Spring naar bijdragen

Harry Nilsson

Juul

Aanbevolen berichten

Ik ben  al sinds 1968 een absolute fan van Harry Nilsson.

Ik heb de eer gehad hem eens te kunnen ontmoeten. Dat was in onze oude Veronica studio samen met Lex Harding.

We maakten daar een interview. Helaas is het niet bewaard gebleven.

Harry klom de trap op naar studio 2, daar zaten Lex en ik, en hij  ging op z'n praatstoel zitten. Hij bleef ruim een uur en nam afscheid;"Hé, guys, see syou some other time".....waren z'n afscheidswoorden.

Dat is er helaas nooit van gekomen.

Vandaag ontdekte ik op YouTube deze aardige video waarin je kunt zien hoe ze in het archief van Sony, Sony, hij zat toch op RCA ?, ach zo gaat dat tegenwoordig met al die bedrijven, ze verkopen alles.

De eerste video legt de Sony meneer uit hoe dat gaat met het opnieuw uitbrengen.....

Ik heb vrijwel alle lp's van Harry, behalve de box in onderstaande eerste video.

Weet iemand waar ik hem kan vinden?

Graag ivm met de forum restricties een mail naar mij.

Hopelijk zijn er nog meer Harry Nilsson fans hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een groot fan. Ik heb zijn oorspronkelijke platen tot 1974 allemaal op cd, maar niet die verzamelbox. 92 euro bij bol.com; voor de ware liefhebber toch eigenlijk geen geld voor een 17-delige reeks cd's propvol muziek. En dan heb je ook iets om mee te pronken in je platenkast.

Het zal ook ongetwijfeld de ronde doen onder illegale downloaders, maar behalve dat kun je met een abonnement op Spotify (maximaal een tientje per maand) onbeperkt luisteren naar alles wat Nilsson ooit op de plaat heeft gezet, inclusief deze 17-delige box, net als miljoenen andere tracks in alle mogelijke genres, meer dan je ooit in je leven kunt beluisteren en/of verzamelen. Maar goed, die riedel heb ik wel vaker afgestoken...

Verder is er op de podcast 'Come To The Sunshine' laatst een aflevering gewijd aan Harry Nilsson. Ik heb nog geen tijd gehad om hem te beluisteren, maar zoals altijd bij deze podcast is hij vast de moeiite waard. Je kunt hem hier (geheel en al legaal!) downloaden: Please login or register to see this link.

Mijn eerste (nog niet heel bewuste) kennismaking met de magie van Nilsson was de tekenfilm The Point, waarvoor hij de muziek en het verhaal schreef. Als elf- of twaalfjarig jongetje maakte dat ongelooflijk veel indruk op me. Tegenwoordig heb ik die film op dvd.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, dat van die coverfoto is leuk om te weten. En de enorme tuin van dat huis zie je op de hoes van All Things Must Pass, als ik het wel heb. En binnen in de klaphoes van Dark Horse.

Er staat me ook nog bij dat Harrison bij de credits van Son of Schmilsson staat vermeld als 'George Harrysong'. Nooit verlegen om een flauw grapje, die Nilsson en zijn vrienden uit die jaren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

George veranderde zijn naam vaak bij de credits i v m contractuele redenen. Hij zat bij een andere platenmaatschappij. 

Ik heb zo nu en dan contact met mijn grote held , de orkest arrangeur Paul Buckmaster. Toen ik hem vroeg naar de sessie voor dit album zei hij mij dit:

"The only other session I was on was when conducting my arrangement for woods, bass harp (Moxie) and strings at AIR studios Oxford Circus, for "Spaceman". Apart from that, however, over the course of that period, Harry and I developed a friendship."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geweldige  internetprogramma Come to the sunshine heeft pas een 2 uur durend tribute uitgezonden over hem nav zijn geboortedag 70 jaar geleden.

Please login or register to see this link.   de bovenste 2 uren van 29 juni zijn het

ik zie net dat de podcast al vermeld is :)

bewerkt door hans558
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.