Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

1 September 2015, the day after .................?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

41 jaar na dato krijgt de datum 31 Augustus (waar ken ik die datum van?) er een nieuwe dimensie bij. De datum dat de uitzendingen van NPO Radio 5 middels de Middengolf gestaakt worden. Ik vraag me af of 1 September 2015 een nieuwe "day after" wordt voor de luisteraars van NPO Radio 5.

Met credits aan Paul de Haan die me wakker maakte!

Rob V.

Geplaatst

Tja, dan kunnen de transistorradios in het vet worden gezet. Diep ongelukkige oldtimers die vertwijfeld op 402 meter middengolf aan het zoeken zijn waar Henk Mouwe is gebleven.

Kleinkinderen van 3 jaar die opa en oma leren omgaan met DAB+ radio's, die ze vervolgens mee nemen in hun DAFJE als ze een eindje gaan rijden, antenne natuurlijk uit het raam steken.

Op de SOOS  en bejaarden gym is het onderwerp van gesprek.

Paul de Haan.

Geplaatst

Ik luister op de middengolf nog steeds naar BBC Radio Kent , Smooth Radio 603 khz , en op de Lange Golf BBC Radio 4 . dus die radio 

doet nog steeds zijn werk .

Wim,

Handig als je dan ook nog even laat weten waar je dan luistert. Ik bedoel woonplaats.

Geplaatst

Uit ervaring weet ik dat 774 en 603 in Zeeuws Vlaanderen en op Walchreren probleemloos zijn te ontvangen.  Hier in het Groningse uiteraard niet zonder loopantenne en dan alleen opDX kwaliteit.

De 1500 meter langegolf was hier vroeger loeihard<60s - 90s> , tegenwoordig matig te noemen. Binnenhuis is 1602 nauwelijks te ontvangen , in de tuin redelijk. Omgeving Schildmeer dus.

Sinds een half jaar heb ik mijn "transistorradio's" oipgeborgen. Alles nu via WIFI/DAB+ ontvanger waar ik alleen WIFI van gebruik.

Paul de Haan.

Geplaatst

Middengolf-freaks buiten beschouwing gelaten neem ik aan dat verreweg de meeste liefhebbers thuis via de kabel naar radio 5 luisteren, in stereo op een analoge tuner. Dat aanbod blijft voorlopig nog wel bestaan. Middengolf wordt vrijwel uitsluitend nog in de auto geluisterd.

Het zal interessant zijn om te zien in hoeverre de luistercijfers na 1 september teruglopen. Mijn gok is dat het wel mee zal vallen.

Hoe dan ook, voor een blijvende ontvangst van radio 5 ben je thuis niet perse van een dab-radio afhankelijk. Mijn oude vader luistert thuis al tientallen jaren naar de radio via een kabelaansluiting.

Paul

Geplaatst

Wel Juul , ik woon in Zwijndrecht , de omgeving van Rotterdam dus. Lange Golf is heel goed , en inderdaad de 603 en 774 ook. Soms luister ik 729 

waar BBC Radio Essex zit .Die is minder.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6673
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Wim Roelfsema
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.