Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

sinds halverwege mei knipt de NPO bij de radio uitzendingen het nieuws en reclame eruit. Ik vind dit eigenlijk zeer storend omdat ik vind dat dit er gewoon bij hoort. Ik heb ook al een mailtje richting 3fm gestuurd, maar de enige reactie die ik dan krijg is dat ze het zullen doorgeven. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat de NPO de uitzending gemist van de radio gewoon compleet moet laten en niet doelbewust reclame/nieuws eruit knippen.

gr niels

Geplaatst

sinds halverwege mei knipt de NPO bij de radio uitzendingen het nieuws en reclame eruit. Ik vind dit eigenlijk zeer storend omdat ik vind dat dit er gewoon bij hoort. Ik heb ook al een mailtje richting 3fm gestuurd, maar de enige reactie die ik dan krijg is dat ze het zullen doorgeven. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat de NPO de uitzending gemist van de radio gewoon compleet moet laten en niet doelbewust reclame/nieuws eruit knippen.

gr niels

Ik vind het heel goed dat ze dat doen. Als ik zelf wat opneem knip ik het er ook uit. Niets is zo storend als oud nieuws aan te moeten horen en reclame's zijn altijd storend.

gr.thijs

Geplaatst

Of je bericht aan de NPO gaat helpen betwijfel ik, maar ben het met je eens dat ik graag een heel programma hoor. Dus inclusief reclame en nieuws. Ik vind juist oude nieuwsuitzendingen, na een paar jaar, wel leuk om terug te luisteren Thijs. Mooi voor het tijdsbeeld.

Geplaatst

Ik ben altijd heel erg blij als ik in oude zeezenderprogramma's nieuwsuitzendingen aantref.

Het komt echt heel vaak voor dat door de jaren heen er typefouten worden gemaakt of door een andere reden een programma verkeerd wordt gedateerd.

Door middel van een nieuwsuitzending en een groot krantenarchief is vrijwel altijd een radioprogramma juist te dateren. kortom: de vlag gaat uit als ik een nieuwsuitzending tegenkom. (of een drive in show spot of een sureshot/lieveling/satellietschijf in combinatie met bijvoorbeeld ' een goede vrijdagmiddag' ).

Wat mij betreft dus mooi laten zitten!

Geplaatst

In historische opnamen vind ik nieuws en reclame er gewoon bij horen. Zeker voor het 'authentieke gevoel van toen'. En inderdaad voor de datering.

Maar Uitzending Gemist heeft een andere functie. De meeste gebruikers hebben gewoon iets gemist en willen dat even snel via een stream terug horen. Die zitten waarschijnlijk niet te wachten op oud nieuws en reclame.

Er is misschien nog een andere reden: reclamemakers huren zendtijd op een lineair kanaal, terwijl uitzending gemist niet lineair is, maar On Demand. Een ander medium, dus.

Uitzending Gemist op tv gaat gepaard met een klein reclameblokje vooraf (tenminste hier, via het kastje van Ziggo), maar die zendtijd wordt apart verkocht, los van de reclames op NPO1, 2 en 3.

Geplaatst

Het is niet de NPO die de uitzendingen inkort, maar dat doet 3FM blijkbaar zelf. Ik heb zelf ook wel eens een mailtje gestuurd naar de NPO omdat er een radiouitzending ontbrak (top 2000 bijv), maar die verwees mij door naar de zender (in dit voorbeeld was dat radio 2) want die stuurt de uitzending door naar de NPO.

Als je op radio 5 programma's wilt terugluisteren zitten daar nog gewoon de nieuwsberichten en reclames in.(zie link   Please login or register to see this link.   ). Geen eenheid van beleid dus bij de publieke radio.................  

Gr, Melle

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6675
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Hasmik
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.