Geplaatst 11 juni 20159 jr. Voormalig Veronica-presentator en zanger Gerard de Vries is donderdag op 81-jarige leeftijd overleden. De Giddy Up Go-zanger is vooral bekend om zijn parlando-muziek waarmee hij in de jaren zestig van de vorige eeuw grote hits scoorde. Naast zanger was De Vries ook diskjockey en presenteerde hij bij radio Veronica'Kookpunt' en westernprogramma "Nashville Tennessee' onder het pseudoniem 'Cowboy Gerard'. http://www.telegraaf.nl/prive/24147235/___Cowboy__Gerard_overleden__.html
Geplaatst 11 juni 20159 jr. Plus, Gerard heeft ook nog een tijdje bij de TROS gewerkt. Dit is wat ik even zo snel kon vinden uit zijn Veronica tijd:
Geplaatst 12 juni 20159 jr. Gerard was de eerste met wie ik officieel moest opnemen toen ik in dienst kwam. Op 29 november 1967. Ik had vroege dienst, om 08.00 uur, en was er op tijd en Gerard ook. Maar we konden de studio niet in. Dus gingen we "achterom", via Universum in de Hilversumse Herenstraat. De deur tussen Universum en de studio was nl. altijd open. Gerard had z'n spullen altijd goed voor elkaar, sigaretten en aansteker lagen altijd keurig op een rijtje op tafel, de platen op een stapel en in volgorde. En hij zette altijd koffie om 08.00 uur. Gerard had "een vriend", dat was Leo, maar hij deed daar in het begin wat geheimzinnig over, we spreken 1967........Maar gelukkig hadden we daar in Hilversum geen problemen mee. Leo is later overleden en Gerard had het daar terecht moeilijk mee. Gerard is na wat verschil van inzicht naar de TROS gegaan en is daar tot z'n vervroegde uittreding blijven werken. Ik denk met plezier terug aan de samenwerking. De laatste jaren ging het al niet zo best meer en nu is ie overleden op 81 jarige leeftijd.
Geplaatst 12 juni 20159 jr. Sterkte voor de Familie en vele Radio Veronica collega,s van toen ....R.I.P.
Geplaatst 12 juni 20159 jr. Tot het voorjaar van 1971 een vertrouwde stem op de 192. En die soldaat, dat was hij...
Geplaatst 12 juni 20159 jr. En hier een reklame voor het Dumppaleis uit 1966 met Gerard en Tineke. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico.
Geplaatst 12 juni 20159 jr. Één van zijn mooiste platen vind ik nog altijd "De kinderen zijn niet schuldig", een nummer met een boodschap. Mijn medeleven gaat uit naar de Familie en vrienden. Rob V.
Geplaatst 12 juni 20159 jr. Hier een mooi overzicht van zijn loopbaan als presentator en "cowboy" door ex Veronica collega Harry Knipschild. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 4 augustus 20159 jr. Vandaag in de volkskrant een postuum stuk over Gerard de Vries. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Toen ik het las dacht ik dit is bijna het hele stuk dat Harry Knipschild op zijn web side heeft staan, een gevalletje van makkelijke journalistiek lijkt mij. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Groet Nico.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.