Geplaatst 23 augustus 20159 jr. Jongelui, Ik probeer 2 verschillende shoutcast streams uit 1 computer te laten komen. Hert probleem is dat je in Shoutcast niet kan kiezen tussen geluidskaarten, hij pakt de eerste, meestal de interne. Dus een 2e gestarte SC pakt dezelfde audio bron. Je kan Shoutcast echter ook voor WinAmp laten kiezen. Nu ben ik zover dat je WinAmp voor line in kan laten kiezen (in locatie linein:// typen), maar ook hier kan ik geen keuze voor welke geluidskaart -line in. Weet iemand raad, of is er een plugin (in input) voor WinAmp waarbij je wel kan kiezen. Voor de duidelijkheid, gaat om de invoer van WinAmp, de uitvoer kan je bij output plugin's wel kiezen (device)
Geplaatst 24 augustus 20159 jr. Moi Ruud, Even een stapje verder terug in de keten voor de beeldvorming. Klopt mijn volgende interpretatie? Je hebt twee audiosignalen die via de line-in binnenkomen op de computer waar shoutcast op staat. Op geluidskaart 1 signaal A op geluidskaart 2 signaal B. Beide signalen wil je door een aparte shoutcast laten gaan om te kunnen streamen? Een vraag die hier weer aan vooraf gaat en me zo stel: Is het een signaal uit een mengtafel/audioprocessor? Of komt het signaal rechtstreeks uit een radio-automatisering (in dat laatste geval is die analoge tussenstap wellicht overbodig)?
Geplaatst 24 augustus 20159 jr. Auteur Een signaal komt uit de radioautomaat, en kan dus direct worden opgepakt door in Shoutcast voor soundcart te kiezen. De 2e komt via een 2e geluidskaart en kan in een 2e Shoutcast opgepakt worden via bijbehorende WinAmp, als deze een andere geluidskaart kan kiezen dan default (want dan pakt hij hetzelfde signaal als het 1)
Geplaatst 27 augustus 20159 jr. Dag Ruud Heb je al eens geprobeerd voor de ene stream shoutcast te pakken en voor de andere edcast?
Geplaatst 28 augustus 20159 jr. Auteur Kan edcast dan wel kiezen uit geluidkaarten? Kan dat met Telco?
Geplaatst 28 augustus 20159 jr. Volgens mij wel (zie plaatje) Maar ik zou het voor de zekerheid eens moeten proberen hoe dit in de praktijk uit pakt. Telco zal trouwens het probleem niet zijn.
Geplaatst 29 augustus 20159 jr. Auteur Ziet er goed uit, ook de piekmeter, beter dan dat VU gedoe. Is dat free ware?
Geplaatst 29 augustus 20159 jr. Jazeker Edcast is gratis. Je kan hem bijvoorbeeld hier pakken Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Daar staat ook meteen een handleiding.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.