Spring naar bijdragen

Video Juul: Radio 3 Muziekpaviljoen tijdens de vuurwerkramp op 13 mei 2000

Featured Replies

Geplaatst

Juul Geleick: " Ik weet het nog goed, 13 mei 2000 zouden we voor het eerst weer een DVMK (DikVoorMeKaar) show doen bij de TROS. André van Duin zou nl commentaar geven op het Songfestival in het kader van DikVoorMekaar. Maar het zou heel anders lopen.

We waren druk bezig met de voorbereidingen,  de technici Herman Dales en Sybrand Verwer, beiden van het toenmalige NOB en ik als de producer van dienst.
Alles zou zich afspelen in de radio 3 studio in het toenmalige muziekpaviljoen. Herman en Sybrand waren al een tijdje bezig met de voorbereidingen.

André van Duin was er nog niet, hij zat nog op een terras in A'dam, het was tenslotte een prachtige dag. Althans kwa weer.
Plotsklaps kwam het nieuws dat er in Enschede iets vreselijks gebeurd was. Het bleek later de "vuurwerkramp" te gaan heten.
Terwijl wij op de TV de meest vreselijke beelden voorbij zagen komen, kreeg ik van onze programmaleider en zendermanager Paul van der Lugt te horen dat de DVMK show niet door zou gaan.
Dus we konden alle technische zaken weer "afbreken".
Wel had ik m'n video camera bij me en die heb ik zo af en toe laten lopen zodat er voor het nageslacht iets bewaard blijft. Aan het eind van de video zien we technicus Herman Dales driftig in de muziekcomputer zoeken naar passende muziek die uitgezonden zou gaan worden en op dat moment al werd. Jaren geleden heb ik de beelden gedigitaliseerd en hier zijn ze voor het eerst te zien.  En de beelden zijn de ruwe beelden."

© Juul Geleick 2015

Geplaatst

Ja, zo zie je maar weer. als je in het archief duikt vindt je nog eens wat.

Ben blij dat Alex zo'n "vriend" is met de Tube. Mij lukt dat allemaal niet.

Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.