Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tja Juul, nu ik dat zo zie realiseer ik mij weer dat ik één van de 'gelukkige fans' ben die weet hoe het daar voelde.

Maar man wat was ik ziek...

Ik ben overigens net terug van een zonnige en warme wandelvakantie in de Vogezen, Frankrijk.

Please login or register to see this link.

Geplaatst

Wat is dat een prachtige foto man !  Met een drone of gewoon vanuit een boom?

Oh, ja, de foto van de Norderney is gemaakt door Oom Bull. Ik kwam een serie van deze foto's tegen in z'n "schoenendoos"

Juul

Geplaatst

Gemaakt met een extreme groothoeklens vanaf het torentje van Faudé met uitzicht op Orbey.

De foto is een klassiek voorbeeld van de toegepaste 1/3 regel die altijd mooie foto's oplevert.

Verdeel hem in gedachte in 9 gelijken vlakken en alles valt op zijn plaats...

De foto van Bull kende ik idd nog niet...

Deze is ook wel grappig, een nieuwsgierige koe met groothoek op nog geen 20cm afstand...

Geplaatst

Bij dit weer kraai ik altijd van plezier.

Paul de

Geplaatst

Mooi foto van oom Bull, Juul.

Ik schat zo windkracht 6 a 7

Die storm van nu stelt (nog) weinig voor.

Maar zal je net zien, zender 1584 stil.

Verder zoeken, zender doet het wel, geen mod, dus geen signaal aanvoer. 1332 ook weg, zelfde site.

1224 doet het wel, dus er is stream.

Blijkt de stroom te zijn uitgevalen en moet alles weer met de hand, gelukkig van afstand, te worden opgestart.

Kijken of we dat kunnen automatiseren.

Excuses aan iedereen die de 1584 tevergeefs opzocht.

Ook 1008 was even uit de lucht begrijp ik.

ruud (die windkracht 12 midden op de oceaan heeft meegemaakt, was een iets groter bootje, Statendam.

Geplaatst

Juul, dat doet mij weer terug denken aan die oude Borkum Riff, als het dan zo stormde waren die zwaartekracht wisselingen goed te horen in de muziek, het jankte dat het een lieve lust was.

Kennelijk kon de generator regeling voor het op toeren houden het niet bij houden, en dus de frequentie niet op de 50 Hz houden.

Had wel iets melangolisch vond ik.

Groet Nico.

Geplaatst

Mooie foto maar geen witte kopjes op de golven.

Dat betekend windkracht 5-6 bfr .Je weet natuurlijk niet

wat voor weer het de dagen er voor was geweest.

Er loopt een aardige deining.

Je kunt in mijn avatar zien dat wij ze ook wel eens

tegen komen. Neemt niet weg mijn respect voor de

bemanning van de Norderney die altijd bij weer en

wind zorgden dat de uitzendingen ,gewoon,door gingen.

Nogmaals respect en ik spreek uit ervaring groet Henk.

Geplaatst

De Norderney aan het "paaltjes pikken"! Mooi gefotografeerd door Oom Bull!

Als techneut kijk ik dan gelijk weer naar het schip en de masten/antenne...

Lijkt de 192 antenne? Maar al wel de uitlaten van de aggregaten in de laatste configuratie.  Foto komt dan vermoedelijk uit de periode 1971- oktober 1972, dus voor de zenderwisseling. Maar toen, in 72,  zat Oom Bull volgens mij tussen 4 muren?  Dan komt de foto dus, uitgaande van mijn logica, uit 1971?

Of is het toch de 538 antenne? Dan is de foto uit eind '72 of begin '73, gezien het ontbreken van de schermplaten rond de doorvoerisolator? In april '73 zaten die er al op.

Geplaatst

De Norderney aan het "paaltjes pikken"! Mooi gefotografeerd door Oom Bull!

Als techneut kijk ik dan gelijk weer naar het schip en de masten/antenne...

Lijkt de 192 antenne? Maar al wel de uitlaten van de aggregaten in de laatste configuratie.  Foto komt dan vermoedelijk uit de periode 1971- oktober 1972, dus voor de zenderwisseling. Maar toen, in 72,  zat Oom Bull volgens mij tussen 4 muren?  Dan komt de foto dus, uitgaande van mijn logica, uit 1971?

Of is het toch de 538 antenne? Dan is de foto uit eind '72 of begin '73, gezien het ontbreken van de schermplaten rond de doorvoerisolator? In april '73 zaten die er al op.

Ik zou het niet weten Rob.

Ze zaten in een boekje dat ik vond in de nalatenschap van oom Bull.  Het zijn er een stuk of 10.

Geplaatst

Die indruk heb ik ook, Ruud. Hoewel de opbouw vrij breed lijkt, wat weer op 538 duidt..

Ik dat laatste geval ben ik zeker van de genoemde period, vanwege het ontbreken van de afscherming.

Als het inderdaad de 192 antenne is, dan is de foto op zeker van ná de beroemde kleurenposter foto (wanneer werd die eigenlijk geschoten?), gezien de uitlaten, en mogelijk van voor de periode dat Oom Bull slechts een klein kamertje, een typemachine en veel vrienden had...

In juni '72 kwam Oom Bull weer vrij, dacht ik. En dus kan de foto ook nog in de zomer van dat jaar genomen zijn!. 

Belangrijk? Nee....  Het is een afwijking van mij..  Ik wil dat dan gewoon zo exact mogelijk weten... :shy:

Geplaatst

Als ik de foto bekijk, en de lengte van de "houtjes" aan de einden en in het midden met de 538 en de 192 antenne vergelijk, dan kom ik ook op de 538, Juul.

Je kunt de foto(s?) dan met een gerust hart dateren in de periode tussen oktober 1972 en april 1973.

Wanneer je kunt achterhalen wanneer die beplating rond de doorvoerisolatie geplaatst werd, kun je het nog wat strakker zetten!

Geplaatst

Mooie foto juul    :shy:

Weer eens een andere kijk op de oude dame 

Dus dit was de tegenstelling van een ( geil ) zeetje ?   :dodgy:  

was hier ook een benaming voor ?    :s

Geplaatst

Als ik de foto bekijk, en de lengte van de "houtjes" aan de einden en in het midden met de 538 en de 192 antenne vergelijk, dan kom ik ook op de 538, Juul.

Je kunt de foto(s?) dan met een gerust hart dateren in de periode tussen oktober 1972 en april 1973.

Wanneer je kunt achterhalen wanneer die beplating rond de doorvoerisolatie geplaatst werd, kun je het nog wat strakker zetten!

Wat ik op de foto ook niet zie is de gerepareerde voorste mast, was dat niet gekomen door een ongelukje met de 538 antenne?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.