Geplaatst 16 augustus 20159 jr. De AM oscillator heb ik netjes in een kastje gebouwd, lang geleden dat ik zoiets gedaan heb. En omdat ik toch bezig was heb ik de elco's en potmeters van mijn 37 jaar oude draaitafel vervangen. Dat was wel nodig want de snelheid schoot willekeurig van snel naar langzaam en vice versa. Enfin, hij draait weer als vanouds. Gelijk maar even de modulatie verbeterd voor de oscillator. Wat een aangenaam geluid, 'singalong junk' op de middengolf klinkt als vanouds. Op de video de oude en nieuwe situatie van de condensatoren.
Geplaatst 17 augustus 20159 jr. Klinkt goed Harm, heb je ook nog een "aarde" en antenne aan die LPAM TX hangen??? Rob V.
Geplaatst 17 augustus 20159 jr. Auteur Ja mooi hè, géén gespetter! Er hangt een klein draadje aan, in dit geval de buitenmantel van een 50 ohm coax. Werkt prima binnenshuis!
Geplaatst 5 september 20159 jr. Dat ziet er mooi uit meneer Ten Brink.Dit zal de toekomst zijn denk ik voor de AM liefhebber. is dit een beetje makkelijk te bouwen voor een electronica beginner?
Geplaatst 5 september 20159 jr. Wat is dit geweldig zeg. Jammer dat ik niet technisch ben. Kon je zo iets maar kopen in de winkel.
Geplaatst 5 september 20159 jr. Dat ziet er mooi uit meneer Ten Brink.Dit zal de toekomst zijn denk ik voor de AM liefhebber. is dit een beetje makkelijk te bouwen voor een electronica beginner? Je kan hem compleet bestellen inclusief behuizing. Scheelt een soldeerbout aanzetten.
Geplaatst 5 september 20159 jr. Wat is dit geweldig zeg. Jammer dat ik niet technisch ben. Kon je zo iets maar kopen in de winkel. Effe googlen op: low power am transmitter. Staan veel van zulk soort zendertjes op en bestellen is geen probleem. Heb er ook een staan en werkt fantastisch, op welke frequentie je wilt op de am.
Geplaatst 5 september 20159 jr. Geeft zo iets geen storing bij buren ? Zoiets komt dan meteen bij me op.
Geplaatst 5 september 20159 jr. Geeft zo iets geen storing bij buren ? Zoiets komt dan meteen bij me op. Het is 100 milliwatt, nog geen buur horen klagen in de flat ;-) I.t.t. andere zenders, zit er bij deze een 12 volt voeding bij, geen enkele brom of zo. Wel apart om in huis naar de middengolf te luisteren met een "keihard signaal". Weer eens wat anders dan dab+ :-)
Geplaatst 6 september 20159 jr. Leuk zendertje, zal alleen de antenne aansluiting gaan vervangen voor een pl259 plug
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.