Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik luister op dit moment naar Goud van Out met Thimon Schellevis op Veronica 192 met vandaag zeer goede muziek.

Hoogste tijd om Thimon even een Pluim te geven voor zijn wekelijkse uitzending.

Groet Henk.

• 2 weeks later...
Geplaatst

In de zeezenderperiode heette het 'Goud van Out' met een T, vanwege de presentator natuurlijk. Het was een woordspeling op 'gouwe ouwe', maar die t was heel bewust gekozen; die zie je terug in de oude programma-overzichten. Het lijkt me niet meer dan logisch dat het op 192radio (een internetstation dat geinspireerd is op die periode) ook zo heet.

Pas in de tijd van de VOO werd het omgedoopt tot Goud van Oud.

213hysz.jpg

Geplaatst

Het lijkt me niet meer dan logisch dat het op 192radio (een internetstation dat geinspireerd is op die periode) ook zo heet.

Al weer een tijdje geleden (2001-2004) hadden we Radio 192 op de middengolf via 1332 KHz (een radiostation geïnspireerd op de zeezender/Veronica

periode).

Thimon Schellevis was daar ook werkzaam en presenteerde er in de avond het programma Goud van Oud.

Met een D dus.

Robin

Geplaatst

Hoe dan ook vrienden,

Voor ons als "Veronicanen" is het zo duidelijk als wat, het is "Goud van Out" met een "T".

Wel grappig dat hele volksstammen geen idee hebben dat het iets met Rob Out te maken heeft...........

En elke keer als ik ergens op straat langs een billboard rijd met daarop "Goud van Oud' festival zegt mijn vrouw ;"Je houd je mond hé?"

Het programma schema van 1970.

2q1xuuh.jpg

Geplaatst

Waarom Goud van Out op het schip Goud van Out heette, weet ik uiteraard, Rob Veld.

De allereerste keer dat Goud van Out als vast programma niet meer door Rob Out werd gepresenteerd, was toen het op 5 december 1985 terugkeerde op Radio 3 met Peter Teekamp. Vanaf toen heette het -uiteraard zou ik zeggen- Goud van Oud met een D.
Daarna (en wellicht zelfs daardoor) zijn die volksstammen van Juul ontstaan. Timon zorgt nu voor verwarring door een sinds 1985 ingeburgerde term ( 'goud van oud-muziek' is voor 'de massa' een soort synoniem geworden voor gouwe ouwen) verkeerd te gaan gebruiken, door in een programma te verwijzen naar Rob Out. Je zou hooguit met een beetje goeie wil kunnen zeggen dat hij 'Goud' draait uit de periode dat Veronica 'van Out' was. Maar dan zou hij alleen muziek uit 1970-1974 moeten draaien. Of op zijn best uit de tijd dat Goud van Out bestond, 1968-1974 dus.

Overigens kan Rob Stenders niet genoeg worden geprezen om zijn creativiteit met programmatitels: op KX Radio heeft hij een uitzending die Rob Oud heet! En daar is echt geen speld tussen te krijgen.

Edwin

Geplaatst

. Timon zorgt nu voor verwarring door een sinds 1985 ingeburgerde term ( 'goud van oud-muziek' is voor 'de massa' een soort synoniem geworden voor gouwe ouwen) verkeerd te gaan gebruiken, door in een programma te verwijzen naar Rob Out.

Hoezo is dat 'verkeerd'?  192radio is niet voor de massa, maar voor de luisteraars die op zoek zijn naar het geluid van het oorspronkelijke Radio Veronica, van voor 31-8-1974. Bij hen is geen verwarring mogelijk.

Paul

Geplaatst

Of het nu Goud van Oud of Goud van Out heet hoor ik niet aan de uitspraak, dus voor mij geen verwarring. Ik snap de commotie om de D of de T ook niet. Het gaat toch uiteindelijk om de muziek die in het programma gedraaid wordt?? 

En als iemand daar dan wel een probleem mee heeft, luister dan gewoon naar Goud van Oud.

Rob V.

Geplaatst

Ik merk slechts op dat Timon (die wat mij betreft al sinds RTL Radio boven alle twijfel verheven is) een opmerkelijke keuze heeft gemaakt door een programmatitel te kiezen die duidelijk aan de naam van een persoon was gelinkt. Een persoon die om bekende rekenen zelf geen programma's meer maakt. Ik vind het hetzelfde als Bert van der Laan zijn programma ineens de Lexjo gaat noemen.  

Van commotie is wat mij betreft geen sprake. Er wordt op deze site (en op die van de buren) vrijwel uitsluitend gesproken over onderwerpen die Totaal Onbelangrijk zijn. Laten we ons dat wel realiseren.
Commotie is op zijn plaats bij het leenstelsel of Charlie Hebdo.

Edwin

Geplaatst

Het is ook allemaal niet zo belangrijk. Ik hou nu verder maar mijn Mondt... :cool:

Ik zeg ook niets Paul, voor je het weet heb je tegenwoordig een "hengst" je hoofd, lig je op de grond en dan staat er een "haag" van mensen om je heen die om je weer bij zinnen te krijgen vragen of je een "Tom Collins" te drinken wil waar voor je bedankt want teveel van dat spul brengt je in de "goot" en dat wil je niet als man die graag "int veld" rondloopt.

Paul de Haan.

Geplaatst

Ik merk slechts op dat Timon (die wat mij betreft al sinds RTL Radio boven alle twijfel verheven is) een opmerkelijke keuze heeft gemaakt door een programmatitel te kiezen die duidelijk aan de naam van een persoon was gelinkt. Een persoon die om bekende rekenen zelf geen programma's meer maakt. Ik vind het hetzelfde als Bert van der Laan zijn programma ineens de Lexjo gaat noemen.  

Van commotie is wat mij betreft geen sprake. Er wordt op deze site (en op die van de buren) vrijwel uitsluitend gesproken over onderwerpen die Totaal Onbelangrijk zijn. Laten we ons dat wel realiseren.

Commotie is op zijn plaats bij het leenstelsel of Charlie Hebdo.

Edwin

En wat te denken aan de zorg voor de ouderen?

Die kunnen niet meer voor zichzelf zorgen vaak, de studenten hebben nog een heel leven voor zich.

Maar ja, Edwin, dat merk je nog wel.

Voor je het weet is het 15 maart...........

Geplaatst

Juul: "Maar ja, dat merk je nog wel..."

Moet ik dit lezen als een sneer van een pensionado richting iemand die nog niet zover is in levensjaren en niets zou weten over bijvoorbeeld de zorg voor ouderen?
Dan weet je erg veel over mijn levensloop tot nu toe. Benieuwd wie je dat allemaal heeft verteld.

Maar hopelijk zie ik dingen die niet zo zijn bedoeld.

Misschien moeten we het op dit forum alleen maar feiten over radioprogramma's  uitwisselen en vooral geen meningen geven over onlogische programmatitels? Laat staan over maatschappelijke onderwerpen. Wel saai.

Overigens heb ik in mijn bijdragen hierboven niemand persoonlijk willen grieven of aanvallen. Hopelijk is ook niemand het omgekeerde van plan (geweest). Een zakelijke discussie over een flauwekulonderwerp, meer is het niet. Daar is zo'n forum volgens mij (mede) voor.

Edwin

Geplaatst

Hoi Edwin,

Nee het is niet bedoeld als "sneer'.

Ik bedoel gewoon, dat als je wat jonger bent dan ben je vaak met dat soort zaken niet zo bezig. Maar later als de tijd komt, wel.

Zo was ik met m'n pensioen niet zo bezig tot m'n 45e maar daarna begon ik me daar wel in te verdiepen. Gelukkig bouw je na die tijd het meest op. Althans in mijn periode wel. Nu weet ik het effe niet.

Ik ga vanmiddag weer mantelzorgen bij m'n bejaarde schoonouders van over de 80. Weer alle brieven die instanties sturen  "duiden en uitleggen". Want soms zijn die mensen helemaal in paniek omdat de boodschappen van de overheid volstrekt onduidelijk zijn.

En de zorg is de laatste jaren heel zorgvuldig uitgekleed. En de mensen  trouwens ook.

En inderdaad, veel zaken waar wij het op fora over hebben zijn helemaal niet van belang anders dan soms "leuk'.

Veel downloaden doe ik ook niet meer, wat moet ik met al die zooi?

Rob Out ( met een "T" ) zou zeggen;"Ik heb er de tijd niet meer voor......."

Volgende maand ben ik al weer een jaar ouder, de 70 nadert.

Ik vind het best zo.

Inzake Veronica heb ik m'n ei gelegd en dat staat als geschiedenis op Internet.

Zoals het nu staat is Beeld en Geluid niet geïnteresseerd. Veronica, piraat hé?

Geplaatst

Hoi Juul even een reactie op het stukje over Beeld en Geluid.

Zij moeten zich schamen omdat het zeezender tijdperk zo,n belangrijke plaats

inneemt in de radio geschiedenis. Als je de geschiedenis wilt vertellen

vertel dan de hele geschiedenis. Als je kijkt hoeveel dj,s ,die later aan

land hun kunsten vertoonden is echt geen toeval anders waren ze nooit

op die plaatsen gekomen. Zij waren gewoon de vakmensen ,en nog, op dat moment.

En als je kijkt naar de ontwikkeling van de radio op dit moment is dat nogsteeds zichtbaar denk aan Sky ,538, en al die anderen die uiteindelijk hun

roets in het zeezender tijdperk hebben liggen.Mensen van Beeld en Geluid

voeg het belangrijke ontbrekende stuk zeezender geschiedenis toe aan jullie

radiogeschiedenis anders is het niet compleet en dat is slordig. Als dit ,ik denk het wel,

zo is dan noem ik het geschieds vervalsing of te wel struisvogel politiek.

Steek je kop in het zand en je hebt het nooit geweten.

Juul dit wou ik even kwijt ik ben blij dat jij de Veronica historie zo

uitgebreid op papier hebt gezet zo dat niemand hier nog omheen kan.

Ook de zwarte bladzijden zijn hier besproken zoals het hoort de gehele geschiedenis

Juul dank hier voor groet van Schiermonnikoog Henk.

Geplaatst

Hoi Edwin,

Nee het is niet bedoeld als "sneer'.

Ik bedoel gewoon, dat als je wat jonger bent dan ben je vaak met dat soort zaken niet zo bezig. Maar later als de tijd komt, wel.

Zo was ik met m'n pensioen niet zo bezig tot m'n 45e maar daarna begon ik me daar wel in te verdiepen. Gelukkig bouw je na die tijd het meest op. Althans in mijn periode wel. Nu weet ik het effe niet.

Ik ga vanmiddag weer mantelzorgen bij m'n bejaarde schoonouders van over de 80. Weer alle brieven die instanties sturen  "duiden en uitleggen". Want soms zijn die mensen helemaal in paniek omdat de boodschappen van de overheid volstrekt onduidelijk zijn.

En de zorg is de laatste jaren heel zorgvuldig uitgekleed. En de mensen  trouwens ook.

En inderdaad, veel zaken waar wij het op fora over hebben zijn helemaal niet van belang anders dan soms "leuk'.

Veel downloaden doe ik ook niet meer, wat moet ik met al die zooi?

Rob Out ( met een "T" ) zou zeggen;"Ik heb er de tijd niet meer voor......."

Volgende maand ben ik al weer een jaar ouder, de 70 nadert.

Ik vind het best zo.

Inzake Veronica heb ik m'n ei gelegd en dat staat als geschiedenis op Internet.

Zoals het nu staat is Beeld en Geluid niet geïnteresseerd. Veronica, piraat hé?

Blij dat ik toch even gereageerd heb, en jij terug. Zijn eventuele misverstanden weer uit de weg, kunnen we opgeruimd het weekend in.

Hoewel zelf 'pas' 47 heb ik die mantelzorg bij mijn eigen ouders inmiddels helaas achter de rug. Schoonouders (ook 70) zijn gelukkig nog niet aan mantelzorg toe. Maar ook dat zal gaan komen.

Ondanks alle zin en onzin die er soms wordt gedebiteerd blijft ik blij met de radiofora en de uitwisseling van oude 'tapes'. Tegenwoordig zoek ik vooral nog H3, simpelweg omdat die meer verschillende programma's hadden dan de zeezenders vanwege hun verticale programmering.

Dat er bij mij ooit een verzadiging zou optreden wat betreft Radio Veronica had ik vijftien jaar geleden nooit kunnen denken. Maar sinds ik in augustus '99 op 1224 voor het eerst een heel uur Tom Collins Show uit 1971 hoorde is er heel veel gebeurd, dankzijmensen als Chris, Harm en Vincent. Zoveel dat ik nu vaak denk: hé weer een Collins Show, laat maar een keer zitten. Het is wel leuk om in de auto nog steeds te worden verrast met mp3's die je 10 jaar geleden hebt gedownload van  Klaas Vaak of Lex Harding met uitzendingen die je nu voor het eerst hoort. En het kost allemaal geen cent meer. Maar het bijzondere is er helaas wel een beetje van af. Ooit bewaarde ik ook Jukeboxen en MTUW's..., zelfs nonstop-uren

Ik ben blij dat er nog een harde kern is die zich hard blijft maken voor het behoud van 'al die zooi'. Maar ik vraag me serieus af wat mijn kinderen doen als ik er niet meer ben. Gaat die wand met LP's naar de kliko of de kringloop En die cd'tjes met oude radio? Ik vrees dat ze er niemand voor vinden. Dus doe ik het allemaal maar voor mezelf onder het motto 'na ons de zondvloed'.

Een heel fijn weekend, rust eens lekker uit.

Edwin

Geplaatst

Juul,

Sorry hoor, maar de administatie voor m'n schoonouders verzorgen kan ik toch echt geen "Mantelzorgen" noemen. Ik doe het al 30 jaar met heel veel liefde en hoop het nog 30 jaat te doen. (Dan zijn ze wel 120).

Gr.thijs

Geplaatst

Juul,

Sorry hoor, maar de administatie voor m'n schoonouders verzorgen kan ik toch echt geen "Mantelzorgen" noemen. Ik doe het al 30 jaar met heel veel liefde en hoop het nog 30 jaat te doen. (Dan zijn ze wel 120).

Gr.thijs

Dag Thijs,

Mooi dat jij dat doet.

Ik gaf maar een voorbeeld.

Wat te denken van;

1. mee gaan naar het ziekenhuis naar de oncoloog etc. Afspraken maken met doktoren en enz.

2. de tuin doen

3. alle brieven "vertalen en duiden"  omdat sommige zaken niet meer doordingen...

4. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.