Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste forumleden van dit Internet Radiocafe, 

Ik zit alweer een tijdje op dit forum maar kom tot de ontdekking dat ik me hier nog niet netjes heb voorgesteld. Sorry ! Bij deze een korte introductie over mezelf  ;)

Ik ben Richard uit Zoetermeer en ben geboren in het jaar 1971. Ik heb dus jammergenoeg het zeezendertijdperk moeten missen maar groeide wel op met de vele landpiraten op FM. 

De antenne op het dak van mijn ouderlijke huis werd steeds groter en 'de sport' was destijds om zenders van zo ver mogelijk weg te ontvangen op m'n tuner. Dit resulteerde in een collectie van airchecks van ieder denkbaar station in die tijd op honderden cassettebandjes. Met name de vormgeving van een zender, de jinglepakketten en reclameblokken boeide me enorm. Maar dan komt er zo'n periode in je leven dat je hobby op een lager pitje komt te staan. Meer tijd voor vriendinnen en het regelmatig verblijven op andere plekken. Na tientallen verhuizingen kom je dan tot je grote schrik tot de ontdekking dat je collectie aan mooi radiomateriaal verdwenen is. Grote kans dat het destijds bij het grofvuil is gezet, net als mijn platencollectie trouwens :@  :@  :@  Vijf jaar geleden kreeg ik van een maat van me een verzoek of ik in het bezit was van oude jingles. Hierdoor ben ik gaan zoeken op het internet en op verschillende forums terecht gekomen. Fantastisch om te zien dat er veel radioliefhebbers zijn zo nu en dan bestanden plaatsen met oud materiaal. Ik ben ook met aardig wat verzamelaars in contact gekomen en zo doende weer een kleine collectie aan jeugdsentiment opgebouwd. Airchecks, jingles, pakketten en reclamespots, zolang het maar uit Nederland en mijn favoriete periode 1980 - 1990 komt. Ik zal ook eens een begin gaan maken met het plaatsen van radiomateriaal op dit forum. Wel zo netjes om ook te uploaden inplaats van enkel downloaden.

Groet, Richard     

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6694
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Yoni
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.