Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

John Lewis stapte in de winter van 78/79 aanboord van de Mi Amigo om daar opruimwerkzaamheden te verrichten, immers in januari 79 zonk the Lady almost maar niet helemaal. Natuurlijk was dat opruimen vd rommel slechts een dekmantel om bij een eventuele herstart van Caroline 1 van de stemmen van het station te worden, deejay dus, velen gingen hem op die manier voor, er was altijd wel iets op te ruimen of te herstellen aanboord. Tot die tijd was hij  Pigfarmer geweest in Essex, zwieneboer zeggen we hier in Grunn, van alle markten thuis zou hij op de diverse zendschepen een "Jack of All Trades " worden, deejay, technicus, dieselengineer etc etc, hij maakte zich veel skills eigen. Zeezenders waar John Lewis voet aanboord zette: Caroline79/80, Caroline in the 80's, Laser en the Voice of Peace, daarnaast de Ierse piraten in de 80er jaren en vanaf de 90's commerciele radio in Zuid Oost Engeland, zeg maar Kent. Toch verloopt zijn loopbaan dan zoals die voor vele goede bekende radiomensen verliep, van grote regionale commerciele radiostations als Invicta FM naar het kleinere meer locale KFM in de buurt van Margate/Ramsgate. Daarna naar Academy FM een lotteryfunded community station op FM in de plaats Ramsgate, en nu zijn eigen sublieme Coastal Radio, ook een community lotteryfunded microlocal station, helaas nu alleen op internet. Zijn speelveld wordt dus steeds kleiner,zoals bij zovele ex zeezender jocks, zoals ook bijvoorbeeld Roger Day. En dat is jammer voor Lewis maar ook voor zijn luisteraars, immers John is een sterk communicatieve radioman die op zijn minst een FM licence voor de streek Thanet in Kent verdient. Op Coastal Radio is hij zo ongeveer de stem van het station en zijn Caroline verleden weerklinkt in de muziek. Hij doet de breakfast show en van de week nam ik een uurtje op Please login or register to see this link.

Voor John Lewis lijkt de cirkel nu in 2015 rond, ik hoop dat het hem nog vele jaren radioactief houdt, dan heb ik ook iets om s ochtends met plezier naar te luisteren,  Coastal Radio met zijn info over Deal, Dover, NorthForeland, Broadstairs, Ramsgate en Margate, ik  heb er vele vele voetstappen liggen, dus ook voor mij de een ronde cirkel.

Paul de Haan.

Geplaatst (bewerkt)

Paul

Bedankt voor de info

De vorige info ook over Johnny Lewis

Al geluisterd naar zijn stem dank zij jouw informatie naar Coastal radio en ook de andere radio

Jammer dat ik niet wist dat hij ooit ook bij Academy FM werkzaam was

ik wilde het via deze weg laten weten omdat je email adres niet meer werkt

Misschien dat ik het nooit aanpaste

Ben helaas je mail kwijt en je email adres omdat mijn computer maand-en geleden de schijf de start knop het opgaf

Files kon ik nog afhalen maar alle berichten zijn verloren, vandaar

Wat je programma betreft WMBRO doe zo voort ! Prachtig, ik luister met veel plezier.

Maar goed, nogmaals bedankt voor de info

Vriendelijke groet, Jean-Pierre

Van de Radio 19 website:

WMBRO

WMBRO is de afkorting van Wereldwijde Marine Broadcasters Radio Oldies en zit boordevol upbeat liedjes zonder dat het obscuur wordt.  Paul draait twee tot drie nummers achter elkaar, gevolgd door een korte presentatie en dan weer verder. Het motto van dat opvallende uurtje. De WMBRO-jingles omlijsten de uitzending, ze hebben een hoog zeezendergehalte.

Paul de Haan: Ik draai in het programma tracks van bijvoorbeeld Beatles, Stones, Beach Boys,  J.J. Cale, Doors,Who, Dylan, Dire Straits,  Allman Brothers, Pretenders, Chicago, maar ook Motown en upbeat 60s, 70s, 80s en oldies. 

Met hetzelfde gemak kies ik ook voor die onvergetelijke disco uit de vroege zeventiger jaren of uit de sixties.

Nummers die in the USA en het UK werden gedraaid, dus niet zozeer in de Lage Landen.

Een uur begint altijd met een forse heftige upbeat oldie uit welke sectie dan ook.

Ik heb iets met toeters, bellen, howling hounds in die eerste plaat, gewoon om het even neer te zetten.

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Geplaatst

Dank je Jean- Pierre, je kunt me natuurlijk altijd een prive bericht via dit internet radiocafe zenden.

Groet

Paul de Haan.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6646
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    thijs1998
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.