Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bob Bootsma heeft die dagen ook nog wat foto's gemaakt. Deze hebben we al eerder geplaatst maar met een oude link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Geplaatst

Toch blijft men maar ijzerenheinig door drammen over piratenstation...  ik snap het niet hoor, wat Veronica deed was tot 31-08-1974 volkomen legaal, behalve dan officieel het gebruik van de frequentie misschien. Maar ja, dat deed radio Vaticaan ook (maar die deden wel meer dingen die het daglicht niet konden verdagen destijds, nazi's naar Brazilië smokkelen, pedo's achter het altaar....) .Overigens Alex, genoten van je video.

Geplaatst

Ach ja, maar om je er druk over te maken? Het beestje moet een naam hebben. Vraag aan een Fries waar hij woont en hij zegt Friesland. Vraag dezelfde Fries in Amerika waar hij woont en hij zegt 9 van de 10 keer Holland, iets wat hij 'thuis' nooit zou zeggen en wat ook feitelijk gezien niet klopt, maar men weet wel waar hij vandaan komt. (dat hopen we althans) Het is wel een normaal gebezigd taalgebruik, net als alle zendschepen piratenzenders noemen. Zie het gewoon als een geuzennaam.

Geplaatst

Zo werd het ook door de toenmalige medewerkers gezien, dacht ik. Een Geuzennaam!

Al vonden ze het ook geweldig toen het gebruik van het woord "piraat" tijdens de hoorzitting veroordeeld werd! :D

Geplaatst

24c8e3r.jpg

Zo staat het al sinds jaar en dag in Van Dale's Groot Woordenboek der Nederlandse Taal. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom ik daar geen enkel probleem mee heb.

• 2 weeks later...
Geplaatst

In de archiefdozen van Martin en Hans kwam ik ook dit item uit het NOS journaal over deze reünie nog tegen. Hierin ook Bull Verweij die later vandaag ook nog in een video-interview terug te zien is.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6698
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Top 40
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.