Geplaatst 7 februari 201510 jr. De Offshore Radio Weekend Video is er dit keer een over de Veronica reünie in 1999. Ook deze keer weer met dank aan Martin van der Ven voor het beschikbaar stellen. Rond 31 augustus 1999 werd de “25 jaar na sluiting Reünie†gehouden bij hotel Lapershoek in Hilversum. Hieraan werd veel aandacht besteed op de vaderlandse tv-zenders. Allereerst een interview van Mart Smeets en Maartje van Weegen, met Willem van Kooten, Tineke en Ad Bouman. Dit komt uit het Late Night programma M2 wat dat jaar een aantal weken op de vrijdagavond werd uitgezonden, vanuit studio Heideheuvel in Hilversum. Daarna Henny Stoel met een bericht uit het NOS journaal over de reünie en tot slot Jeroen Latijnhouwers met een item uit het RTL-nieuws over deze radioweek. Op de beelden natuurlijk de bekende Veronicanen, maar ook mensen die wat minder vaak in beeld komen zoals Oom Bull en onze Juul. A Radio Veronica Reunion held at the end of August in 1999, which brought a lot media coverage on Dutch national TV-stations such as NED 2 and RTL.
Geplaatst 8 februari 201510 jr. Auteur Bob Bootsma heeft die dagen ook nog wat foto's gemaakt. Deze hebben we al eerder geplaatst maar met een oude link. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 11 februari 201510 jr. Toch blijft men maar ijzerenheinig door drammen over piratenstation... ik snap het niet hoor, wat Veronica deed was tot 31-08-1974 volkomen legaal, behalve dan officieel het gebruik van de frequentie misschien. Maar ja, dat deed radio Vaticaan ook (maar die deden wel meer dingen die het daglicht niet konden verdagen destijds, nazi's naar Brazilië smokkelen, pedo's achter het altaar....) .Overigens Alex, genoten van je video.
Geplaatst 11 februari 201510 jr. Auteur Ach ja, maar om je er druk over te maken? Het beestje moet een naam hebben. Vraag aan een Fries waar hij woont en hij zegt Friesland. Vraag dezelfde Fries in Amerika waar hij woont en hij zegt 9 van de 10 keer Holland, iets wat hij 'thuis' nooit zou zeggen en wat ook feitelijk gezien niet klopt, maar men weet wel waar hij vandaan komt. (dat hopen we althans) Het is wel een normaal gebezigd taalgebruik, net als alle zendschepen piratenzenders noemen. Zie het gewoon als een geuzennaam.
Geplaatst 11 februari 201510 jr. Zo werd het ook door de toenmalige medewerkers gezien, dacht ik. Een Geuzennaam! Al vonden ze het ook geweldig toen het gebruik van het woord "piraat" tijdens de hoorzitting veroordeeld werd!
Geplaatst 11 februari 201510 jr. Zo staat het al sinds jaar en dag in Van Dale's Groot Woordenboek der Nederlandse Taal. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom ik daar geen enkel probleem mee heb.
Geplaatst 20 februari 201510 jr. Auteur In de archiefdozen van Martin en Hans kwam ik ook dit item uit het NOS journaal over deze reünie nog tegen. Hierin ook Bull Verweij die later vandaag ook nog in een video-interview terug te zien is.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.