Geplaatst 6 juni 20159 jr. Recent kregen we een grote "bananendoos" vol met prachtig archief materiaal. Het komt van één van de zonen van oom Bull. Dat wordt weer een hoop scanwerk.........
Geplaatst 6 juni 20159 jr. Auteur Zitten prachtige dingen bij. Memo's, foto's en zelfs bouwtekeningen en verdere gegevens van de Borkum Riff ( de Veronica). Ook een aantal VOO zaken. En dingen ( papieren ) die iets te maken hebben met Mi Amigo. En die, VOO en Mi Amigo, hebben niet mijn "warme belangstelling"......hi
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Auteur Op 7-6-2015 om 09:29 zei Peter Vrakking: Jammer dat Radio Mi Amigo niet je belangstelling heeft. Waarom? Voetballen heeft ook niet mijn belangstelling. En archiveren is kijken wat relevant is voor je archief. En ons archief behelst Radio Veronica de zeezender...... Op 7-6-2015 om 09:29 zei Peter Vrakking:
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Auteur Op 6-6-2015 om 20:26 zei Harm ten Brink: Voor wat de VOO betreft weet je me te vinden... De VOO documenten gaan natuurlijk eerst naar Ad, die heeft bij VOO gewerkt.........Wat hij er mee doet moet hij weten.
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Auteur Ik ben nu aan het uitzoeken. Memo's, scheepspapieren, briefpapier VOO, memo papier VOO, interne corr. (Veronica cv ), foto's aan boord genomen. Etc. En veel "gedoe" over Out en Lex bij de VOO. Beide weg bij de VOO. En uitspraak-vonnis rechter over B-status.... Verslagen 1ste kamer over commerciele TV 1961-1962.......... NOS jaar verslagen waar e.e.a over Veronica (zeezender ) stond. Waarom dat allemaal bij oom Bull was ?..."geen idee" Een kijkje in m'n garage....
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Leuk Juul, zo'n geel matje heb ik trouwens ook. Ik ben geïnteresseerd in de inhoud, daarmee zeg ik niet dat ik het wil hebben.
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Auteur Ja, geel matje, voor de knie hé? En zie daar, de oprichtingsakte van "de Vrienden" in 1962. © Stichting Norderney
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Op 7-6-2015 om 12:45 zei Juul: Ja, geel matje, voor de knie hé? Mijn knie-matje is blauw. Heb hem kort geladen nog gebruikt voor het leggen van een laminaat-vloertje. De knietjes worden wat brozer op deze leeftijd. gr.thijs
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Auteur Hier een ad van RNI, ik heb geen idee welke datum er bij hoort. Ik denk vlak voor de "herstart" ? Inderdaad Thijs, de knietjes zijn wat brozer".
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Dat ziet er uit als een 'goudmijntje'. Mooi dat dit spul allemaal bewaard is gebleven. Leuke aanvulling voor het archief van Stichting Norderney. Grt, Peter
Geplaatst 7 juni 20159 jr. Juul, Schitterend hoe ze de freq. van RNI ('s avonds) bekend wilden maken: (etwas neben Radio Luxemburg)! Groet, HA
Geplaatst 9 juni 20159 jr. ik ben echt benieuwd wat er allemaal te voorschijnt komt , zal wel degelijk leuk zijn en leuke dingen opleveren welke weer een aanvulling kunnen zijn voor de huidige wetenschap van de stichting , zeker ook een hoop nieuws wat we nog niet wisten , het bekende tipje van de sluier . ha ha juul een hoop werk ,, we zijn benieuwd . sterkte !
Geplaatst 9 juni 20159 jr. Op 7-6-2015 om 13:20 zei Juul: Ik denk vlak voor de "herstart" ? Net er na. Robin
Geplaatst 10 juni 20159 jr. Maar alle zaken die niet jouw warme belangstelling hebben bewaar je toch wel hoop ik. Of dat het ergens heen gaat waar 'die warme belangstelling' er wel voor is HI.
Geplaatst 10 juni 20159 jr. Auteur alex, Ik bewaar het wel maar ik archiveer het niet. Er zitten wat "grote" ( formaat) artikelen bij waarvan ik niet weet of ze er al zijn. Jij hebt veel gescand toen. Maar weggooien doe ik nog even niet.
Geplaatst 20 juni 20159 jr. Auteur Een folder mbt de Veronica 6 transistor radio vond ik nog in "de doos".
Geplaatst 20 juni 20159 jr. Leuk hoor Juul. Uit de tijd dat je alleen je bank relatie opgaf, zonder rekeningnummer, laat staan IBAN.
Geplaatst 20 juni 20159 jr. Auteur Nog een mooie foto uit een hele serie, de VVD was op bezoek. ( het heeft niks geholpen maar ok). Hier zien we VVD-er Henk Vonhoff in de studio bij Klaas Vaak - Tom Mulder in 1970. Vonhoff was ook degene die de Veronica directie inseinde dat RNI beter kon stoppen met uitzenden. En dat gebeurde in september 1970 zoals we weten. Toen geloofden we bij Veronica nog in de politiek en sinds die tijd merk ik bij alle collega's dat het nog steeds zo hoog zit... Zoals Lex nu nog zegt ;"we zijn verneukt door de politiek'.... foto: © Stichting Norderney - Chris Verweij
Geplaatst 21 juni 20159 jr. Auteur En in juni 1966 werd er een diesel aggregaat besteld. Hier de eerste pagina van de offerte. ©Stichting Norderney
Geplaatst 21 juni 20159 jr. Welja, u met een hoofdletter, het kon niet op in die tijd... Wat was het prijskaartje, Juul?
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.