Spring naar bijdragen

Waar werd dit voor gebruikt?

Featured Replies

Geplaatst
  Op 24-12-2014 om 22:35 zei Vincent:

waar dient die onderste aansluiting voor. De telefoonaansluiting er boven is ooit door mij gebruikt. Maar die onderste? 

2easzd5.jpg

11t50nt.jpg

Gokje: De vroegere draadomroep, die er was tot midden jaren 70 ?

Robin

Geplaatst
  Op 25-12-2014 om 09:06 zei Juul:

Ziet er uit als een DIN plug, maar dan?

Wij hadden thuis wel Draad Omroep maar dit weet ik niet meer.

Ja, hadden wij ook <gelukkig ook een buizenradio> maar ik herinner me deze ingang niet. Als wanddoos voor de Draad Omroep had je de in kringen bekende 4 kanalen kiezer met een nulstand tussen de 4 kanalen en een binnenste volume draaischijf, als je er aan draaide hoorde je van die harde mechanische klikken. Volgens mij was de klok rechtstreeks aangesloten op..... ja wat?

Dus niet met een omweg via die ingang op de foto. een raadsel.

Paul de Haan.

Geplaatst

Dat is een aansluiting voor de kerktelefoon. Tot voor kort ook in tulp-uitvoering in gebruik geweest bij KPN.

Schroef maar open, er moet een trafo achter zitten.

Fijne kerst, Niels

Geplaatst

Weet je ook hoe het werkte Niels. Werd er hoogfrequent een signaal op het net gezet dat je met een filter/trafo uit  kon filteren.

Juul, in Apeldoorn op de Veluwe  is nog een echte Kerkzender actief, op 87,6 FM. Zwak zendertje, zullen vandaag wel in de lucht zijn.

De andere Kerkzender is Radio Bloemendaal op 1116 AM. Die komt met 500 W een heel eind, makkelijke ontvangst hier in Utrecht. In de lucht op zon en feestdagen, dus dezer dagen ook.

Geplaatst

Zover ik weet gebruikte de PTT het extra aderpaar in de telefoonkabel.

Ik heb een keer zo'n aansluiting verwijderd bij iemand.

Geplaatst
  • Auteur

@Juul: Ik geeft toe, het christelijke geloof kom je amper nog tegen in Rotterdam, maar dat was 40 jaar geleden toch echt anders.

@Niels: bedankt voor de opheldering. 

@Ruud: Kerkradio is meer dan wat je net opnoemt: 

Deze inhoud is verborgen
Leuke DX hobby op zondag rond de 145 MHz.
Geplaatst

Zou je eens moeten kijken of er nog prik op de lijn staat, misschien hoor je nog wel  long delayed echo's van  ds toornvliet of maasbach nog met hun preken zo oud lijkt me het wel!

Geplaatst

En anders heb ik nog wel wat tapes van een parochie uit Amersfoort... Kan ik zo ff digitaliseren voor je.. :angel:

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.