Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik hoorde dat binnenkort Radio 5 Nostalgia stopt met de uitzendingen op 747 khz. Dit omdat de digitale radio inmiddels geintroduceerd is.

Nu begrijp ik dat je met de tijd mee moet gaan en dat er voordelen zijn aan nieuwe ontwikkelingen.

Maar , kijk nou eens naar de doelgroep die Radio 5 bediend  , hebben die een digitale radio ?

Ik moet zeggen dat in mijn brede omgeving er niemand is die ik ken met een digitale radio. Zelfs in Engeland waar er al veel langer met digitale radio gewerkt wordt, is het aantal bezitters nog steeds klein. 

Dus waarom niet wat langer gewacht met stoppen op 747 ?

Geplaatst

I know Radio Nostalgia is not intended for the UK,but it has many fans over here who listen to that strong signal and good music on 747. It was bad enough

when we lost 10 Gold on 675,and now it seems that there is just one year left of Radio Nostalgia broadcasting on 747 :(

Ik weet dat Radio Nostalgie is niet bedoeld voor het Verenigd Koninkrijk , maar het heeft veel fans hier die naar die sterk signaal en goede muziek luisteren op 747 Het was al erg genoeg
toen we verloren 10 Gold op 675 , en nu lijkt het erop dat er slechts een jaar over van Radio Nostalgie uitzendingen op 747
:(

Geplaatst

Gewoon een bezuiging: Please login or register to see this link.

En wat je zegt over de UK klopt, maar in landen als Noorwegen, Zwitserland en Duitsland zie je een ander beeld: Please login or register to see this link.

Geplaatst

Vergelijken met andere landen is koeien met paarden vergelijken.

DAB is in Zwitserland en Noorwegen een succes vanwege bergachtig gebied waar FM distributie moeilijk en urr is, dus slecht.

Voor Duitsland komt daarbij dat commerciele omroepen daar niet landelijk op FM kunnen zenden, maar dat wel mogen op DAB, dus is DAB voor de luisteraar aantrekelijk.

In Noorwegen zijn ze zo gek om de FM binnenkort uit te schakelen, ach ze zijn daar steenrijk dus wat maakt het uit, en vrijheid vinden ze maar niks, je mag nergens harder dan 80, en iedereen vindt dat wel goed. De sinds mensenheugenis regerende en oppermachtige Soc Dem partij heeft er zelfs eilandjes.....

Hier is het anders:

Geen bergen,

Commerciele omroepen zijn wel landelijk op FM.

En de VVD is grootste partij in Kamer en peilingen.

Ik heb de indruk dat de DAB verkoop niet echt goed loopt, want niemand snapt waarom hij zon ding moet kopen, ik ken alleen radiofreaks die een DAB doos hebben, verder niemand.

Geplaatst

Vergelijken met andere landen is koeien met paarden vergelijken.

DAB is in Zwitserland en Noorwegen een succes vanwege bergachtig gebied waar FM distributie moeilijk en urr is, dus slecht.

Voor Duitsland komt daarbij dat commerciele omroepen daar niet landelijk op FM kunnen zenden, maar dat wel mogen op DAB, dus is DAB voor de luisteraar aantrekelijk.

In Noorwegen zijn ze zo gek om de FM binnenkort uit te schakelen, ach ze zijn daar steenrijk dus wat maakt het uit, en vrijheid vinden ze maar niks, je mag nergens harder dan 80, en iedereen vindt dat wel goed. De sinds mensenheugenis regerende en oppermachtige Soc Dem partij heeft er zelfs eilandjes.....

Hier is het anders:

Geen bergen,

Commerciele omroepen zijn wel landelijk op FM.

En de VVD is grootste partij in Kamer en peilingen.

Ik heb de indruk dat de DAB verkoop niet echt goed loopt, want niemand snapt waarom hij zon ding moet kopen, ik ken alleen radiofreaks die een DAB doos hebben, verder niemand.

Ruud,

Dat van die "eilandjes" vind ik een wat mindere............

Juul

Geplaatst

Ruud,

Dat van die "eilandjes" vind ik een wat mindere............

Juul

Was ook wat provocerend bedoeld, maar ik verbaas me daar nog steeds over.

Helaas had het ook aantrekkingskracht op een wel heel fout mannetje.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6686
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank vanmeenen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.