft zich geduldig van z'n taak gekweten.

Hij is een druk mens maar hij stuurde mij vanmiddag toch al twee foto's van onze groepsfoto. Harm weet dat ik een fan ben van zwart-wit dus die laat ik hierbij zien. Dit zijn de "oudjes" nog jong van geest die de reünie bezochten. Vele herinneringen werden opgehaald  en ook  werd er nog gedacht aan een aantal collega's  die niet meer onder ons zijn. Vorige week nog overleed Ellen Daams die vanaf de begin jaren op de reklame afdeling werkzaam was.

Enfin hier de foto die Harm maakte.

foto: © Harm ten Brink.  

post-3161-0-47548300-1409507816_thumb.jp

Geplaatst

Juul schreef: Dit zijn de "oudjes" nog jong van geest die de reünie bezochten. En zo blijft radio Veronica nog steeds het station voor de mensen van morgen :D

Een bijzonder mooie, ook ontroerende foto Juul, speciaal op deze dag.

Geplaatst
  • Auteur

Maar zonder de hulp van de "jongere generatie", in dit geval het geweldige team van museum RockArt  hadden we de avond  niet zo mooi kunnen houden.

"Hulde" .....

post-3161-0-64058500-1409513736_thumb.jp

Geplaatst
  Op 31-8-2014 om 17:57 zei Juul:

Enfin hier de foto die Harm maakte.

Waren de rollators uit beeld gereden?  :lol:  :P

Geplaatst

Woensdag Norderney, vrijdag RockArt, vandaag Ahoy en daartussen oude programma's beluisterd. Het was me het weekje wel. Komende week hopelijk naar het strand. Natuurlijk mét radio.

Gr.thijs

Geplaatst

"De reünie"

Ik had wederom de eer om als 'outsider/fan' de avond fotografisch vast te mogen leggen.

Het is altijd prettig als je een aantal mensen al kent en in die zin was het een relaxte avond.

Zo hadden we zelfs nog een 'afterparty' met o.a. Karel van der Woerd, Niels en Ruud Doets.

De foto's gaan eind deze week eerst naar Juul en hij moet maar bepalen waar, wat en hoe er iets gepubliceerd wordt.

Op de valreep toch nog een aardige anekdote want na gisteren blijkt dat niet Bart van Leeuwen (zoals hij zelf altijd dacht) maar Leo de later als laatste bij Radio Veronica C.V. is gaan werken.

Hij is daarmee tevens de jongste werknemer.

Het is inmiddels 1 september en wat mij betreft gaat het 'zeezenderboek' weer even dicht om me in de dagelijkse realiteit van ondernemen te storten.

Bijlage: Bart van Leeuwen en Leo de later op 30-08-2014

Foto: © Harm ten Brink No distribution without creditline!

O ja, voor het geval dat, die meneer achter Leo is inderdaad Ferry Maat.

Wat deed hij daar? Zijn vrouw Lenny werkte bij Veronica...

post-3259-0-68946100-1409524345_thumb.jp

Geplaatst
  • Auteur

Leuk verhaal Harm. Dat wist ik nou weer niet!

Maar het komt nooit voor  Ad was eerder weg als-dan ik. 

"En nu weer aan het werk".

Zoals ze bij CNN zeggen;"It was nice to have you on the show".

En hier nog even een "snapshot" dat Berry Zand Scholten maakte toen Harm weer de opstelling maakte voor de groepsfoto.

foto: © Berry Zand Scholten.

post-3161-0-89707100-1409558137_thumb.jp

Geplaatst
  • Auteur

Erik de Zwart hebben wij als oud Veronica medewerkers vertegenwoordigd in de Stichting Norderney  zaterdagavond "geëerd" met de zilveren Veronica speld.  Erik is altijd bereid op te draven als we weer eens een aardige 18 april dag organiseren. Ook zijn er warme kontakten met de Stichting Top 40 waarvan Erik voorzitter is.

"Telesport" collega Berry Zand Scholten maakte een leuke foto.

©Berry Zand Scholten.

post-3161-0-71697000-1409585375_thumb.jp

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.